1

Onderwerp: Botercreme

Ik heb een vraag over botercreme.

Ik gebruik normaal de botercrememix van funCakes maar nou heb ik tijdens een workshop gehoord dat je dat eigenlijk niet kan gebruiken om mee af te smeren vanwege het vele vocht dat er in zit en daardoor de kans dat het fondant er afsmelt.

Welke boter kan ik beter gebruiken om dat te voorkomen?

2

Re: Botercreme

Gewoon de funcakes mix voor botercreme, zolang je je aan de omschrijving op de verpakking houd gaat het echt goed  :Y

Jammer dat mensen zo'n vertekend beeld geven tijdens een workshop. Het gaat echt om het volgen van de instructies

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Mocht je nou toch bang zijn dat het niet goed gaat kan je ook afsmeren met 1:1 botercreme. Heel simpel om te maken. 250 gr boter op 250 suikerbakkerspoeder en klaar  :).
Deze botercreme is stevig en komt geen vocht aan te pas.

4

Pinqui schreef:

Mocht je nou toch bang zijn dat het niet goed gaat kan je ook afsmeren met 1:1 botercreme. Heel simpel om te maken. 250 gr boter op 250 suikerbakkerspoeder en klaar  :).

En wat voor boter gebruik ik dan. Roomboter? :)

5

Pinqui schreef:

6

Pinqui schreef:

7

Yep, de ongezouten versie

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

8

Het kan ook met margarine, maar dat is een heel stuk minder lekker  :9

9

Ik gebruik idd de ongezouten roomboter...zorg er wel voor dat hij op kamertemperatuur is en lekker zacht.

10

Waar je ook nog voor kunt kiezen (is wel wat meer werk, maar oh zo lekker  :9 ) is merengue botercrème. Hiermee kun je zowel vullen als afsmeren.
Het recept vind je hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … otercrème/

Dat is toch een TAART waard!

11

ik gebruikte om die reden eerst ook 1:1 botercreme maar ik hoor dat veel mensen toch botercrememix gebruiken. dat doe ik nu ook, maar dan met iets minder water erdoor dan de voorgeschreven hoeveelheid (zo'n 20% minder). en dat gaat hartstikke goed! en veel lekkerder  *D