Wat vervelend voor jullie, dat jullie zulke problemen hebben met de cakepopmaker. Zelf heb ik er niet zo'n last van.
De eerste keer, lieten de pops wat lastig los, dus de keren erna heb ik de bakspray van Dr. Oetker gebruikt; 1x sprayen, 4 series bakken....
Ik gebruik de mix die ik bij de cakepopmaker gekocht heb, cakepopmix. Ik gebruik 66 gram mix, 1 ei en 7 ml water; of een veelvoud hiervan. Tot nu toe heb ik maximaal 3 eieren (met mix en water) gebruikt. Ik doe dit in een spuitzak, is een beetje knoeien, maar ach.... Dan de holletjes voor de helft vol, met een minitoefje. Dan snel deksel dicht. Ik laat ze er ongeveer 3 - 4 minuten inzitten en haal ze er dan uit. Ik heb geprobeerd ze om te draaien, maar dat had niet veel effect, behalve dan dat ze nog donkerder worden.
Verder heb ik gemerkt dat als er een gekleurd laagje overheen zit, je het verschil toch niet meer zit.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik altijd de mooie kant aan de bovenkant doe, dus het stokje in het 'ongelijkere' deel.
Tussen het bakken door, zet ik de kom met spuitzak en deeg in de koelkast, het zakt dan niet in, en gaat ook niet rijzen. Eén keer heeft het zelfs een uur in de koelkast gestaan voor ik ermee verder ging.
Het 'te heet' worden, heb ik zelf nog niet gemerkt. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het nog niet met kinderen heb geprobeerd. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Ik hoop van harte dat het binnenkort bij jullie ook beter gaat! Ik vind ze namelijk een stuk lekkerder dan die van verkruimelde cake!