26

Re: cakepops met de cakepopmaker

Ik heb dus net geprobeerd net als jij sterrekind om met het recept van rudolph cake pops te bakken

wat een ramp!

weet niet hoe jij het doet ik heb eerst met spuitfles geprobeerd maar gaatje was te klein en dus duurde het te lang om te vullen, toen alles in spuitzak gegooid , maar tijdens het vullen begon het al te rijzen !!! en dus overstroomden ze nog voordat ik de klep dicht kon doen.

alles er weer uit gehaald maar die antiaanbak laag is echt verschrikkelijk, ik heb goed ingevet maar bleef ontzettend plakken en kreeg ze er niet heel uit.

nu maar mijn oude vertrouwde cake recept gebruiken , want die zie ik niet meer zitten... geen idee wat nou de oorzaak is  :nooo

gelukkig heb jij deze problemen niet

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

27

ik heb ook zon cakepop maker
ik heb me er pas 2 keer aangewaagt met de mix van baby cakes

maar dat ding word idd heel erg heet het is niet zo makkelijk
als ze hadden laten zien

dus ben benieuwt wat er gedaan word met de klachten
mss stuur ik ook wel een klacht

28

Wat vervelend voor jullie, dat jullie zulke problemen hebben met de cakepopmaker. Zelf heb ik er niet zo'n last van.

De eerste keer, lieten de pops wat lastig los, dus de keren erna heb ik de bakspray van Dr. Oetker gebruikt; 1x sprayen, 4 series bakken....

Ik gebruik de mix die ik bij de cakepopmaker gekocht heb, cakepopmix. Ik gebruik 66 gram mix, 1 ei en 7 ml water; of een veelvoud hiervan. Tot nu toe heb ik maximaal 3 eieren (met mix en water) gebruikt. Ik doe dit in een spuitzak, is een beetje knoeien, maar ach.... Dan de holletjes voor de helft vol, met een minitoefje. Dan snel deksel dicht. Ik laat ze er ongeveer 3 - 4 minuten inzitten en haal ze er dan uit. Ik heb geprobeerd ze om te draaien, maar dat had niet veel effect, behalve dan dat ze nog donkerder worden.
Verder heb ik gemerkt dat als er een gekleurd laagje overheen zit, je het verschil toch niet meer zit.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik altijd de mooie kant aan de bovenkant doe, dus het stokje in het 'ongelijkere' deel.

Tussen het bakken door, zet ik de kom met spuitzak en deeg in de koelkast, het zakt dan niet in, en gaat ook niet rijzen. Eén keer heeft het zelfs een uur in de koelkast gestaan voor ik ermee verder ging.

Het 'te heet' worden, heb ik zelf nog niet gemerkt. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het nog niet met kinderen heb geprobeerd. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Ik hoop van harte dat het binnenkort bij jullie ook beter gaat! Ik vind ze namelijk een stuk lekkerder dan die van verkruimelde cake!

29

Sophie, ik heb gewoon de contactgegevens van de website van Inventum gepakt en daar heen gemailed. Kreeg heel snel al antwoord.

Ik weet niet zeker of je ze nog kunt vervormen, ik zou zeggen, gewoon proberen als ze nog warm zijn.

30

thanx ga ook klacht sturen heb het gisteren nogmaals geprobeerd en het aankoeken word alleen maar erger...

heb alles geprobeerd invetten met olie, boter, bakspray van dr oetker. En gisteren kreeg ik hem zo moeilijk open omdat hij te warm was om aan te pakken, dat ik mijn vinger verbrand heb :s

ook waren ze na 4 minuten nog niet gaar. ik heb alles in de prullenbak gegooid en was not amused... vorige keren ging het wel. maar mooie afsluiting voor een rotweek. ben mijn mojo kwijt denk ik .

geen afsluiter van het kerstdinee :grr:

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

31

Ik overweeg ook een cakepop maker aan te schaffen maar twijfel na jullie berichten, ik zag op televisie een bakblik voorbij komen met 18 bollen in een keer, het zijn 2 lossen delen, vergelijkbaar met een cupcakeblik alleen dan 2 op elkaar en rondere vormen. Ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben? Het was ook rond de 30 euro dus voor de prijs maakt het weinig verschil.  Ik ben eigenlijk geen fan van iets op tv bestellen dus zie dat om die reden niet zitten.

32

Ik heb vandaag van Santa de cakepopmaker ontvangen. Uiteraard er nog niet mee kunnen werken en dan lees ik dat er nog wel wat kinderziekten inzitten...  :/

33

Ik heb ook een cake-popmaker en heb er geen problemen mee.
Ik spray de holletjes in (ook de holletjes van de deksel) met Baukje bakspray en dan zet ik hem aan.
De cupcakemix van Funcakes heb ik een spuitzak en spuit snel de holletjes bijna vol.
Daarna dicht doen en 3 minuten bakken, de pops omdraaien en nog 1 minuutje...gaan er supergoed uit.
Als ze eruit zijn, klap ik hem nog even dicht (evt een beetje bakspray)...en daarna de volgende ronde.
En de buitenkant wordt redelijk heet, maar ik kan hem gewoon open en dichtdoen zonder handschoen.
:nooo Zelf vind ik het geen apparaat voor kinderen, ook al zijn de cakejes super schattig....ik vergelijk het met een tosti-ijzer of wafelijzer en dat laat ik mijn kleine kinderen ook niet doen....
Ik ben dus tevreden met mijn apparaat.  :Y

34

liesje13 schreef:

Ik heb ook een cake-popmaker en heb er geen problemen mee.
Ik spray de holletjes in (ook de holletjes van de deksel) met Baukje bakspray en dan zet ik hem aan.
De cupcakemix van Funcakes heb ik een spuitzak en spuit snel de holletjes bijna vol.
Daarna dicht doen en 3 minuten bakken, de pops omdraaien en nog 1 minuutje...gaan er supergoed uit.
Als ze eruit zijn, klap ik hem nog even dicht (evt een beetje bakspray)...en daarna de volgende ronde.
En de buitenkant wordt redelijk heet, maar ik kan hem gewoon open en dichtdoen zonder handschoen.
:nooo Zelf vind ik het geen apparaat voor kinderen, ook al zijn de cakejes super schattig....ik vergelijk het met een tosti-ijzer of wafelijzer en dat laat ik mijn kleine kinderen ook niet doen....
Ik ben dus tevreden met mijn apparaat.  :Y

Ik had bovenstaande geschreven kunnen hebben.
Doe het preices zo en idd net als andere apparaten die heet worden, niks voor kids.
Ik ben blij met mijn cakepopmaker  :)

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

35

Ondanks het wat lastige gebruik, zou ik hem toch weer kopen!

36

En kinderen zou ik inderdaad niet met dit apparaat laten werken, net zo min als met de krultang of het strijkijzer :)

37

Ik heb ook de Babycakes Cake pop maker gekocht en gister voor het eerst uitgeprobeerd. En heb daarbij deze sneeuwpoppen gemaakt. Het inpakken heb ik met wat plastic gedaan. Volgende keer wil van die zakjes halen. Ik heb met de Candy Melts gedaan en dat ging best goed.

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 7734_n.jpg

Reacties welkom!

38

Ik ben ook happy met mijn cakepopmaker. Maar na de 1e keer proberen dacht ik er niet zo over. Nu gebruik ik ccmix van Cook en Co en dat gaat super. Smeer de holletjes ff in met olie, en ze blijven ook niet vast zitten. Heb ze niet gekeerd. De onderkant is dan iets bruimer, maar er komt toch een laagje chocola over. En ze zijn na 3 a 4 minuten goed gaar.
Zelf zweer ik bij de smeltchocola van La Marche van de V&D.

39

Ik ben ook happy met mijn cakepopmaker. Maar na de 1e keer proberen dacht ik er niet zo over. Nu gebruik ik ccmix van Cook en Co en dat gaat super. Smeer de holletjes ff in met olie, en ze blijven ook niet vast zitten. Heb ze niet gekeerd. De onderkant is dan iets bruimer, maar er komt toch een laagje chocola over. En ze zijn na 3 a 4 minuten goed gaar.
Zelf zweer ik bij de smeltchocola van La Marche van de V&D.

40

Vind de cake pop maker helemaal geweldig. Ik heb die van inventum en smeer hem aan het begin van een bakbeurt even in met olie, tussendoor soms, gewoon even bekijken. Hij wordt inderdaad wat warm maar ik heb m'n handen er nog niet aan verbrand ;). Verder moet je het deksel er wel recht opzetten omdat het wat beweegt maar na 1 keer heb je wel door hoe het werkt.  :Y 
Nu ben ik op zoek naar een keukenmachine:  KitchenAid of Kenwood? :)

41 Laatst bewerkt door IkAstrid (26-12-2012 09:29)

Oeps, 2 x

42

Ik heb een cakepopmaker, maar ben er niet euforisch over. Ik gebruik hem wel vaak, vooral voor restjes beslag in op te bakken, cake, poffertjes, biscuit, alles. Ik doe de balletjes bij de kinderen in de lunchdoos erbij als extraatje. Maar mooi rond vind ik ze niet  :nooo . Mijn schoonzusje heeft van die traytjes met bolletjes gekocht bij de Makro die waren prachtig rond geworden en ook mooi groot. En gewoon van cakemix.  Ik ben ook gestopt met Wilton Candymelts, heb nog heel wat kleurtjes die ik eigenlijk zou moeten opgebruiken maar ik vind het niet prettig werken. Als ik al eens versierde cakepops moet maken smelt ik gewoon chocola uit de winkel en versier ze met sprinkles.

En speciaal voor IkAstrid: ik heb een Kenwood Pattisserie en gebruik hem al bijna 3 jaar dagelijks meer dan 1x. Altijd biscuit of cake, botercrème en een lekkere vulling of slagroom. Hij begint nu wat meer lawaai te maken, maar hij doet het prima! Ik droom van een KitchenAid, maar waarom eigenlijk? Hij is echt prima  :Y

43

Die zien er strak uit!

Ja ook ik ben 'besmet' met het virus!