1

Onderwerp: Betty: "Mama, mag ik buiten spelen in de sneeuw?"

Tuurlijk Betty, maar pas je wel op dat je niet wegwaait?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RJ6TSCBJ.jpg

Van cake en modelleer chocola, een GE-WEL-DI-GE workshop van Kaysie Lackey gevolgd bij TLCS in Hilversum! De juf was fantastisch, heel gezellige medecursisten, ik heb ontzettend genoten! Wel een beetje jammer dat ik tussendoor borstontsteking kreeg, maar onder de antibiotica en paracetamol tegen de koorts heb ik het toch af kunnen maken. Jeej!

2

Re: Betty: "Mama, mag ik buiten spelen in de sneeuw?"

wat ontzettend mooi  :thumb:

3

Echt heel erg gaaf.
Ben altijd zo benieuwd hoe je zulke dingen maakt.

4

Fantastisch gemaakt zeg! Echt WOW! En wat een leuke foto zo in de sneeuw! :)

5

Prachtig is je Betty, Eline!!!

Smile, tomorrow will be worse- Murphy's Laws

OMG!!! Helemaal geweldig!!!!

:thumb:  :thumb:  :thumb:

7

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

8

Hehe, daar is ze! Ik had je al bijna gemaild of je haar nog een keer ging showen, want ik had stiekem al gezien dat je naar Kaysie ging :D
Ze is prachtig, werkt het fijn, die modelleer choco?
x

9

Wauw, geweldig! Hoe groot is ze als ik vragen mag? Want als ik cake in mijn hoofd heb denk ik aan groter en ze lijkt 'gewoon' geboetseerd. Maar ze is prachtig geworden!

10 Laatst bewerkt door Manon92 (13-12-2012 19:58)

oeps! 2x

11 Laatst bewerkt door Manon92 (13-12-2012 20:06)

Oeps, nummer 3

12 Laatst bewerkt door Manon92 (13-12-2012 20:07)

again

13

Manon92 schreef:

oeps! 2x

Ik tel 4 keer....  :lol:

Súpermooi, die Betty!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

14 Laatst bewerkt door Manon92 (13-12-2012 20:07)

Omg ja je hebt gelijk, nog niet gezien! Sorry!

15

Wat is ze prachtig Eline en zo tot in de puntjes afgewerkt ...TOP... :Y , jammer dat ik niet overweg kan met moddeling chocolade , het word bij mij zo zacht als chocoladepasta  :s

Vele en lieve groetjes Nicole

16

Tenx dames!!  :D

Jeej, Sandra, kom ik er (NU al) door jouw berichtje achter dat jij DE Sandra bent! En dat je dus heel gezellie ook hier op het forum rondhuppelt! Jeej! Ik heb je net gestalkt, want ben natuurlijk meteen ff je taarten gaan checken...  :o Maareh, modelling chocolate is GE-WEL-DIG!! Je moet het wel goed maken, anders wordt het zacht als boter... Maar als het goed is gelukt, is het net marsepein, maar dan van chocola. Lekker dus! Vind marsepein ook jammie trouwens, maar dat terzijde...

@ Manon: ze is nogal aan de riante kant hoor!  :D In haar jurk zitten namelijk 3 taarten, en in de paraplu 2!

@ Nicole, dank je wel voor het compliment! Heb je de modelling chocolate zelf gemaakt? Bij mij is 1 batch mislukt, die had ik na het mengen niet een nachtje in de koelkast gehad voor het doorkneden.... Dat werd megazacht, en het vet droop eruit... De andere batches hadden dat niet. En wat ook heeeeel erg helpt: luchtdrukreiniger van HG! Op de kop houden, spuiten, en voila koude stikstof om de boel af te koelen!  :Y

17

Eline25 schreef:

Jeej, Sandra, kom ik er (NU al) door jouw berichtje achter dat jij DE Sandra bent! En dat je dus heel gezellie ook hier op het forum rondhuppelt! Jeej! Ik heb je net gestalkt, want ben natuurlijk meteen ff je taarten gaan checken...  :o Maareh, modelling chocolate is GE-WEL-DIG!! Je moet het wel goed maken, anders wordt het zacht als boter... Maar als het goed is gelukt, is het net marsepein, maar dan van chocola. Lekker dus! Vind marsepein ook jammie trouwens, maar dat terzijde...

@ Manon: ze is nogal aan de riante kant hoor!  :D In haar jurk zitten namelijk 3 taarten, en in de paraplu 2!

@ Nicole, dank je wel voor het compliment! Heb je de modelling chocolate zelf gemaakt? Bij mij is 1 batch mislukt, die had ik na het mengen niet een nachtje in de koelkast gehad voor het doorkneden.... Dat werd megazacht, en het vet droop eruit... De andere batches hadden dat niet. En wat ook heeeeel erg helpt: luchtdrukreiniger van HG! Op de kop houden, spuiten, en voila koude stikstof om de boel af te koelen!  :Y

Hoi Eline , ik heb 1 batch gemaakt en dan zo in de vuilemmer gekieperd en dan heb ik de moddeling chocolade gekocht ... 2 x verschillend merk (waaronder ook die waar jij je pop mee gemaakt hebt) , maar naar het schijnt spelen er zovele factoren mee om dit tot een goed einde te brengen en mij is het tot hiertoe nog niet gelukt  :s

18

Wauw! En dan lees ik ook nog dat het een taart is! Ik dacht (blond) dat het een popje was voor OP een taart! Maar heel mooi zeg!

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther

19

nicole th schreef:
Eline25 schreef:

Hoi Eline , ik heb 1 batch gemaakt en dan zo in de vuilemmer gekieperd en dan heb ik de moddeling chocolade gekocht ... 2 x verschillend merk (waaronder ook die waar jij je pop mee gemaakt hebt) , maar naar het schijnt spelen er zovele factoren mee om dit tot een goed einde te brengen en mij is het tot hiertoe nog niet gelukt  :s

O balen nicole! Ik heb trouwens alleen m'n eigen gebruikt, die van tlcs was ook zacht...ik heb callebaut chocola gebruikt, glucose stroop natuurlijk en een drupje glycerine en wat water en kleurstof.chocola niet te warm laten worden, goed en snel glucose erdoor mengen en daarna een nacht in de koelkast. Koud weer buiten helpt natuurlijk ook! :)

20

Misschien dat ik na de feesten nog eens probeer .... toch bedankt Eline  ;)

21

wat is deze leuk ze kijkt niet zo freaky als alle andere betty's :o

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

22

marijetje schreef:

wat is deze leuk ze kijkt niet zo freaky als alle andere betty's :o

:lol: Daar heb ik ook ERG mijn best voor gedaan! Kaysie was het er totaal niet mee eeens, die heeft een hekel aan lachende gezichtjes....  :+ Elke keer als ze langs liep riep ze

23

helemaal sprakeloos...

24

ongeloofelijk mooi!

Ja ook ik ben 'besmet' met het virus!

25

Wauw, wat moet dat een klus zijn geweest zeg, maar daar is het resultaat dan ook absoluut naar; vind haar echt heel erg gaaf geworden!!!