1

Onderwerp: en dan is de bloem op

Ik wilde donuts gaan maken maar toen ik de spullen klaar ging zetten kwam ik er achter dat ik niet genoeg bloem had 419gr  en ik moet 500 gr hebben hoe lossen jullie het op

ik weet niet of het goed is maar ik had het toen aangevuld met zelfrijzend bakmeel heb ik daar goed aan gedaan met deeg moest ik nu een half uurtje laten staan en ben ze dus nog niet aan het bakken

Re: en dan is de bloem op

Hoi,

Ik denk dat dit wel kan, doe ik ook wel eens, maar is wel afhankelijk van wat je gaat bakken. Maar het zal niet zo erg rijzen, omdat het maar 80 gram is. Gewoon lekker bakken en uitproberen.

3

Als ik niet genoeg bloem heb reken ik het gewoon om naar de hoeveelheid die ik wel heb.
Je deelt dan alle ingrediënten door 500. je hebt dan per ingrediënt de hoeveelheid die je per 1 gram bloem nodig hebt. Vervolgens vermenigvuldig je alles weer met 419. Op die manier blijft de verhouding van je recept kloppen maar kun je dus met een kleinere hoeveelheid bloem toe.

In dit geval zal het zelfrijzend bakmeel niet zo heel veel verschil maken maar hou er wel rekening mee dat er een rijsmiddel aan toegevoegd is en dat je eindproduct dus een andere vorm kan krijgen.

het is gelukt  :Y en omdat ik met de donutmaker van babycakes de donuts heb gebak ken zijn ze ook mooi in vorm gebleven  :)
bedankt :thumb:

5

:thumb: