1 Laatst bewerkt door Kenzoo (10-01-2013 17:11)

Onderwerp: Boltaartje in PIP-style

Hoi allemaal.

Wilde zooooo graag de bokkepootjescreme een keer proberen, dus gemaakt.. Tja, dan moet er ook een taartje bij  :D
De eer aan paps, mams en broerlief om straks te proeven!  :9
(Meteen ook een goed excuus om mn nieuwe molds uit te proberen..  :D  )

mjammjammjam, door mij is de bokkepootjescreme in ieder geval al goedgekeurd!

Meteen ook voor de eerste keer een boltaartje uitgeprobeerd. Ik heb het gedaan met de 'repentechniek' :D in gewoon een aardewerkschaaltje, bij gebrek aan een klein bolvorming bakblik.
Van de biscuit en de bokkepootjescreme kon ik met gemak twee bolletjes maken, eentje gedecoreerd en de ander gaat in de vriezer voor later gebruik. Was erg benieuwd of het niet een en al hobbel en bobbel zou worden met die reepjes cake, maar dat viel me echt 100% mee!

Het resultaat:

http://i269.photobucket.com/albums/jj43/sky_writing/Taartjes%20enzo/proeftaartjePIPcollage_zpsbafb5d8f.jpg

De bloemetjes en vogeltjes komen uit de Wilton-mold, het parelrandje rond de onderkant van het taartje is ook gedaan met een mold en bestaat uit allemaal kleine roosjes (op de foto's niet zo heel goed te zien, maar lag deels ook aan de marsepein, plakkieplakkie, lijkt me met fondant een stuk beter gaan). Moesten natuurlijk even uitgeprobeerd worden!

Make cake, not war :)

2

Re: Boltaartje in PIP-style

Leuk taartje! Ik ben gek op boltaartjes en pipstyle  :) Ziet er erg netjes en strak uit, zeker als je de repentechniek hebt gebruikt. Ik heb nu zelf een blanda van 20 cm. in de oven staan. Weet nog niet wat het wordt, waarschijnlijk ook iets met pip, altijd leuk  :)

3

Dank je! :)
Was leuk om eens zo'n boltaartje te maken, ga ik vaker doen!
Repen techniek ging prima vond ik, inderdaad mooi strak geworden, viel me echt heel erg mee. Scheelt misschien wel dat dit een klein bolletje was, gemaakt met behulp van een schaaltje van Blond Amsterdam :D

En pip-style is zooooo leuk!!

Wat een leuk vrolijk boltaartje heb je gemaakt! :Y
De molds kun je best met marsepein vullen en daarna even in de koelkast leggen. Daarna is de parelrand er ook heel makkelijk uit te halen.  ;)

5

Wat is een repen  techniek

Find me on facebook and on www.madebypien.nl

6 Laatst bewerkt door Kenzoo (11-01-2013 12:25)

In plaats dat ik de biscuit in een bolvorm gebakken heb, heb ik een bolvorm 'opgevuld' met stukjes/repen biscuit.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=103038
Hier wordt het uitgelegd met foto's erbij.

Een handige oplossing als je geen bolvormige bakvorm hebt, je kunt dit met elke willekeurige bolvormige schaal doen die je in je servieskast hebt staan.

7

Erg leuk gedaan, en fijn dat het met die repen toch een mooi resultaat geeft! Hier ook een fan van bokkenpootjes, jummmmmiiieee!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

8

Ik zag die "repentechniek" nooit zitten omdat ik hetzelfde dacht als jij, "dat krijg je nooit netjes". Nou het is jou wel gelukt en hoe, je ziet er niets van. Kleurtjes ook leuk gekozen, maar ja, Pip heeft nou eenmaal vrolijke kleurtjes. Ik heb die mal van Wilton ook, ik vind zelf dat de bloemetjes, als je hem helemaal vult, een beetje dik zijn. Ik doe er dus wat minder marsepein of fondant in. Beetje Crisco in de mal en ze floepen er heel makkelijk uit, hoef je ook niet te wachten als je het in de koelkast zet. Eén keer goed invetten en je kunt er een aantal figuurtjes mee maken.

9

Bedankt voor de tips Lablover!  :thumb: