Onderwerp: Carina's kersenbavarois
Zoals jullie wellicht weten heb ik van het weekend een jamesbond taart gemaakt. Omdat het een taart was voor iemand die zelf bakker is geweest en in de familie ook een stel banketbakkers zitten (eentje is 15 jaar patissier geweest, jammer dat het geen familie van mij is ) wilde ik met originele vullingen aan komen. In plaats van kersenvlaaivulling heb ik toen zelf kersenbavarois gemaakt.
Iedereen vond hem erg lekker! en ook als toetje is tie heerlijk (ik kan het weten )
Om een lang verhaal, kort te maken, wilde ik dus dit recept met jullie delen.
HEt is vrij makkelijk om te maken, maar je krijgt echt een heerlijke, originele smaak:
Benodigheden:ca. 350 gr kersen op sap (uitlek-gewicht), 300 ml kersensap (van de pot kersen), 125 ml kwark, 125 ml geklopte slagroom (met evt beetje suiker), beetje citroensap, 3 blaadjes gelatine
maak de 300 ml kersensap warm en los daarin de (al geweekte) gelatineblaadjes in op. Laat dit een afkoelen.
Ondertussen kun je de slagroom opkloppen (met wat suiker)
Dan voeg je de kersen bij de sap (hierdoor koelt het meteen goed af)
Voeg daarna de kwark toe en een beetje citroensap. Hierdoor wordt de vulling heerlijk fris.
Als laatste spatel je voorzicht de slagroom erdoor.
Laat dit geheel dan minimaal 2,5 uur in de koelkast opstijven.
Ik heb als vulling toen een laagje kersenjam er nog onder gedaan en hierboven op de bavarois (dit smaakt lekker, maar ziet er ook mooi uit)
Hopelijk heb je er wat aan.
http://www.taartwerk.nl