1 Laatst bewerkt door Carina (17-03-2008 23:21)

Onderwerp: Carina's kersenbavarois

Zoals jullie wellicht weten heb ik van het weekend een jamesbond taart gemaakt. Omdat het een taart was voor iemand die zelf bakker is geweest en in de familie ook een stel banketbakkers zitten (eentje is 15 jaar patissier geweest, jammer dat het geen familie van mij is ;) ) wilde ik met originele vullingen aan komen. In plaats van kersenvlaaivulling heb ik toen zelf kersenbavarois gemaakt.
Iedereen vond hem erg lekker! en ook als toetje is tie heerlijk (ik kan het weten ;) :P)
Om een lang verhaal, kort te maken, wilde ik dus dit recept met jullie delen.
HEt is vrij makkelijk om te maken, maar je krijgt echt een heerlijke, originele smaak:

Benodigheden:ca. 350 gr kersen op sap (uitlek-gewicht), 300 ml kersensap (van de pot kersen), 125 ml kwark, 125 ml geklopte slagroom (met evt beetje suiker), beetje citroensap, 3 blaadjes gelatine

maak de 300 ml kersensap warm en los daarin de (al geweekte) gelatineblaadjes in op. Laat dit een afkoelen.
Ondertussen kun je de slagroom opkloppen (met wat suiker)
Dan voeg je de kersen bij de sap (hierdoor koelt het meteen goed af)
Voeg daarna de kwark toe en een beetje citroensap. Hierdoor  wordt de vulling heerlijk fris.
Als laatste spatel je voorzicht de slagroom erdoor.

Laat dit geheel dan minimaal 2,5 uur in de koelkast opstijven.

Ik heb als vulling toen een laagje kersenjam er nog onder gedaan en hierboven op de bavarois (dit smaakt lekker, maar ziet er ook mooi uit)

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Re: Carina's kersenbavarois

Carina schreef:

't Klinkt in ieder geval erg lekker!!!! Ik ben nogal gek op alles wat met kersen te maken heeft...dus dit recept komt zeker van pas!!

3

MMM.....Thanks :thumb:

Groetjes Marlies.

4 Laatst bewerkt door Maaikelove (17-03-2008 15:53)

Ooh hmm dit klinkt erg lekker!
Ga ik zeker eens een keer proberen :)
Het kan natuurlijk ook met frambozen op sap en allerlei andere vruchtjes?? :D

5

Misschien een hele stomme vraag, maar je schrijft:

350 g kersen op sap
300 ml kersensap

Is die 350 g kersen het uitlekgewicht? En kun je het sap van de kersen dan gebruiken voor die 300 ml of gebruikte jij ander kersensap (welk merk?)

Alvast bedankt voor het antwoorden! Het klinkt in ieder geval superlekker!

Groetjes, Elja

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

6 Laatst bewerkt door Carina (17-03-2008 23:22)

Elja schreef:

350 g kersen op sap
300 ml kersensap

Is die 350 g kersen het uitlekgewicht? En kun je het sap van de kersen dan gebruiken voor die 300 ml of gebruikte jij ander kersensap (welk merk?)

Groetjes, Elja

Vragen zijn nooit dom, ik heb het ook niet echt duidelijk beschreven. Ik zal het meteen even wijzigen, bedankt voor de tip!
Het is het kersensap van de kersen op sap. En de 350 gram zijn alleen de kersen. (= dus het uitlekgewicht).

Groetjes van Carina

7

De bavarois staat nu in de koelkast op te stijven, ben benieuwd! Heb er alleen geen citroensap meer ingedaan, want dat hadden we niet, zou dit heel veel uitmaken in de smaak?

8

Carina schreef:
Elja schreef:

350 g kersen op sap
300 ml kersensap

Groetjes, Elja

Vragen zijn nooit dom, ik heb het ook niet echt duidelijk beschreven. Ik zal het meteen even wijzigen, bedankt voor de tip!
Het is het kersensap van de kersen op sap. En de 350 gram zijn alleen de kersen. (= dus het uitlekgewicht).

Dankjewel voor je antwoord!!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

Maaikelove schreef:

De bavarois staat nu in de koelkast op te stijven, ben benieuwd! Heb er alleen geen citroensap meer ingedaan, want dat hadden we niet, zou dit heel veel uitmaken in de smaak?

Ik ben ook heel beniewd :Y :9

10

Nou ik heb geproefd :9
Het smaakt erg lekker vind ik, maar ik denk dat de citroensap er die friszurige smaak aangeeft, wat ik nu een beetje mis.
Maar ik vind het een leuk recept en het is lekker snel klaar :)

11

Ok morgen boodschappen doen dus...ff een paar potten kersen halen :D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

12 Laatst bewerkt door Flyke (21-09-2011 11:50)

Sorry voor de verkeerde topic  :o  :o  :o  :o  :o  :o

Believe in yourself and never give up!

13

Carina schreef:

Zoals jullie wellicht weten heb ik van het weekend een jamesbond taart gemaakt. Omdat het een taart was voor iemand die zelf bakker is geweest en in de familie ook een stel banketbakkers zitten (eentje is 15 jaar patissier geweest, jammer dat het geen familie van mij is ;) ) wilde ik met originele vullingen aan komen. In plaats van kersenvlaaivulling heb ik toen zelf kersenbavarois gemaakt.
Iedereen vond hem erg lekker! en ook als toetje is tie heerlijk (ik kan het weten ;) :P)
Om een lang verhaal, kort te maken, wilde ik dus dit recept met jullie delen.
HEt is vrij makkelijk om te maken, maar je krijgt echt een heerlijke, originele smaak:

Benodigheden:ca. 350 gr kersen op sap (uitlek-gewicht), 300 ml kersensap (van de pot kersen), 125 ml kwark, 125 ml geklopte slagroom (met evt beetje suiker), beetje citroensap, 3 blaadjes gelatine

maak de 300 ml kersensap warm en los daarin de (al geweekte) gelatineblaadjes in op. Laat dit een afkoelen.
Ondertussen kun je de slagroom opkloppen (met wat suiker)
Dan voeg je de kersen bij de sap (hierdoor koelt het meteen goed af)
Voeg daarna de kwark toe en een beetje citroensap. Hierdoor  wordt de vulling heerlijk fris.
Als laatste spatel je voorzicht de slagroom erdoor.

Laat dit geheel dan minimaal 2,5 uur in de koelkast opstijven.

Ik heb als vulling toen een laagje kersenjam er nog onder gedaan en hierboven op de bavarois (dit smaakt lekker, maar ziet er ook mooi uit)

in ander topic heb ik link gezet van life4you dat ze bij dr oetker zomervullingen zoeken voor kwarktaart...is een wedstrijd...dit recept is wel ' inzendingwaardig'  dacht ik....??? :P

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

14

Toevallig mocht ik ook voor iemand een taart maken die helemaal gek is op kersen dus dacht ik dan ga ik kersenbavarois maken (voor de eerste keer :/ ) met kersenjam dat was mijn idee, maar ik wist niet of het lekker was en toen las ik hier dat jij precies het zelfde had gedaan en dus nu weet ik dat het ook heel lekker is!!! dankjewel HIHI :Y

15

nog ff een vraagje ik had de kersen met een blender tot puree gemaakt maar nu blijft het heel dun komt dat door de puree of kan het ook door iemand anders komen

had jij de grote kersen er in gelaten of hij je fijn geprakt ofzo?? hoor het graag!!! :Y

16

Rozan schreef:

nog ff een vraagje ik had de kersen met een blender tot puree gemaakt maar nu blijft het heel dun komt dat door de puree of kan het ook door iemand anders komen

had jij de grote kersen er in gelaten of hij je fijn geprakt ofzo?? hoor het graag!!! :Y

ik lees nergens dat de kersen gepureerd worden :nooo ,

je krijgt dan ook een onsmakelijke brij, lijkt me.

@Carina, lijkt me heerlijk, ga ik zeker een keer toepassen, bedankt.

17

ja oke ik ga het nog een keer proberen met de hele kersen!!!

18

ja oke ik ga het nog een keer proberen met de hele kersen!!!

19

Hmmmm thx

20

Ja beter om met hele kersen te doen  :Y

Groetjes van Carina

21

Ik wil hier een taart mee gaan vullen, maar kan deze vulling ook in de vriezer?

Groetjes Brenda