1

Onderwerp: Cakepops: chocola

Ik heb al een aantal keren cakepops gemaakt, maar ben niet tvreden over de (snelt) chocola die er omheen zit. IK smelt het in een pannetje (geen magnetron), maar echt goed vloeibaar wordt het niet. Het is dik en stroperig. Ik doe er dan wel eens olie bij, maar dat helpt niet echt. Ik heb zowel smeltchocola als gewone chocola gebruikt. Misschien gebruik ik niet genoeg? IK kan ze nooit helemaal onderdippen. Maar als ik het er met een lepel opdoe, is het zo dik. Hoop dat jullie weten wat ik bedoel en tips hebben.

2

Re: Cakepops: chocola

ik gebruik candy melts en doe daar een
beetje crisco bij, wordt heel vloeibaar
en is goed te gebruiken.

als je candy melt bedoeld ( smelt snoep van chocolade)
magnetron, dit is toch het beste.

ik heb het ook een x op het vuur gezet, dit word te heet en gaat dan carameliseren  dan wordt het gewoon weer hard.

ik hoop dat ik je goed informeer.

4

ik heb een inventum chocoladesmelter
en dat gaat heel goed.
Heb het nog nooit in magnetron of
op kookplaat geprobeerd.

Ik heb n chocoladesmelter maar doe t liever au bain marie op t fornuis.
Zet je het pannetje met chocola wel boven n pan met water?
Ik vind de candymelts van babycakes t beste dun smelten.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Hmmm.... ik doe het inderdaad altijd au bain marie Doe dus niets verkeerd. Waarschijnlijk ben ik te ongeduldig....

7

je moet sowieso genoeg gebruiken om onder te kunnen dippen. ik doe het altijd in een beker, die ik dan vervolgens in een bad heet water zet om op temperatuur te blijven. en zo smelt ik ze ook. dat werkt goed. is het nog te dik, dan doe ik er een beetje crisco of cacaoboterdrops door tot ie vloeibaar genoeg is.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Ik smelt in de magnetron en gebruik candy melts van Wilton .Die blijft inderdaad te dik om te dippen. Ik doe er dan Crisco bij en weer eventjes terug in magnetron.
De Babymelts worden vloeibaarder als je ze smelt en hoeft verder niet verdunt te worden.

groetjes, Karin

Crisco helpt idd dus sluit me aan bij de andere antwoorden.

10

Alsjeblieft geen crisco gebruiken  :nooo

Candymelts en chocolade zijn hard als ze koud zijn.. dus ook als ze om de cakepop zitten.
Crisco is een zachte substantie, en zal nooit hard worden (behalve in de vriezer)

Je verdunt niet alleen de candymelts/chocolade als het warm is.. maar het is ook zachter/kwetsbaarder op het moment dat ze om de pops stollen.. En dan moet het juist hard worden.

Cacaoboter is hard als het koel is, maar wordt heel vloeibaar als je het opwarmt. Tevens is dit ook een vast bestanddeel van candymelts en chocolade, en zal niets aan de smaak van beiden veranderen.

Gebruik dus cacaoboter drops.. en geen crisco of andere vloeibare vettigheid.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

als je au bain marie smelt moet je er wel voor zorgen dat je pannetje alleen in de damp hangt, en het water niet raakt. Anders wordt je chocolade te heet, en dus stroperig.

12

ik gebruik de bakjes chocoladefondue van de Xenos.  Smelten in de magnetron op 600 Watt. Telkens 30 seconden en daarna doorroeren. Herhalen totdat het goed vloeibaar is.  Cakepops dippen en daarna het stokje een aantal keer op het randje van het bakje tikken zodat de overtollige chocolade er af gaat. Tijdens het dippen na iedere 10 cakepops de chocolade opnieuw 30 seconden verwarmen.  Gaat perfect :Y

13

Bommeltje schreef:

....Gebruik dus cacaoboter drops.. en geen crisco of andere vloeibare vettigheid.

waar koop je die?

O, sorry maar ik heb het pas nog gedaan met Crisco en het werkt wel en doet ook niets met de smaak of kleur en de melts worden ook gewoon hard hoor. Duurt misschien ietsje langer... Maar ik kom nog maar net kijken.  :o

groetjes, Karin