Onderwerp: Boltaartje in PIP-style
Hoi allemaal.
Wilde zooooo graag de bokkepootjescreme een keer proberen, dus gemaakt.. Tja, dan moet er ook een taartje bij
De eer aan paps, mams en broerlief om straks te proeven!
(Meteen ook een goed excuus om mn nieuwe molds uit te proberen..
)
mjammjammjam, door mij is de bokkepootjescreme in ieder geval al goedgekeurd!
Meteen ook voor de eerste keer een boltaartje uitgeprobeerd. Ik heb het gedaan met de 'repentechniek'
in gewoon een aardewerkschaaltje, bij gebrek aan een klein bolvorming bakblik.
Van de biscuit en de bokkepootjescreme kon ik met gemak twee bolletjes maken, eentje gedecoreerd en de ander gaat in de vriezer voor later gebruik. Was erg benieuwd of het niet een en al hobbel en bobbel zou worden met die reepjes cake, maar dat viel me echt 100% mee!
Het resultaat:

De bloemetjes en vogeltjes komen uit de Wilton-mold, het parelrandje rond de onderkant van het taartje is ook gedaan met een mold en bestaat uit allemaal kleine roosjes (op de foto's niet zo heel goed te zien, maar lag deels ook aan de marsepein, plakkieplakkie, lijkt me met fondant een stuk beter gaan). Moesten natuurlijk even uitgeprobeerd worden!
Ziet er erg netjes en strak uit, zeker als je de repentechniek hebt gebruikt. Ik heb nu zelf een blanda van 20 cm. in de oven staan. Weet nog niet wat het wordt, waarschijnlijk ook iets met pip, altijd leuk