Onderwerp: 175 stuks... toch wel erg veel

Rood is gevuld met bokkepootjescreme, groen met speculaascreme en bruin met advocaatcreme.

De petit fours waren voor de adventmiddag voor ouderen in Purmerend. Heel veel lovende reacties gekregen. Vooral op die met advocaat! Het blijven niet voor niets ouderen!

http://paulasbakery.webklik.nl/user_files/2012_06/399244/photos/26c5f7d00c49a89761ff4ef8c85854cd.jpg

http://paulasbakery.webklik.nl/user_files/2012_06/399244/photos/f4cf3f5a278ed14512693a6c8449fc9e.jpg

Bedankt voor het kijken en eventuele feedback
Groetjes Paula

2

Re: 175 stuks... toch wel erg veel

Zo dat zijn er veel en allemaal even mooi! Respect!

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

3

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

4

Superleuk!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

:thumb: wow, echt mooi gedaan hoor!

Heb je nog tips voor een plan van aanpak?

Wat is de toef bovenop? Is dat botercreme, slagroom of iets and er s?

I never met a calorie I didn't like....

NatalieAnne schreef:

Dank je wel!

7

:thumb:

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

iRoshelle schreef:

Superleuk!

Dank je wel :)

taartenprinsesje schreef:

Dank je :)
Heb vierkante taarten van 25 bij 25 gebakken. Deze in drie lagen gesneden. Gevuld zonder dijkjes. (heb de cremes gevuld met spuitmondje 10) De jam/confiture even in de blender zodat de vruchten iets minder groot werden. Deze vervolgens tussen twee lagen heel dun gesmeerd.
Vervolgens afgedekt in de schuur (lekker koel) Laten 'opstijven'. daarna was de creme weer stevig genoeg om hem in 5 repen van iets minder dan 5cm breed te snijden. Deze heb ik aan de lange zijdes en bovenop afgesmeerd. Vervolgens weer in de schuur laten opstijven.
Daarna als reep bekleed. Weer laten opstijven. In 5 stukken gesneden. Elk stukje in een cupcake papiertje gezet  Toeven gespoten en figuurtjes erop. De figuurtjes had ik wel 3 dagen laten uitdrogen (was gewoon marsepein) zodat ze mooi stevig waren. En dat voor 7 taarten :)

De toeven, afsmeercreme en vulling (op de advocaat en jam na) waren op basis van meringebotercreme. Recept is ergens op deze site te vinden. Dit is een heerlijke gladde creme die niet te boterig is. De advocaat heb ik gemengd met mascarpone.
Hoop dat je er wat aan hebt!

10

Hier heb ik ook iets aan!  :think:
Heel erg leuk/mooi!
Toch nog een vraagje...heb je nu wel of geen creme tussen de lagen?
Je hebt dus gevuld met 1x creme en 1x jam begrijp ik? Of heb je nu 2x jam en de creme alleen als toef? Heb het een paar keer gelezen maar ben nog niet wakker, denk ik  :o
De advocaat ga ik ook eens proberen  :Y

11

Zoo, echt super mooi zeg. Wat een werk is dat geweest. Echt heel gaaf.

Paula_Wiertsema schreef:

Heb vierkante taarten van 25 bij 25 gebakken. Deze in drie lagen gesneden. Gevuld zonder dijkjes. (heb de cremes gevuld met spuitmondje 10) De jam/confiture even in de blender zodat de vruchten iets minder groot werden. Deze vervolgens tussen twee lagen heel dun gesmeerd.
Vervolgens afgedekt in de schuur (lekker koel) Laten 'opstijven'. daarna was de creme weer stevig genoeg om hem in 5 repen van iets minder dan 5cm breed te snijden. Deze heb ik aan de lange zijdes en bovenop afgesmeerd. Vervolgens weer in de schuur laten opstijven.
Daarna als reep bekleed. Weer laten opstijven. In 5 stukken gesneden. Elk stukje in een cupcake papiertje gezet  Toeven gespoten en figuurtjes erop. De figuurtjes had ik wel 3 dagen laten uitdrogen (was gewoon marsepein) zodat ze mooi stevig waren. En dat voor 7 taarten :)

De toeven, afsmeercreme en vulling (op de advocaat en jam na) waren op basis van meringebotercreme. Recept is ergens op deze site te vinden. Dit is een heerlijke gladde creme die niet te boterig is. De advocaat heb ik gemengd met mascarpone.

:thumb: bedankt voor de uitleg!

Ik vind mbc ook altijd erg lekker.

Dus je hebt de bokkepootjes en speculaas creme gemaakt van de mbc, en gewoon met pure mbc afgesmeerd en toef gespoten.

Welke jam heb je gebruikt, was die voor alle 3 hetzelfde?

Bedankt voor je feedback, want behalve wow kan ik jou niets geven.... :thumb:

I never met a calorie I didn't like....

13

Het ziet er erg mooi uit!! :Y  :thumb:

Enne.....als Kwebbeltje over 50 jaar in het bejaardentehuis terecht komt, zal de advocaat toch echt vervangen moeten worden voor een baco-smaak! :lol:  ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Esther68 schreef:

Hier heb ik ook iets aan!  :think:
Heel erg leuk/mooi!
Toch nog een vraagje...heb je nu wel of geen creme tussen de lagen?
Je hebt dus gevuld met 1x creme en 1x jam begrijp ik? Of heb je nu 2x jam en de creme alleen als toef? Heb het een paar keer gelezen maar ben nog niet wakker, denk ik  :o
De advocaat ga ik ook eens proberen  :Y

Heb 1x creme en 1x jam tussen de lagen;)
Als je van advocaat houd is het zeker een aanrader! Ik had het ongeveer 1:1 met de mascarpone.

Queen schreef:

Zoo, echt super mooi zeg. Wat een werk is dat geweest. Echt heel gaaf.

Dank je wel :)
Inderdaad heel veel werk. Maar als je dan al die oude mensen hoort dat ze super zijn en heerlijk smaken (normaal werd er bij mastenbroek besteld en werd er heel wat laten staan) en vrijwel iedereen zijn gebakje op had, ben je dat alweer vergeten;)

Paula_Wiertsema schreef:

:thumb: bedankt voor de uitleg!

Ik vind mbc ook altijd erg lekker.

Dus je hebt de bokkepootjes en speculaas creme gemaakt van de mbc, en gewoon met pure mbc afgesmeerd en toef gespoten.

Welke jam heb je gebruikt, was die voor alle 3 hetzelfde?

Bedankt voor je feedback, want behalve wow kan ik jou niets geven.... :thumb:

Heb inderdaad gewoon de bokkepootjes en speculaas vermalen en 1 pak in 1 portie mbc gemixt.
De toef weet ik niet zeker of dat 1:2:2 of 1:2:3 was. Iig heb ik in de afsmeercreme en de toef nog wat citroensmaak gedaan. Anders werd het helemaal zoet.
Welke jam... ehhh. Dacht bij de speculaas kersen en bij de andere bosvruchten. Die zijn meestal wat minder zoet dan bijvoorbeeld aardbei.

En bedankt voor het compliment;)

Annelies schreef:

Het ziet er erg mooi uit!! :Y  :thumb:

Enne.....als Kwebbeltje over 50 jaar in het bejaardentehuis terecht komt, zal de advocaat toch echt vervangen moeten worden voor een baco-smaak! :lol:  ;)

Dank je.
Denk dat baco er in ook wel moet lukken ;) Of het lekker is....

Wat heerlijk zeg dat je die mensen zo hebt kunnen laten genieten van je prachtige taartjes! Kunstwerk! En fijn dat de advocaat zo in trek was!  :thumb:

19

Ziet er prachtig uit en wat een werk moet dat geweest zijn, petje af hoor.

20

Heel mooi! Heb op deze wijze ook al een aantal keer petit fours gemaakt en dat was al vee werk voor een derde van de hoeveelheid, dus petje af  :Y

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

21

Wauw Paula, wat zijn ze ontzettend mooi en wat een werk heb je eraan gehad. Ontzettend aardig dat je deze klus op je hebt genomen. Tof van je.

Tieneke

22

Wow, erg mooi !

Ik heb binnenkort ook zo'n project (voor 100 stuks, vond ik ook al veel hahaha :D) dus ik vond het leuk om je uitleg te lezen !
De zorg die ik heb is het aansnijden tot gebakjes. Ik ben zo bang dat het indeukt of dat die vulling over de hele cake gesmeerd zit. Heb jij hier last van gehad?

23

Het ziet er echt top uit hoor! Kan me voorstellen dat die oudjes lekker hebben zitten smullen :P

Cake Queen passie voor taarten
www.cakequeen.nl Offical PME Instructor regio Utrecht/Amersfoort. Winkel en workshopruimte in Amersfoort centrum, gevestigd aan Kamp 70, 3811 AT Amersfoort

muffinandmore schreef:

Wat heerlijk zeg dat je die mensen zo hebt kunnen laten genieten van je prachtige taartjes! Kunstwerk! En fijn dat de advocaat zo in trek was!  :thumb:

Het is inderdaad erg fijn om ze zo te zien genieten. Daar doe je het uiteindelijk voor!

Moodswing schreef:

Ziet er prachtig uit en wat een werk moet dat geweest zijn, petje af hoor.

Viel me achteraf wel mee. Had er meer werk aan verwacht. Scheelt wel dat je op een gegeven moment in een soort flow komt. Maar dank je wel :)