1

Onderwerp: Help: 3 taarten voor het weekend!!

Goedemorgen(nog net)

Even een aantal vraagjes, zal even de situatie uitleggen.
Ik moet voor zaterdag een stapeltaart maken en voor zondag een gewone met puzzelplaatje.

ik heb deze week alleen maandagavond, dinsdagavond, misschien woensdagmiddag eventjes, donderdagavond en vrijdagavond 2uurtjes.

1. Welke vullingen kan ik het beste zo lang mogelijk buiten de koelkast bewaren?(ik moet voor de puzzeltaart een vulling zonder chocolade.)
2. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Qua indeling.

Please help me!!

Liefs merel

Groetjes Merel

2

Re: Help: 3 taarten voor het weekend!!

Planningsvragen: [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

3 Laatst bewerkt door Tamataartje (02-12-2012 12:37)

Je zou vullingen met meringue botercreme kunnen maken (op basis van eiwitpoeder). Dit kan wat langer buiten de koelkast. Ik zou het wel in de schuur zetten of zo, daar is het toch iets koeler. Ik heb er cupcakes mee gemaakt 1 dag voordat ze werden gegeten.

Je kan er iedere smaak aan toevoegen die je lekker vindt.

Als je het wel in de koelkast bewaard, dan kan je het de ochtend van gebruik eruit halen en vlak voor gebruik nog even opnieuw opkloppen.

Mbc kun je in de koelkast een week goed houden.

Met de beschikbare uren die je deze week hebt zou ik nooit deze taarten maken.... dat is wel erg lang van tevoren klaar dan :think:

Misschien dat je wat kan invriezen?

I never met a calorie I didn't like....

Oke,
Als ik nou de puzzeltaart maak en aflever en in laat vriezen, dan maakt het niet uit welke vulling, alleen dat ze m 24uur voor gebruik in de koelkast in doos laat ontdooien, toch?

De stapel word een basistaart met daarop een tasjestaart.
Als ik deze apart maak en vul en in de koelkast bewaar, wanneer moet ik m dan stapelen en uit de koelkast laten?(ik heb deze zaterdag vanaf 13.00uur nodig en kan m dan tussendoor niet meer in de koelkast kwijt.

Graag ook dan nog een keer advies over de best te gebruiken vullingen.

Alvast bedankt.

6

Hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/ staat veel info over vullingen, met bovenaan links naar topics over invriesbare vullingen en buiten de koelkast houdbare vullingen.

Succes!  :thumb:

7

Persoonlijk zou ik het nooit redden, maar wat zou ik doen: vanavond alles bakken, vullen, afsmeren, eventueel al bekleden. Het puzzeltaartje morgenavond helemaal afmakenen zo snel mogelijk in de vriezer. De rest vanavond nog in de vriezer.

Donderdagavond de stapel uit de vriezer, eventueel nog bekleden, vrijdagavond decoreren. Als je hem vandaag nog kunt bekleden, dan vrijdagochtend uit de vriezer, 's avonds decoreren. Mooier nog is als je zaterdag nog wat tijd hebt...

De taart moet 24 uur voor het eten uit de vriezer...

Ik zou je vulling heel veilig en zeker houden: jam en banketbakkersroom. Je wilt geen risico lopen met eten  :rolleyes:

Sweet as sugar and everything nice