1

Onderwerp: kitchenaid versus kenwood??????

Van sinterklaas mag ik een keukenmachine uitzoeken, omdat mijn sinterklaasje niet wist wat ik graag wilde heb ik een tegoedbon gehad.
Nu was ik benieuwd wat fijner is. Ik ben geneigd om voor de KA te kiezen..
Advies voor mijn luxeprobleem????  :)  :)  :D  :D  :o

Re: kitchenaid versus kenwood??????

Ik heb zelf een Kenwood, ben er erg blij mee! Succes met de keuze!

De aanhouder wint!

3

Er zijn hier al best wel veel topics over, heb je daar al op gezocht? Je hebt  ze volgens mij in allerlei soorten en maten. Wat ik begrijp is een kitchenaid beter maar daar hangt een ander prijskaartje ook aan  :Y.  Ik krijg met kerst een kenwood  :D en kan niet wachten!

4

Als je van de sint iets mag uitzoeken van rond de 750 a 800 euro: de kitchenaid!!!

Als het budget 200 is: de kenwood (patissier).

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

5

Toen ik een keukenmachine ging kopen zat ik met precies dezelfde keus! Wou eerst een Kenwood kopen, ook omdat de prijs van een KA belachelijke hoog is. Maar heb uiteindelijk toch voor een KA gekozen  :D Heb heel veel opgezocht op internet en uiteindelijk bleek KA toch wel de sterkste apparaten te hebben. Hij gaat dan ook wel tientallen jaren mee.
Las ook wat verhalen op internet van mensen die een Kenwood hadden en die net na de garantie stuk ging.. toen kochten ze alsnog een KA, omdat die (zeggen ze) sterker is. Maar wie weet heb je dan ook net gewoon pech en zijn er genoeg mensen met een Kenwood die wel heel lang mee gaan. Ik heb zelf toen toch voor een KA gekozen, om niet het 'risico' te lopen na een paar jaar toch nog een nieuwe machine te moeten kopen. Want dan ben je uiteindelijk alsnog duurder uit dan in één keer een KA te kopen.
Ik heb nooit een andere keukenmachine gehad, maar ben erg blij met m'n KA. Ik vind hem ook zo mooi in de keuken staan  :o

6 Laatst bewerkt door Tamataartje (10-12-2012 22:19)

Ik ben helemaal gelukkig met mij KA, nooit meet iets anders! Je kan nog redelijk normaal met elkaar converseren als hij op zijn maximum staat en het cakebeslag is binnen no time fluffig, geweldig apparaat!
O ja, en hij is mooi om te zien, niet geheel onbelangrijk...

7

Klopt het dat er op de kitchenaid levenslange garantie zit???? Dat hoorde ik van vriendin. Maar zij heeft het ook weer van horen.

Luce , ja die zijn er wél, maar niet echt actief

Ik mag kiezen welke ik wil, alleen als ik de kitchenaid wil, dan is het meteen tevens mijn kerstkado en voor mijn verjaardag.
Ik gebruik de keukenmachine wel veel, krijg steeds meer verzoeken voor taartjes etc.
Verder wil ik hem ook gebruiken voor het maken van mayonaise en andere sauzen.
Kun je met de kenwood ook vlees malen tot gehakt????
Wat eenvragen he... sorry

Ja ik heb de Kenwood prospero en daar zit bij een gehakt molen, een sapcentrifuge, een blender, citruspers en 6 snijschijven, dus echt een keukenmachine.

De aanhouder wint!

9

ik heb een Kenwood, maar als ik had mogen/kunnen kiezen, dan was het een KA geworden.
Mijn Kenwood doet het prima, maar die herrie...  :s  die viel me toch wat tegen van zo'n merk eerlijk gezegd....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

ik heb de kenwood major!

ben er echt super blij mee! heeft al heeeeeel wat uurtjes gedraaid hier en nog steeds super blij!
maar wel een beetje jammer van de herrie die het maakt

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

11

Nog nooit een seconde spijt gehad van mijn Kitchen Aid!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

12

Tess2012 schreef:

Klopt het dat er op de kitchenaid levenslange garantie zit???? Dat hoorde ik van vriendin. Maar zij heeft het ook weer van horen.

Luce , ja die zijn er wél, maar niet echt actief

Ik mag kiezen welke ik wil, alleen als ik de kitchenaid wil, dan is het meteen tevens mijn kerstkado en voor mijn verjaardag.
Ik gebruik de keukenmachine wel veel, krijg steeds meer verzoeken voor taartjes etc.
Verder wil ik hem ook gebruiken voor het maken van mayonaise en andere sauzen.
Kun je met de kenwood ook vlees malen tot gehakt????
Wat eenvragen he... sorry

Er zit geen levenslange garantie op, ik heb er 6 jaar garantie bij gekregen. Wat ze wel zeggen is dat de machine zo sterk is, dat hij levenslang mee gaat. In een enkel geval gaat er een keer wat stuk na die 6 jaar, maar dat het dan nog steeds zin heeft om hem te laten maken, omdat ze zo sterk zijn en vervolgens dan weer jarenlang mee gaat. De KA is ook de enige machine die een directe aandrijving heeft, daarom is hij ook zo sterk en maakt hij niet zoveel lawaai.

Je kunt bij de KA allemaal extra spullen erbij kopen, ook een vleesmolen. Aan al deze spullen zit alleen wel een prijskaartje.. geloof dat er gemiddeld op de extra spullen een prijs is tussen de €70 en €90. Ik heb die extra attributen nog niet gekocht, heb alleen een extra glazen kom, maar ik hoor van veel mensen goede verhalen over de ijsmaker, de citruspers en de vleesmolen :)

Hopelijk heb je er wat aan! En als je nog meer vragen hebt; gewoon stellen ;)

13

Thanxx voor de reacties.. ga nu wel twijfelen weer, dacht met de KA een goede keus te maken, maar nu ik zie dat velen een kenwood hebben en daar ook heel blij mee zijn zet weer aan tot denken... Hmmmmm ach ja ik heb nog even , geniet over 1 nacht ijs, ook al krijg ik het kado.. groetjes Fleur

14

als je een Kenwood koopt, doe dan minimaal de Chef of zwaarder,
die zijn absoluut niet minder als de KA :Y

Veel plezier met  de voorpret ;) en de aanschaf.

15 Laatst bewerkt door Vicarth (12-12-2012 17:21)

Ik heb een Kenwood Major. Op 2 jaar tijd al 2 keer moeten retour sturen omdat hij kapot was.   :nooo   Dus voor mij de volgende keer kitchenaid!

Groetjes van Natascha!

16

Vicarth schreef:

Ik heb een Kenwood Major. Op 2 jaar tijd al 2 keer moeten retour sturen omdat hij kapot was.   :nooo   Dus voor mij de volgende keer kitchenaid!

ok, wat jammer,
dan zijn ze minder goed als in het verleden,
heb de mijne 30 jr gehad, en was nog niet versleten :)heb m verkocht omdat ik eens wat nieuws wilde :D

17

De oude kenwoods zijn niet te vergelijken met wat ze nu maken.
Ik zou voor een KitchenAid gaan, was en blijft topkwaliteit.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

18

Ik heb jaren gewerkt met mijn schoonmoeder Kenwood Major en vond 'm geweldig ( na mijn handmixertje) totdat.... ik een Kitchenaid kreeg! Echt superrobuust EN een flink stuk minder lawaai ( hoewel echt niet geruisloos, natuurlijk)

Maar.... wel een flinke investering, dus je moet wel echt weten dat je 'm de komende jaren echt heel veel wilt gaan gebruiken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

19

Ik wilde in het begin niet zoveel geld uitgeven voor een keukenmachine maar begon me na veel mixen aan toch flink te ergeren aan het harde geluid. Ik ben toen voor een kitchenaid gegaan. Nu kan je die ook aardig voordelig kopen op het internet maar daar zit geen 5 jaar garantie op dus daar zou ik op letten.

Groetjes Paulien

20

Mag ik gelijk verder informeren voor onze topic starter?
Ik zag dat de KA heavy duty nu toch wel heeeel duur is 900 euries en die andere ook 600 euries (ik viel bijna uit mijn stoel).
Hebben jullie een naam/type van de KA die jullie hebben?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

21 Laatst bewerkt door Tamataartje (14-12-2012 16:52)

Ik heb de KITCHENAID Artisan 5KSM150PSEER - keukenrobot - rood, online gekocht bij Pixmania. Daar bieden ze 'm, aan, inclusief extra glazen kom, voor 598 euro. Echt een superapparaat!

22

ik heb de heavy duty 5KPM50, antraciet, €694,00,
- 2 mengkommen, 2 afsluitdeksels, 1 spatdeksel,
en heel veel plezier :Y

heb beginjaren ´80 een Kenwood Chef gekocht, die was toen
f. 300,00, vond het destijds een hele ingreep, maar heb er zoveel gemak van gehad,

geen tel spijt, van geen van beiden :nooo

23

Ik zie dat de kitchen aid modellen maar 300 watt vermogen hebben en de van prijs vergelijkbare modellen van kenwood meer dan 1000 watt.
Merk je iets van dit verschil in gebruik? Of is 300 watt genoeg?

24

De K.A heeft 300W maar dat is wel direct op de as van de klopper
Andere merken hebben overbrengingen waardoor heel veel motorvermogen verloren gaat.
Het opgenomen vermogen zegt dus niet zo veel.

Ik heb ook nog nooit iemand horen klagen over te weinig vermogen/kracht bij een kitchen aid.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

25

Ik heb sinds kort een kitchenaid heavy duty 6.9 liter. Ik ben er super blij mee..vergeleken met mijn oude mixer is deze super stil en heeft heel veel vermogen