1

Onderwerp: 3e poging!

3 maal is scheepsrecht zeggen ze toch? helaas bij mij nog niet...
dit is mijn derde macaron poging.
Eerste keer waren ze erg mat en korrelig (poedersuiker en amandelmeel niet gezeefd...)
Tweede keer barsten ze
Dit is dus de derde keer, ik heb ze 20 minuten op 110 graden gebakken, ze zijn niet gebarsten of verkleurd, hebben een mooi voetje, maar... ze zijn hol van binnen.
Lekker zijn ze wel (daarom ook maar een paar op de foto, de rest is al op!) Gevuld heb ik ze met mascarpone en jam, heerlijk!http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSMHY4ND.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-E67GJY8P.jpg

2

Re: 3e poging!

Ik vind ze er helemaal niet slecht uitzien hoor.

Gewoon nog eens proberen. Gaat lukken!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

3

ze zien er super uit!
Die van mij blijven na een 8-tal pogingen ook nog hol vanbinnen.. Maar die van jou zijn zo mooi rond! Ik heb steeds eitjes of scheefgelopen rondjes, te groot, te klein enz.. Dus petje af en blijven proberen hoor! Wel lekker hé die heerlijke koekjes! succes! grtjs

Lijnen??? Een dikke lijn is toch ook een lijn??

4

ze zien er super uit!
Die van mij blijven na een 8-tal pogingen ook nog hol vanbinnen.. Maar die van jou zijn zo mooi rond! Ik heb steeds eitjes of scheefgelopen rondjes, te groot, te klein enz.. Dus petje af en blijven proberen hoor! Wel lekker hé die heerlijke koekjes! succes! grtjs

Lijnen??? Een dikke lijn is toch ook een lijn??

5

Vraagje... Hoe krijg jij ze heel van de bakplaat af? Bij mij zitten ze zo stevig vastgeplakt aan het bakpapier dat ze allemaal breken.. Beetje jammer is dat, want ze smaken wel heerlijk!

6

ik maak mijn aanrecht een beetje vochtig en leg het bakpapier met macarons er op, dan wordt het bakpapier een beetje zacht en kun je ze met een kaasschaaf van het papier afhalen... had ik eens ergens gelezen.

7

Thanx! Ga ik straks meteen proberen! :9

8

Ow ja, ik had ook geen voetje... Toevallig hier ook een tip voor? :o

9

langer laten drogen? ik heb ze zeker een uur laten drogen, dan kunnen ze alleen nog in de hoogte rijzen en krijg je een voetje

10

Gelukt!!!
Alleen zijn ze hol.. Wat doe ik daaraan?

11

Tyli schreef:

Gelukt!!!
Alleen zijn ze hol.. Wat doe ik daaraan?

Super dat ze gelukt zijn! Enne... bij mij zijn ze ook hol, daar heb ik geen antwoord op dus..

12

Helaas! Hopelijk iemand anders???!

13

Hey, niet opgeven hoor met die macarons! Rome is niet in een dag gebouwd! Op de beste dingen moet je soms langer wachten  :)

Laten jullie de eiwitten wel verouderen? Dat kan een groot verschil maken met holle macarons en wel/geen voetje. Want je hoeft ze maar ong. 20 minuten te laten drogen. Je kunt het testen met je vingertopje, als er een velletje op de macarons zit en ze niet meer plakken aan je vinger, kunnen ze de oven in. Niet langer laten drogen hoor.

Ik haal mn macarons altijd eraf met een deegschraper, Je moet bij macarons altijd opletten met vocht.