Paula_Wiertsema schreef:taartenprinsesje schreef:
wow, echt mooi gedaan hoor!
Heb je nog tips voor een plan van aanpak?
Wat is de toef bovenop? Is dat botercreme, slagroom of iets and er s?
Dank je 
Heb vierkante taarten van 25 bij 25 gebakken. Deze in drie lagen gesneden. Gevuld zonder dijkjes. (heb de cremes gevuld met spuitmondje 10) De jam/confiture even in de blender zodat de vruchten iets minder groot werden. Deze vervolgens tussen twee lagen heel dun gesmeerd.
Vervolgens afgedekt in de schuur (lekker koel) Laten 'opstijven'. daarna was de creme weer stevig genoeg om hem in 5 repen van iets minder dan 5cm breed te snijden. Deze heb ik aan de lange zijdes en bovenop afgesmeerd. Vervolgens weer in de schuur laten opstijven.
Daarna als reep bekleed. Weer laten opstijven. In 5 stukken gesneden. Elk stukje in een cupcake papiertje gezet Toeven gespoten en figuurtjes erop. De figuurtjes had ik wel 3 dagen laten uitdrogen (was gewoon marsepein) zodat ze mooi stevig waren. En dat voor 7 taarten 
De toeven, afsmeercreme en vulling (op de advocaat en jam na) waren op basis van meringebotercreme. Recept is ergens op deze site te vinden. Dit is een heerlijke gladde creme die niet te boterig is. De advocaat heb ik gemengd met mascarpone.
Hoop dat je er wat aan hebt!
bedankt voor de uitleg!
Ik vind mbc ook altijd erg lekker.
Dus je hebt de bokkepootjes en speculaas creme gemaakt van de mbc, en gewoon met pure mbc afgesmeerd en toef gespoten.
Welke jam heb je gebruikt, was die voor alle 3 hetzelfde?
Bedankt voor je feedback, want behalve wow kan ik jou niets geven.... 
I never met a calorie I didn't like....