1

Onderwerp: suiker siroop op de taart sprayen

Ik zie het soms in recepten (bv Peggy Porschen), maar ik weet ook dat veel cake decorators op Cake Central dit doen, maar hier op het forum heb ik het niet zo vaak gezien.

Wie doet dit? Een suikersiroop op de lagen van je taart sprayen (of met een kwastje) om de taart 'moist' te houden. Werkt het echt? Blijft de cake echt langer moist.. is het lekker? Ben benieuwd naar ervaringen.

2

Re: suiker siroop op de taart sprayen

Tremperen dus ;) weet niet of veel mensen het hier doen, ik wel altijd, vooral met smaak omdat t toch wat extra's geeft.
Geleerd op school

3

yep ik ook
pas de smaak aan naar de vulling van de taart
suikerstroop koken en een smaak geven met vers vruchtensap of een lekker likeurtje
de taart blijft hierdoor idd langer mals maar pas op met teveel toevoegen is niet lekker

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

4

Ok, ik heb dus een lekker recept, op de dag zelf heerlijke luchtige cake, volgende dag oke, daarna droog en hard door de koelkast. Hier zou het dus bij kunnen helpen?

5

Ik trempeer ook altijd en heb dan een heerlijk mals biscuit, dus aanbevolen!!

6

Ik trempeer ook altijd en heb dan een heerlijk mals biscuit, dus aanbevolen!!

7

maar HOE doen jullie dat :-) een beetje sprayen op de snijkanten? Hoeveel? Hoe lang blijft het moist?

8

Ik doe bijv. appelsap met een kwastje op de biscuitlaagjes

9

heejjj, rest van bericht weg  :/  > "deppen" met een kwastje. Geen appelsap-smaak maar wel smeuig biscuit.  :thumb:

Ik doe het ook, geeft een beetje extra aan de taart  :Y

11

100 gram suiker en 100 gram water 2 minuten laten koken, twee eetlepels citroensap erdoor en klaar!
Met een siliconenkwast strijk ik het op de taarthelft.

12

ik neem hiervoor zo,n knijpflacon uit de horeca
de onderste laag niet besprenkelen ivm vastplakken aan je karton, en de rest een klein beetje
voor de hele taart 20 cm 10 hoog een ruim een half borrelglas wat hoeveelheid betreft

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

13

Idd knijpfles en alle lagen behalve de onderste. Kwasten is me teveel moeite

14

Indien je het met een kwastje doet, nooit met het kwastje over het biscuit.. gewoon erboven houden en sprenkelen.
Als je het met de kwast direct op het biscuit aanbrengt krijg je echt natte soppige plekken..

Een spray flesje is een prima optie  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Ik doe het ook al tijd, lekker smeuïge biscuit als resultaat.

Of met suikersiroop of met fruitwater, van sisi geloof ik. Frisdrank flesje met zo'n uittrekdop, ideaal om te gebruiken om te sprenkelen.

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

16

nou, ik ga het maar eens proberen denk ik. Bedankt voor de tips  :D

17

Ik doe het ook altijd, met siliconen kwast en raak het biscuit ook gewoon aan. Nog nooit problemen mee gehad. Laat zelfs basisworkshoppers het doen, lukt altijd en smaakt echt beter (vind ik). Ik gebruik 1:1 water/suiker en na afkoelen voeg ik een koffiesiroop of likeur toe.

Groet, Jolanda

18

Ik persoonlijk gebruik nooit trempeermiddel!
Ik bak de biscuit van verse ingredienten (niet van een pak ofzo) en ik bak m niet te lang, net gaar zeg maar! Dan doe ik m vrij snel na het afkoelen in een broodzak en laat m buiten de koelkast wachten tot de volgende dag.

Tot nu toe heb ik heel goede reacties gekregen, niet te droog en lekker mals! Zelfs een banketbakker gaf op mijn bruidstaart de reactie: Ik had het niet na kunnen doen! Super toch?

Maar iedereen kent zijn eigen biscuit en weet of tremperen nodig is!

19

Mijn kapsels zijn ook niet droog maar vind tremperen gewoon lekker...

20

Ik maak verschillende soorten cake. De chocolade cakes blijven meestal wel lang 'vers', maar de vanille cakes drogen toch sneller uit. Meestal op de dag zelf heerlijk vers, maar na een nachtje in de koelkast al minder. En na het invriezen helemaal superdroog. Hier ga ik het bij proberen.

21

ik maak ook heel vaak "sterke" ranja en besprenkel de taartlagen daar mee. Bij de ah heb je van die kleine zakjes ranja met verschillende smaken in 1 pak, kan je mooi aanpassen aan de vulling.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)