1

Onderwerp: merengui botercreme

Hoi allemaal.

ik heb veel cc toefjes gemaakt met bc mix en bc luchtig gaat altijd goed maar ik lees ook veel over merengui boterceme dat het lekkerder is drm wil ik het ook uitproberen. zelf wou ik het eerdaer niet doen ivm eiren daar hou ik niet veel van.maar ruik je het eiren in de botercreme wel? en liefs wil ik eerst de halve recept van de site uitprober kan dat? dus 70 gr eiwit 280 kristal suiker en roomboter? hoop dat er iemand kan helpenn  :think:

2 Laatst bewerkt door omakneeltje (24-12-2012 20:03)

Re: merengui botercreme

ik ruik geen ei in de merinque , en je kunt er ook nog een smaakje aan toe voegen, is helemaal lekker :9
en ja, je kunt gerust de halve hoeveelheid maken, als de verhoudingen maar kloppen.
succes :Y

3

ik ruik geen ei in de meringue , en je kunt er ook nog een smaakje aan toe voegen, is helemaal lekker :9
en ja, je kunt gerust de halve hoeveelheid maken, als de verhoudingen maar kloppen.
succes :Y

4

lees dit even door, dan weet je alles :Y  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=210732

en nee, je proeft en ruikt geen eieren in de mbc :nooo  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Dakje wel dames voor de reacties ga het zeker uitproberen morgrn met een beetje kloppudding erdoor banaan smaak heb ik thuis  :9

fijne feestdagen allemaal

6

evrim schreef:

Hoi allemaal.

ik heb veel cc toefjes gemaakt met bc mix en bc luchtig gaat altijd goed maar ik lees ook veel over merengui boterceme dat het lekkerder is drm wil ik het ook uitproberen. zelf wou ik het eerdaer niet doen ivm eiren daar hou ik niet veel van.maar ruik je het eiren in de botercreme wel? en liefs wil ik eerst de halve recept van de site uitprober kan dat? dus 70 gr eiwit 280 kristal suiker en roomboter? hoop dat er iemand kan helpenn  :think:

je kan het recept prima halveren maar

70 eiwit en 280 suiker en roomboter klopt niet
dan wordt het 70 eiwit en 140 suiker en roomboter!
succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

Thanks spidygirl heb het verkeerd opgeschreven.
Hoop dat het lekker vordt wat zou ik anders moeten doen zonder de tips van jullie dames  : :D

8

evrim schreef:

Thanks spidygirl heb het verkeerd opgeschreven.
Hoop dat het lekker vordt wat zou ik anders moeten doen zonder de tips van jullie dames  : :D

het is echt een super lekker recept! :)

maar of het met kloppudding lekker wordt?  geen idee
lijkt mij niet maar smaken verschillen
ik doe er meestal een vanille stokje in of vanille aroma
echt heel lekker

succes!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

9

Ooo ik dacht dat het een smaakje zou geven. nou dan doe ik het ook met vanilla ook altijd lekker bedankt  goed dat ik het gelezen heb anders was ik verkeerd bezig

10

evrim schreef:

Ooo ik dacht dat het een smaakje zou geven. nou dan doe ik het ook met vanilla ook altijd lekker bedankt  goed dat ik het gelezen heb anders was ik verkeerd bezig

tuurlijk kan je de creme een smaakje geven
maar mij lijkt het niets met kloppudding ( poeder)

maar je kan het natuurlijk wel gewoon proberen,

11

Heb zo merengue uitgeprobeert ging goed maar hij is echt zacht en veel te zoet wou morgen cc maken  en mn bc mix  is op pffff bale zeg iemand nog een ander alternatiefff heb alleen maar banketbakkers room en kloppudingen

groetjes evrim.

12

Nu hij mislukt is, zou ik het er toch op wagen om er wat kloppudding doorheen te kloppen. Wellicht wordt het dan toch dik genoeg, want in kloppudding zit een verdikkingsmiddel.

Met banketbakkersroom en boter kun je ook een lekkere toef maken, kijk maar onder recepten links, dan vullen en dan botercreme extra voor de verhoudingen.

Tieneke

13

Ik heb m effe in de koelkast gezet nu is hij stevig blijft ie ook stevig op de cc en gua smaak nog steeds zoet kan ik er eventueel paar druplels citroen bij doen had al vanille bij gedaan? anders toch maar bc luchtig maken pfff
en bedakt voor je tips

groetjes evrim

14 Laatst bewerkt door Esther68 (30-12-2012 20:25)

Denk dat je iets niet goed gedaan hebt  :o . Misschien verkeerde boter? Bc, en dus ook mbc, wordt altijd hard in de koeling. Over de kloppudding door de mbc twijfel ik of het wel of niet lekker is. Regelmatig lees ik op het forum dat er door de bc (van mix) saroma gedaan wordt en dat dit erg lekker is. Waarom dan niet de kloppudding. Of is dit hetzelfde? (maak nooit zelf pudding)

Je kunt ook de bc van Rudolph maken, die in zijn boek staat. Dit is een creme van roomboter, poedersuiker en banketbakkersroom. Zelf ben ik niet zo van de mbc, als een van de weinige, denk ik. Of met veel smaakstof  :)

15

Boter was van campina ongezouten nu is ie goed dik omdat ik het inde koeling heb gedaan. Dus die is goed maar dat te zoet heid ga ik nu effe weer mixen met een beetje citroen aroma als dat ook niet lukt dan ga ik wel de banket bakkers room maken. Ik maak het ook voorde eerste keer die mbc misschien hoort et ook xoet te zijn. bedankt voor het meedenken

groetjes evrim

16

Ik vind deze ook zoeter dan de gewone bc van mix. Campina, zeker de grasboter, is vrij zacht, vind ik. Die van AH merk blijft bij mij het stevigst

17

ja grasboter inderdaad ik heb inmiddels weer met wat ciroen armoma geprobeer t maar steeds zoet. Ga wat anders proberen: pakje bbr dokter outker met 250 gr roomboter 50 gr poedersuiker hoop dat t lukt. bedankt

groetjes evrim

18 Laatst bewerkt door Adrienne (31-12-2012 09:32)

Ik maak altijd de meringue BC van Martha Stewart: meer eiwit, minder suiker: Yummie!!

5 grote eiwitten ( zo'n 200 gr)
225 g suiker
450 gr boter ( kan ook wel minder gewoon uitproberen wat je smaak is. Ik doe meestal dit voor afsmeren en 400 gr voor vullen)

Heeft natuurlijk wel een smaakje nodig he! Ik doe meestal vanille van een stokje door de suiker ( even in de blender, dan zeven) voor het verhitten, maar vanille-extract kan ook, of gesmolten en gekoelde ( witte) chocolade, gezeefde frambozenjam: The sky is the limit! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

19

Oeee wat jammer had dit recept maar eerder gezien zit inderdaad minder suiker erin nou thanks voor de  volgende keer ga ik zeker deze recept doen

allemaal een hele gezonde nieuwjaar toegewenst

groejes evrim