1

Onderwerp: Help... Wilton buttercream met eiwit

Hallo

Ik ben gestart met de Wilton cursus.
heel leuk, maar nu zou moet ik de class buttercream icing van Wilton moeten maken. Normaal is dit volgens onderstaand recept met Meringue poeder, maar overal in de buurt is dit uitverkocht:

Voor de Buttercream Icing heb je nodig:  100gr. Crisco  5ml smaakstof 35-40ml water  7 gr. Wilton Meringue poeder (gezeefd)  450gr. poedersuiker (gezeefd)  Eventueel kleurstof naar keuze

Doe de crisco in de kom van de mixer, samen met de smaakstof en het water en mix dit tot het glad en romig is. Voeg vervolgens de poedersuiker en het meringue poeder toe en mix nog enkele minuten door tot het een glad en egaal geheel is.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit dan kan maken met vers eiwit?
Hoeveel eiwit? Wanneer voeg je het eiwit toe? gebruik je dan ook nog water??

Alvast bedankt!

2

Re: Help... Wilton buttercream met eiwit

Volgens mij, als ik me goed herinner van de cursus, kun je de merinque poeder eventueel ook gewoon weglaten.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

3

Rabbeltje schreef:

Volgens mij, als ik me goed herinner van de cursus, kun je de merinque poeder eventueel ook gewoon weglaten.

Oh echt??? Ik had al even bij 'de juf' gevraagd en had de hoeveelheid eiwit doorgekregen. Dus ging ik heel enthousiast aan de slag, maar duidelijk op de foute manier :-D Maar ik ging er dus wel vanuit dat er zeker eiwit in moest... Hmmm nog iemand ervaring mee? Anders dadelijk toch eens testen. Maar zit nu ook aan mn laatste beetje crisco dus 't zou nu echt moeten lukken...

4

Geen vers eiwit gebruiken, gewoon weglaten. Het enige nadeel is dat je hem niet kunt 'smootheren' omdat hij niet opkorst, maar je kunt er wel mee werken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hopelijk is dat dan goed voor in de wilton cursus. Mja 't zal zoiezo beter zijn dan niks ;-) Alvast bedankt voor jullie reacties!