1

Onderwerp: Slagroom komt niet glad uit slagroomspuit of spuitzak

Ik ben voor het eerst op dit forum en misschien moet ik hier helemaal niet zijn dus daarvoor dan mijn excuses.

Mijn vraag is deze. Als ik mijn taart wil garneren komt de slagroom nooit glad maar heel klodderig uit de slagroomspuit of spuitzak. En bij gebruik van de spuitzak wordt de buitenkant daarvan ook helemaal nat.
Wie kan mij vertellen wat ik niet goed doe.

2

Re: Slagroom komt niet glad uit slagroomspuit of spuitzak

Welkom op het forum :)

ik herken hier niets van, dus ben bang dat ik weinig voor je kan betekenen,

misschien heb je te lang geklopt, zodat het al bijna boter is?

wat voor slagroom gebruik je, welke toevoegingen evt.?
wat voor spuitzak? plastic of die herbruikbare,al moet dat ook geen verschil maken, vaak zweet het wel een beetje, dat is het vet, dacht ik.

3

@chris58, zoals je de spuitzak beschrijft met het nat aan de buitenkant, herken ik de spuitzakken van vroeger die enigzins doorlatend waren.
Meestal is het vocht wat naar buiten komt (zo herken je ook de verschillen in de merken slagroom, veel of minder toegevoegd vocht).
Tegenwoordig hebben ze spuitzakken met een coatinglaag aan de binnenkant, geheel kunstof, of van plastic. Dan komt er idd geen vocht meer naar buiten.

Dat het vocht gescheiden word van de slagroom verklaard ook het klodderige.
Zakje klopfix wil ook nog wel helpen om het vocht en de slagroom beter te binden.

Als je geen andere spuitzak hebt, kun je ook voordat je gaat spuiten de slagroom in plastic folie rollen, zijkanten als een snoepje bijelkaar draaien en dan in de spuitzak. Het uiteinde, trek je even naar buiten en knip je dan af. Gebruik je geen adapter dan moet je het spuitmondje even naar de zijkant duwen en erna weer op zijn plekje.
Als je even weet hoe, is het erg simpel. Probeer maar.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

4

Dankjewel voor de reactie zowel oma kneeltje als ireen123.

Ik kan hier vast wel wat mee. Ik gebruik gewoon slagroom uit pakje of bekertje en doe er alleen suiker in. Ik wist niet dat er zoveel verschil in slagroom zit. Met welk merk hebben jullie de beste resultaten?
Ik kan ook de klopfix een keer proberen .
Mijn spuitzak is inderdaad al wat ouder dus ik ga een andere aanschaffen.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie.

5 Laatst bewerkt door chris58 (14-01-2013 17:04)

.