1

Onderwerp: Botercreme? Ik vindt het maar niks, wat nu?

Hoi hoi,

Ik heb verschillende botercreme's gemaakt ook van Funcakes..

Om af te smeren heel dun vindt ik het oke, maar als vulling of bijv op de cupcake met een smaak eraan vindt ik het toch echt naar boter smaken.

Van de week had ik gelezen een pepernoten BC
nou ik heb bijna een halve kilo pepernoten erin gedaan en vond het nog naar boter smaken...

wat kan ik nog meer gebruiken wat dezelfde substantie heeft als BC?

Dankjewel

2

Re: Botercreme? Ik vindt het maar niks, wat nu?

Mag ik vragen welke (room)boter je gebruikt.
Ik gebruik zelf de goedkoopste, nl. ruitjes roomboter. Die heeft niet zo'n sterke smaak en mijn botercrème (van funcakes mix) spraakt prima.
Ander alternatief om af te smeren is chocoladeganache. Recept staat hiernaast bij recepten-vullingen. Kun je overigens ook lekker mee vullen als je het opklopt. Wel gelijk gebruiken want het wordt stijf!
Succes!

3

welke boter gebruik je?

groetjes Leontine

4

Leon10e schreef:

welke boter gebruik je?

Hi, hi, twee zielen....

5

:lol:  :lol:

groetjes Leontine

6

Uhm verschillend, soms de goedkoopste soms ongezouten roomboter van campina

7

Heb je dan wel lang genoeg gemixt?
Minimaal 10 minuten, dan is het bijna wit en mooi glad en cremig.

8

hmm.. misschien is dat het.. het is nooit wit namelijk altijd wat gelig..

9

Lang mixen is heel belangrijk voordat je de mix bij de boter doet. Ikzelf vind de mix van Zeelandia lekkerder als die van Funcakes, maar dat is persoonlijk.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

10

Heel lang mixen is inderdaad een must.
Ik doe bcm en bbr 1:1 voor een vulling. Dus je maakt botercreme van de mix en banketbakkersroom en als de mix volledig is opgenomen dan de bbr erdoor doen.
Dit is heel lekker romig en veel minder boterig (en vet).

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

Ik vind t er ook altijd nog een beetje naar smaken maar doe :grr:  er vaak wat citroen aroma doorheen.

Scheelt een boel

Een kennis is iemand met wie je lacht, een vriend is iemand met wie je ook huilt.

12

Ik vind botercreme ook heel vies. Ik gebruik het nooit als vulling,er zijn zoveel andere vullingen die je kan gebruiken. Toetjes of slagroom met saroma ofzo. Om af te smeren gebruik ik altijd opgeklopte ganache. Dat werkt bij mij prima en de meesten vinden het lekker.

13

meringuebotercrème is een heel stuk lekkerder :Y de eerste keer lastig te maken, maar hoe vaker je het doet, hoe simpeler het wordt :)
Kijk hier voor een uitgebreide beschrijving: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=210732

Als niet-koelkastvulling heb je al gauw iets botercrème-achtigs nodig; anders zijn er legio vullingen obv slagroom te maken, die ook heerlijk zijn :Y

Afsmeren kan prima met ganache (youtube, inspired by Michelle, 3 filmpjes; veeeeeel dunner afsmeren alleen ;) ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Als het een koelkastvulling mag zijn, dan zou ik gewoon banketbakkersroom nemen. Had het gisteren in een sinterklaastaartje zitten met verkruimelde kruidnootjes eroverheen: heerlijk!!! Echte romige kruidnootjesvulling!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

15

Super bedankt voor de tips enzo!

Ik denk dat het ook wel aan het mixen ligt.. ik mix het denk ik hooguit 3 min zoiets.. ik ga het volgende x weer proberen en anders probeer ik die merinque bc of ganache ;)!

Nu ben ik cupcakes aan het maken met een tiramisu mascarpone toef hihi   :9

16

Je kunt de botercreme mengen met ganache (1:1). Smaakt een stuk beter en je kunt er ook mee vullen.

17

Em schreef:

Je kunt de botercreme mengen met ganache (1:1). Smaakt een stuk beter en je kunt er ook mee vullen.

Bedoel je dan botercreme van de mix, kant en klaar 1:1 met ganache, slagroom en chocolade ?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

18

Ik maak meestal meringue botercreme. Die mix ik met kant en klare ganache... 1:1 wel zorgen dat zowel de botercreme als ganache op dezelfde temperatuur zijn anders gaat het schiften. Ik maak het meestal 's avonds, nachtje in de koelkast, dan zowel botercreme als ganache op kamertemperatuur laten komen, en dan bij elkaar voegen, en mixen.

19

:think: en dat doe je omdat.....?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

20

Van patidess zijn er vele smaakjes die je nog door de BCM kan doen.. heerlijk zijn die  :Y

Ik laat mensen in mijn workshops altijd ook de 'pure' botercreme proeven (funcakesmix) en hier echt nog nooit de klacht gehad dat ze het naar boter vinden smaken..

De meesten houden wel wat over na het vullen en afsmeren in hun bakje.. 9 van de 10 x staan ze die met hun vingers uit te likken  :lol:  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!