1

Onderwerp: Nog een beginner!

Hallo allemaal,

Ik ben al zolang ik weet bezig met lekker koken en bakken. Sinds een jaar of anderhalf houd ik me meer bezig met het bakken van taarten om te decoreren. En jemig wat is het een stuk moeilijker dan je zou denken!

Ik maak ook cupcakes en koekjes en van alles.

Nu was ik in mijn zoektocht naar de perfecte taart voor mijn dochters 2e verjaardag op zoek naar tips en kwam ik hier terecht. Wat een ontzettend leuk en ook handig forum! Ik kom hier zeker nog veel vaker terug.

Groetjes,

JMD

2

Re: Nog een beginner!

welkom!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Welkom en succes met de taart voor je dochter!

Make cake, not war :)

4

Hoi JMD, gezellig dat je er ook bent!

5

Bedankt allemaal! Heb gisteren al tot diep in de nacht zitten lezen en leren. Ik kom er wel! Maar of dat nog op tijd lukt? Haha.

Ik weet in ieder geval dat ik best iets lekkers kan maken, nu nog proberen of ie er ook leuk uit kan zien :)

6

Ik denk gewoon niet de lat meteen heel erg hoog leggen wat betreft ontwerp en decoratie, en wellicht een paar oefen taartjes maken.
Als je van plan bent om een plaatje op de taart te doen, kun je die al van te voren 'los' oefenen, dus niet op een taart.
Vaak kan een 'eenvoudig' ogende taart juist heel erg mooi zijn! Gebruik de vormpjes en figuurtjes die je hebt; Less is more :)

Make cake, not war :)

7

Hey, wat leuk.
Ook een dochter die bijna 2 wordt!
Heb je al een idee?

Ik wel hoor:
De grote wordt iets met uiltjes
en de kleine iets van een lieveheersbeestje oid....
Ben d'r nog niet helemaal uit, uit de kleine dan!

Groet Marielle

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)

8

Hoi Marielle,

Wat leuk, ik heb vorig jaar voor haar eerste verjaardag ook een lieveheersbeest gemaakt als meptaartje. Ze heeft er alleen maar de hele dag vol verwondering naar gekeken en is uiteindelijk heeeel voorzichtig aan een randje gras begonnen. De taart heeft nog 3 weken in de keuken gestaan en is toen de prullenbak in gegaan! Ze vond hem zo mooi! Is best goed te maken maar begin op tijd! Ik zat tot midden in de nacht nog te freubelen ;)

Ik had ook cupcakes gemaakt met roze frosting en daarop fotootjes van mijn dochter. Die kun je op eetbaar papier of fondant/icing laten printen. Was erg leuk!

Nu moet het een Peppa Pig taart worden. Wij komen uit Engeland en daar is Peppa Pig erg populair. Ook mijn dochter is er verzot op! Ik heb al een familie Pig geboetseerd, best aardig gelukt al zeg ik het zelf! Nu wil ik dus nog een stapeltaart maken en ze daar op zetten met nog wat extra decoratie zoals haar naam enzo. Lijkt me moeilijk! Ik ben namelijk heel slecht in het bekleding van taarten. En nogal huiverig voor invriezen dus durf ook niet lekker op tijd te beginnen.

Maar goed, een heel verhaal, er komt nogal wat kijken bij zo'n kinderverjaardag!

Jij ook veel succes! Wanneer is de grote dag?

9

Ik ben ook net begonnen, net als jij al jaren bezig met bakken van appeltaarten, cakes, cupcakes en nog meer. In oktober een abonnement genomen op het blad Taarten Decoreren en sindsdien ben ik daar nu ook mee bezig. En op de valreep van 2012 won ik bij de leukste taartenshop een basiscursus taarten decoreren en daar ben ik afgelopen dinsdag voor het eerst geweest, nog 3 avonden te gaan. Ik denk dat ik ook de vervolgcursus ga doen.

Samen met mijn dochtertje van 4 maak ik koekjes en cupcakes wat zij geweldig vindt om te doen. Samen met haar wil ook de workshop gaan doen ouder/kind bij de leukste taartenshop.

Mijn 1ste uitdaging voor het taarten decoreren is een taartje maken voor mijn beste vriendin die in febr. 13 jaar getrouwd is en graag een taart wil op haar trouwdag.

10

Mijn dochter is 13 maart jarig!
We vieren het de 10e...
Dus ik heb nog even, maar wil wel snel gaan beginnen ;)

Groet Marielle

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)