1

Onderwerp: tiramisu invriezen?

Kan tiramisu ingevroren? Ik wil het recept van Gordon Ramsay, elders op deze site, hiervoor gebruiken, zonder eieren dus. Lijkt me wel zo makkelijk om dit ruim voor de kerst klaar te hebben.
Wie weet dit?

2 Laatst bewerkt door Taart van Anna (20-12-2012 12:26)

Re: tiramisu invriezen?

*D Mascarpone gaat korrelen als je dit invriest. Dat komt doordat een thuisvriezer niet snel genoeg bevriest en er daardoor kristalletjes in de mascarpone ontstaan. De smaak is dan nog prima, maar het 'mondgevoel' is echt anders.

Twee keer knippen, nog te kort.

3

Welkom op het forum!

De rubriek bekleden is niet de juiste rubriek voor deze vraag. Als je nieuw bent is het handig om voordat je een bericht plaatst de rubrieksomschrijvingen en sticky's bovenaan elke rubriek te lezen om te bepalen waar je bericht het best past.

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen (de rubriek voor ook alle vragen over bewaren/invriezen)

4

Toevallig kom ik nu langs dit bericht, ik heb dat recept van gordon nl ook geplaatst. Ik denk dat je prima zou kunnen invriezen... Nog nooit gedaan maar alles afzonderlijk kan ook in de vries. Maar het is echt maar weinig werk, misschien 10 min. Waarom maak je het niet de dag an tevoren? Dat kan prima en dan voor serveren nog wat choco erover...

5

Mijn vriendje maakt de allerlekkerste tiramisu  :o
En aangezien hij een heel eindje van me vandaan woont....maakt hij altijd een grote schaal, die ik dan invries...dus dat kan zeker  :D

6

inge.dg schreef:

Mijn vriendje maakt de allerlekkerste tiramisu  :o
En aangezien hij een heel eindje van me vandaan woont....maakt hij altijd een grote schaal, die ik dan invries...dus dat kan zeker  :D

recept! recept! :Y

asjeblieft :)