1

Onderwerp: bavaroise botercreme vraagje, dringend

Ik ben bezig met me eerste red velvet cupcakes, en wou beginnen aan de botercreme / bavaroise toef

Nu kom ik het volgende tegen:

Ik heb een zak botercreme mix, en een bakje bavaroise poeder

Hoe meng ik dit het beste, want de botercreme maak je anders dan de bavaroise poeder.

Botercreme mix.
Recept: 200 gr mix, 200 ml water of melk
Bereiding: meng de ingredienten met een garde. Zet dit mengsel minimaal 30 minuten in de koelkast om op te laten stijven.
Klop 250 gr roomboter in ca 8 minuten romig en luchtig. Meng de mix in delen met de roomboter.

Bavaroise mix.
Bereiding: Meng 50 gr mix met 60 ml water. Laat dit geheel 5 minuten indikken. Spatel dit geheel vervolgens door 250 ml opgeklopte slagroom

Maak ik beide afzonderlijk, en meng de bavaroise door de botercreme, of werkt het nou anders ?

Alvast reuze bedankt

~bij gebrek aan geheugen, momenteel geen onderschrift~

2

Re: bavaroise botercreme vraagje, dringend

iemand please, ik zit nu stil, ik weet echt niet hoe verder !!

3

nee geen creme mengen met bavaroise

het is of de creme maken
of de bavaroise maken

maar bavaroise spuit je eigenlijk niet op cupcakes!

op red velvet is de cream cheese topping erg lekker

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Ik heb geen idee want ik snap totaal je bedoeling niet zoals k in je andere topic al zei waarom doe je er niet gewoon witte chocola doorheen, en beter houdbaar en makkelijker

5

Ik denk dat ik dan maar gewoon een botercreme maak, met vanille smaak. (iewat teleurgesteld)
De taartenwinkel hier is gesloten vandaag. Helaas helaas.

6

Een aantal mensen vnvd lust ook geen kaas

7

kaas? :/  waar wil je kaas in doen dan?

maar de tip van etmc is toch goed. Je kunt gewoon witte chocolade  in de super kopen dan smelten en door je botercreme doen?

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

8

nee, ik stop voor nu, het lukt niet. Alles gaat mis. Vanaf de eerste stap is t al mis. Ik zit nu in tijdnood, blijk de meest rampzalige spuitzakken te hebben. Ze scheuren gewoon open aan de zijkant. De cupcakes zijn half ingezakt en vallen in 2 stukken. Red velvet is niet rood. De eerste bak botercreme is een pudding van mini klontjes (wel lekker) en de 2de is goed, maar de spuitzakken werken dus niet mee.

Voor mij is het nu beter om het te laten, aangezien ik met mezelf worstel als het gaat om dingen die mis gaan.
Ik wordt dan prikkelig, boos en verdrietig, dus voor mij een mooi moment om te stoppen. Het koste me alle moeite om niet boos te worden, dus toch ergens een mooi resultaat.

Iedereen toch heel erg bedankt, en ik doe volgende keer gewoon een nieuwe rustige poging.

Gr, en iedereen hele fijne feestdagen gewenst.

9

Balen dat het niet is gelukt! Goedkope spuitzakken (lees snoepzakken) gaan vaak kapot op de naden! Ik vind het wel knap van je dat je het naast je neer kunt leggen!
Ik hoop dat je volgende poging wel goed lukt!!
Fijne dagen!

10

Waar woon je, misschien is er iemand in de buurt die je even kan helpen?

Goed dat je even gestopt bent, trouwens!  ;)

Ik heb wel eens een beetje poeder van de bav mix naar smaak  toegevoegd aan botercreme die bereid was. Is best lekker, vlgs de bakwinkel doen zij het vaker als ze geen patidess smaakjes op voorraad hebben.

Groetjes Petra