1

Onderwerp: 3e kerstdag

Een vraagje van een beginner.

3e kerstdag wil ik een taart serveren gemaakt met marsepein en botercrème vulling.
Nu wil ik de kerstdagen niet in de keuken staan.
De zondag voor de kerst lijkt mij ideaal om lekker bezig te zijn met de taart,alleen is die dan de 3e kerstdag,woensdag, nog wel lekker?

Hoe zouden jullie het doen,hoop niet dat invriezen de enige oplossing is.
Alvast bedankt!

2

Re: 3e kerstdag

3e kerstdag is sowieso de donderdag en niet de woensdag, dus dan ben je alweer een dag verder. Ik zou het zelf niet doen, dan is je taart al 4 a 5 dagen oud...

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

3

Oja ik ben in de war,ik zou de maandag voor kerst de taart kunnen maken.

4

waarom niet onbekleed invriezen, woensdag in je koelkast zetten en donderdagochtend bekleden?
Ik denk dat dat 1 van de weinige opties is.............

5 Laatst bewerkt door @ppeltje (18-12-2012 13:40)

Mits het voor eigen gebruik is, zou je het (theoretisch gezien) maandag kunnen maken en donderdag eten. Maar dan moet ie donderdag wel opgaan, want anders wordt ie toch echt wel heel oud. Ik houd altijd ca. 3 dagen houdbaarheid aan, mits op de juiste wijze bewaard.
Tsja en anders wordt het toch invriezen!

Maar ik moet eerlijk bekennen dat verse taart mij veel lekkerder lijkt...  :think:

Dat is toch een TAART waard!

6

Waarom wil je niet invriezen? Heb je geen ruimte daarvoor? Want dat is wel het makkelijkste, gewoon zondag lekker maken, invriezen en dan 24 uur van tevoren uit de vriezer, hop de koelkast in. Doe ik ook met de taart van mijn zoontje die 27/12 jarig is.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Heel erg bedankt voor jullie snelle reakties!
Ja verse taart lijkt mij ook lekkerder ja!

Tja,waarom niet invriezen?
Misschien omdat ik het een vreemd idee vind om iets voor zo'n korte tijd in te vriezen denk ik...
Maar ik begrijp dat dit de beste oplossing is,dan maak ik de taart rustig zaterdag,in de vriezer en haal ik hem er woensdagmorgen uit.

Nu heb ik gelijk meer vragen natuurlijk!
Maakt het niet uit wat voor vulling ik gebruik?
Ik wil ook een laag doen met chocolade die hard wordt en een laag met een soort van witte chocopasta met cocos.
Hoe verpak ik de taart het beste voor de vriezer en laat ik hem ontdooien in de koelkast of buiten?
Ik ga er vanuit dat ik de taart volledig kan bekleden met de marsepein,en de grotere details van marsepein en later op kan zetten.

8

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/57/K … nvriezen?/

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/58/H … ntdooien?/

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

Hiermee moet je een eind komen denk ik.

Of anders nog even zoeken op invriezen of ontdooien.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

9

Heel erg bedankt,hier word ik wel wijs uit!

Fijne kerstdagen.