1

Onderwerp: Wel cakepopmaker.. niet cakepopmaker..

Twijfel twijfel twijfel..
Welles, nietes, welles, nietes
En zo welles.. Welke dan?

Dames die hem hebben, kunnen jullie misschien wat voors en tegens noemen?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Wel cakepopmaker.. niet cakepopmaker..

ben benieuwd wat er gezegd wordt dus ik volg dit even hoor....

Zonder heb ik geen cake pops gemaakt. Lijkt mij namelijk niet lekker die samen geperste kruimels met botercreme. Nu heb ik heerlijke luchtige cakeballetjes en ze zijn echt in 5 minuten klaar.
Ik heb de babycakes van inventum. Enige nadeel vind ik het schoonmaken.

4

Ik heb ook de babycakes van iventum. Heb één keer zonder deze machien gemaakt en dat vond ik maar niets.

Deze heerlijke luchtige bolletjes zijn zo gemaakt en erg lekker.  Ik maak ze ook met verschillende soorten cakemixen.  Eerste keer was het even oefenen voordat ik mooie rondjes kreeg maar zijn nu gewoon leuk en lekker.

Machine schoonmaken heb ik wat minder moeite mee. Heel vies is hij niet na het bakken.  Handig is weer wat anders, maar vind niet dat ik veel moeite moet doen om te reinigen.

5

Ik heb die van Action. Ik heb idee dat de boven- en onderkant niet goed aansluiten want ik kreeg een streep door het midden.

Dezelfde dag restjes van een uitgesneden devils food cake gekruimeld en met Chivers Fruity orange gebonden... Nou, wat een verschil in de smaak....

6

Hoi,
Heb zelf een siliconemal gekocht bij de xenos gekocht. Deze moet je in de oven doen. Werkt prima vind ik en je krijgt lekkere cakeballen.

7

mirche schreef:

Ik heb die van Action. Ik heb idee dat de boven- en onderkant niet goed aansluiten want ik kreeg een streep door het midden.

Dezelfde dag restjes van een uitgesneden devils food cake gekruimeld en met Chivers Fruity orange gebonden... Nou, wat een verschil in de smaak....

en wat vond je dan lekkerder?

8

Jessi bakt schreef:
mirche schreef:

en wat vond je dan lekkerder?

Die zonder maker :) ik heb in de maker de mix van Action gedaan, misschien lag het daar aan. Ik vond ze te droog.

9

Ik heb er geen, maar heb wel een paar keer balletjes zelf gemaakt: Ik vond 'm van biscuit met creme 3x niks, maar heb laatst van cake met mbc gemaakt end ie vond ik heerlijk! Moet wel zeggen dat ik het een hoop werk vind, dus zal het niet zo vaak doen, geloof ik...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Ik deed het eerst zonder machine. Niet iedereen vond ze even lekker. Ik vind het persoonlijk een wat kleffe hap. Nu heb ik de babycakes machine. Wat een gemak. Ik had er eerst 1 van princess van Xenos maar dat vond ik een onding! En uiteindelijk verbrandde ook het kunststof aan de buitenkant :think: werd helemaal bruin.

Zeker als je er 80 moet maken voor traktatie op school, BSO en thuis is een machine super. Zo klaar en lekker luchtig. Ik bak ze met de vanille cupcakemix van dr oetker....mmmmmm

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

11

Heb beide in de winkel zien liggen, maar nog niks gekocht, ook ik wil miskien een van beide kopen.

Heb ze weleens zelf gemaakt, maar je bent wel  ffies bezig.

Als ik hem koop, zal ik sneller de siliconenvorm kopen.

12

Wat ik me afvraag bij de popcake machine: dan heb je toch alleen cake met chocolade? Of is er nog een mogelijkheid om er toch een vulling in of om te doen?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

13

Vulling erin wordt wat lastig maar je kunt wel heel veel verschillende soorten beslag nemen en daar kleine stukjes appel of zo aan toevoegen.

14

Je hebt op het moment bij de AH ook een metalen cakepopvorm,  is ongeveer hetzelfde als de siliconenvorm. 

Ik heb zelf de siliconenvorm van de xenos en kan er niets mee worden.

Heb een beetje het gevoel dat die tijdens het bakken weer open gaat en mijn cakepops waren aan de bovenkant plat en het beslag was er tussenuitgelopen.

15

Ik ben begonnen met de cakeballetjes met botercrème en vond dat helemaal niet lekker.

Heb nu de cakepopmaker én de siliconen vorm van de Xenos. De cakepopmaker vind ik geweldig en de siliconen vorm helemaal niks. Kreeg de balletjes er niet mooi uit. De vorm moet 20 minuten in de oven en dan heb je 20 balletjes. Met de cakepopmaker maak ik in dezelfde tijd de dubbele hoeveelheid balletjes (toevallig vandaag nog gedaan).
Waar de siliconen vorm wel perfect voor is: het afkoelen van de balletjes.

16

Ik heb een cakepopmaker, ideaal. Binnen 5 minuten klaar, heerlijk luchtig en je kunt er allerlei mixen indoen.Oliebolletjes zijn favoriet bij mijn man.

Schoonmaken, no problem. Gewoon met keukenrol als hij nog warm is, pas op niet heet.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

17

Oliebolletjes, wat een leuk idee!!!

En wélke maker hebben jullie dan?
Action..
Inventum
Princess?

18

Inventum en die bevalt prima, ook met schoonmaken. Wel even tussendoor de balletjes draaien voor een gelijkmatige kleur.

19

Ik heb de cakepopmaker van de Action en wil echt nooit meer anders. Ik vind het zo makkelijk. En de balletjes worden zo mooi. En je kan ze ook vullen hoor. Laura van Laura's Bakery heeft dat een keer gedaan met praline-vulling --> http://www.laurasbakery.nl/2012/11/choc … -pops.html

Mijn favoriet zijn kaneelballetjes --> http://gewoonmarieke.com/2012/12/11/kaneel-bollen/

Ik zou zeggen doen, ze zijn namelijk zo veeeeeel lekkerder dan de gerolde.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

20

Ik heb het één keer geprobeerd zonder. NOOIT MEER  :D
Ik vond ze niet lekker, het werd een rotzooi etc.
Sinds een week of twee heb ik het apparaat van de action en dat bevalt me prima.

Ik gebruik de boerencakemix van homemade. Balletjes met een heel fijne, luchtige structuur. Heerlijk!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

21

Ok, ik zeg kooopuuuhhhh en wel die van de action :D

(nog even iets om te lachen...  :rolleyes:  Vanmiddag was ik bij de action en ik dacht dat ik ze zag staan, dus ik pakte een doos van de stapel, bleek het de cupcakemaker te zijn.
Wil ik kijken of de andere ook cupcakemakers zijn, begint die hele (hooooge) stapel (op de bovenste plank) te wankelen, en klettert zo om naar achter. VOL op/over het schap met alle kopjes..  :grr:  :grr:
Ik hoefde gelukkig niets te betalen ofzo, maar wie bedenkt dan ook om wankele dozen ZO hoog op te stapelen TEGEN het schap van de kopjes aan  :lol: )

22

Oeps... ;)

Ik gebruik cakemixen van bijv. Ariba cakes en Bakzolder:  vooral die met de smaakjes. Helaas sneuvelen hier al wat bolletjes voordat ze door de chocolade gegaan zijn :P

23

Soesie schreef:

Ik heb een cakepopmaker, ideaal. Binnen 5 minuten klaar, heerlijk luchtig en je kunt er allerlei mixen indoen.Oliebolletjes zijn favoriet bij mijn man.

Schoonmaken, no problem. Gewoon met keukenrol als hij nog warm is, pas op niet heet.

Wat voor oliebollenmix gebruik je?

24

Ik heb een cakepop maker, zo'n mooie roze :)
Qua beslag gebruik ik het recept in het boekje of standaard mix.
Wel even omdraaien om een gelijkmatige kleuring te hebben al zie je daar natuurlijk niks van na het bedekken met candy melt of chocolade! Maa rhet gaat om het idee :)

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther

25

IkAstrid schreef:
Soesie schreef:

Wat voor oliebollenmix gebruik je?

Hij zat vorig jaar bij een actie van de formido,  ik dacht Koopmans. Maar ik weet dat het met elke mix gaat.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.