1

Onderwerp: Welke noodzakelijke basis benodigdheden

Ik zit te overwegen om zelf taarten te gaan bakken en decoreren. Bijv een 'zandkasteel-taart' of een 'bumba-taart'.
Nu vraag ik me af welke materialen ik echt noodzakelijk (sommige dingen kun je wellicht ook met al aanwezige hulpmiddelen uit je keuken doen?) moet hebben om dit te kunnen gaan doen. Ik hoop dat iemand mij aan wat info kan helpen en ook wat ik ongeveer kwijt ben aan kosten.

2

Re: Welke noodzakelijke basis benodigdheden

hallo wat ik heel erg handig vindt is het draai Plateau van de ikea,
een tool setje en een uitrolstok hier kun je al behoorlijk mee aan de gang.
wat ook fijn werkt is een smooter
succes

3

Ik ga je naar Taartdecoratie Algemeen verhuizen, daar staan ook meer van zukke vragen. De rubriek 'Keuken- en andere apparatuur is voor apparaten met een stekker', dat je een oven nodig hebt had je vast al wel bedacht. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Daarnaast is een puntzakje fijn werken.
Deze kun je in het begin vast wel halen bij de plaatselijke snoepwinkel.
Hiermee spuit je makkelijker een dijkje in je taart, om hem beter overal even dik te hebben.
Daarnaast is een taartzaag ook erg fijn om als een van de eerste dingen aan te schaffen.
Bij Ikea hebben ze een setje waar er 1 in zit, met meteen een handige uitrolmat er bij en ook twee puntzakken. (her wasbaar)
En ik vond het erg lastig werken zonder een spateltje, om glad af te kunnen smeren. (zo'n metalen, kijk maar eens in de webshop hier bij paletmessen)
En om je fondant/marsepein af te snijden is een pizzames erg handig.

Verder leer je vooral gaandeweg wat je allemaal echt nodig hebt en veel gebruikt om een taart mooi en glad af te werken enz.
Er komt echt nog wel heeeeeel veel bij, maar dit zijn echt de basis dingen die erg handig zijn om mee te beginnen.

Succes!

I may not be perfect, but i'm always me

5

Thanx! Hier kan ik vast wel wat mee!

6

Bij Xenos kun je goedkoop een paletmes met hoek kopen en ook de diverse tooltjes in een setje. Ik heb dat zelf gedaan. Kwalitatief niet zo heel goed. Maar ik merk nu dat ik 2 bepaalde tools heel vaak gebruik, dus die heb ik nu van betere kwaliteit gekocht.

Veel succes met taarten, je bent vast net zo verslaafd al iedereen hier op het forum!

7

Hoe belangrijk is de lengte van de uitrolstok? Het scheelt nl nogal in de prijs... ;)

8

Het is knáp ONgemakkelijk als je de bekleding voor je taart wil uitrollen met een (te) klein rollertje.........

Ik had dat in het begin ook eens gedaan, heb na zo'n ervaring direct een grote/brede rolstok gekocht!  :lol: