Nog bedankt voor de hulp.
Ik zal nog even laten weten wat ik gedaan heb:
(ik was er niet helemaal met mijn gedachten bij vandaag
.)
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je met een metalen lepel moest spatelen. Dat vond ik geen succes, er bleef teveel aan de rand van de kom hangen, toen alsnog een kunststof spatel gebruikt zodat ik de ingrediënten beter kon spatelen.
Ik had bijna het mengsel weggegooid omdat ik na het spatelen nog stukjes/ korreltjes zag.
Misschien daardoor wat te lang gespateld in de hoop de stukjes nog weg te krijgen.
Ik bedacht me net voordat ik het zou weggooien dat het waarschijnlijk suiker was en dat dat nog wel weg zal moeten smelten in de oven.
De oven had ik per ongeluk op 150 graden gezet, maar dat had ik gelukkig snel door dus toen gauw op 100 gezet. Ik weet eigenlijk nou niet of de oven tijdens het voorverwarmen op 150 of 100 graden heeft gestaan. Niet handig hé?
Toen na ongeveer 1 uur en 40 minuten gekeken.
De kerstbomen waren zo los van het bakpapier en niet bruin verkleurd.
Omdat het een testje was geen kleurstof erbij gedaan.
Ik vond ze aan de buitenkant eigenlijk wat te hard. Ik brak m'n tanden er niet op maar ik denk dat ze wat zachter moeten zijn.
Aan de binnenkant waren ze wel vrij zacht.
Helaas vond ik er geen smaak aan zitten.
O ja, er was ook hier en daar een klein beetje suiker uitgelopen, en dat is wat geel opgedroogd omdat het gekarameliseerd is. Dat vond ik wel jammer.
Ik denk dat de oven toch te heet is geweest omdat ik 'm even op 150 graden heb gehad en dat ik eerder moet kijken of ze al gaar zijn. En ik ga nog even in mijn aantekeningen speuren, kijken of ik terug kan vinden of sommigen er geen citroensap of vanillesuiker bijdoen om het schuim wat smaak te geven.