1

Onderwerp: Get in de bowl...

Dit M&M taartje gemaakt voor mijn mannetje die vandaag zijn verjaardag viert.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLRX7MKP-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MEGLUJ4G-D.jpg

Chocoladebiscuit met chocoladevulling overgoten met ganache en afgewerkt met kitkat en m&m's..

Een echt chocobommetje!!

Re: Get in de bowl...

Leuk zeg! En volgens mij erg lekker  :9

groetjes, Karin

3

Leuk :) en gefeliciteerd met je mannetje

4

o, wat is die leuk! en het klinkt ook heerlijk  :9 . die zou ik ook graag maken voor mijn man, ook een echte m&m freak. mag ik vragen hoe heb je het m&m mannetje gemaakt hebt?

5

renata2 schreef:

o, wat is die leuk! en het klinkt ook heerlijk  :9 . die zou ik ook graag maken voor mijn man, ook een echte m&m freak. mag ik vragen hoe heb je het m&m mannetje gemaakt hebt?

Het M&M mannetje heb ik gemaakt van fondant!

6 Laatst bewerkt door renata2 (19-01-2013 13:38)

majelleke schreef:
renata2 schreef:

ja, maar hoe  :D ? hoe maak je de mond, de handen etc? is het hoofdje een grote brok fondant of valt het wel mee? heb weinig boetseerervaring, vandaar... :o
o ja, hoe groot is jouw taart?

7

renata2 schreef:
majelleke schreef:
renata2 schreef:

ja, maar hoe  :D ? hoe maak je de mond, de handen etc? is het hoofdje een grote brok fondant of valt het wel mee? heb weinig boetseerervaring, vandaar... :o

O, haha dan had ik het verkeerd begrepen.
Het taartje is 15 cm..

Ben begonnen met het hoofd / lijf in de juiste verhouding te maken met een bal fondant (iets groter dan een ei) De mond heb ik gemaakt door er met een baltool een kuil te maken en vandaar uit een mond geboetseerd. Daarin nog een beetje zwart om diepte te krijgen. Ogen uit wit gesneden en half daarop nog een balletje rode fondant plat geknepen om oogleden te maken. dan de pupil zwart met wit puntje.. En de wenkbrauwen gemaakt van 2 kleine worstjes zwart. Armen en benen: worstjes gerold en in 4 gelijke stukken gesneden. Voetjes en handjes geboetseerd en alles aan elkaar gelijmd.

Ik hoop dat het beetje duidelijk is..

8

Heel erg leuk!!!

9

majelleke schreef:
renata2 schreef:
majelleke schreef:

O, haha dan had ik het verkeerd begrepen.
Het taartje is 15 cm..

Ben begonnen met het hoofd / lijf in de juiste verhouding te maken met een bal fondant (iets groter dan een ei) De mond heb ik gemaakt door er met een baltool een kuil te maken en vandaar uit een mond geboetseerd. Daarin nog een beetje zwart om diepte te krijgen. Ogen uit wit gesneden en half daarop nog een balletje rode fondant plat geknepen om oogleden te maken. dan de pupil zwart met wit puntje.. En de wenkbrauwen gemaakt van 2 kleine worstjes zwart. Armen en benen: worstjes gerold en in 4 gelijke stukken gesneden. Voetjes en handjes geboetseerd en alles aan elkaar gelijmd.

Ik hoop dat het beetje duidelijk is..

thanx! altijd fijn om te lezen

Taart Smakelijk is de naam

10

:thumb: bedankt voor de uitleg

Echt super :thumb:
En gefeliciteerd met je mannetje.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.facebook.com/HetLiefsteTaartje

12