Onderwerp: Afdrukken op icing of frosty sheets
Hallo allemaal
Ik heb vorige week een foodprinter gekocht (canon 4950) en nu ben ik die aan het uitproberen.
Ik heb een frosty sheet geprint met allemaal kleine plaatjes en die ziet er super mooi uit.
Ik heb een zelfde afdruk gemaakt op een icing sheet en die is minder mooi. Om te beginnen is het eerste stuk van de print onbruikbaar want daar zit gewoon een soort van veeg op en verder zitten er strepen op van de wieltjes. Nou had ik de printer ook al een keer op een icing sheet laten printen met de middelmatige kwaliteit ipv de hoge kwaliteit, maar dat is gewoon een stuk minder mooi, eigenlijk gewoon niet taartwaardig zeg maar.
Verder zit er achter een icing sheet ook een achtervel en dat is langer dan de icing sheet. Als ik daar een stuk af zou knippen zou ik dan een betere invoer hebben zodat ik geen strepen heb op het eerste stuk??
Wie heeft er ervaring met printen op icing en frosty??
Ik zou nu denken, als de icing sheets op zijn ga ik wel over op alleen frosty, maar ik weet niet of dat net zo mooi is als je het op marsepein of fondant plakt dan icing sheets.
Ik kan natuurlijk ook tig opties zelf uit gaan testen, maar dat vind ik ook zonde want die vellen zijn gewoon prijzig en de inkt ook, en om nou alles te gaan testen en weggooien.... misschien zijn er hier mensen die me advies kunnen geven.
Dus mocht iemand wat weten, dan ben ik heel erg blij.
Alvast bedankt.
Ingrid