Onderwerp: chocoladeletters smelten
Wie kan mij helpen met de volgende vraag. Met kerst heb ik cakepops gemaakt, en de kleine verleiding. Ik gebruik normaal gesproken altijd gewonde chocoladerepen om te smelten. Vorig jaar heb ik echter heel veel chocoladeletters gekocht voor € 0.25 per stuk. Dit ging ook prima. Dit jaar (of eigenlijk dus vorig jaar, kerst 2012) waren de chocoladeletters ook weer afgeprijsd, dus weer een aantal ingeslagen. De kleine verleiding eerst gedipt in pure chocolade(letter) Dat ging geweldig. Mooie glanzende, knapperige chocolade. Daarna de cakepops. Deze wilde ik dippen in melkchocolade(letter). Dit lukte echter totaal niet. De chocolade wilde niet mooi vloeibaar worden. Ik heb toen wat cacaoboterdrops toegevoegd. Het ging toen wel beter, maar de chocolade wilde niet meer hard worden. Kan dit door de cacao boter drops komen, of ligt het aan de kwaliteit van de chocolade(letter) Cacaoboter drops zijn toch juist bedoeld om je chocolade wat vloebaarder te maken? Wordt deze dan nog wel net zo hard en knapperig als zonder?