1

Onderwerp: Cake laten plakken zonder botercreme

De titel zegt het al....ik ben nu een paar 25x25 cakes (geen biscuit dus) aan het bakken maar omdat ik niet te veel beslag in de vorm heb gedaan ivm niet gaar worden, wil ik deze later op elkaar plakken. Eerst dacht ik...ik leg ze gewoon op elkaar maar dan vallen ze natuurlijk uit elkaar na het snijden. Hoe plak ik dit dan?

Oh ja...uiteindelijk wordt dit een 35x35 waar ik dus een paar cakes voor aan het bakken ben

2

Re: Cake laten plakken zonder botercreme

Ik zou ze aan elkaar maken met botercreme.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Bestrijken met een beetje jam? Ganache? Dulce du leche? Er is vast wel iets dat lekker bij de cake past ;)

4

FunLovin schreef:

Ik zou ze aan elkaar maken met botercreme.

Ik vraag juist zonder botercreme  ;) . Normaal gebruik ikook botercreme maar wil nu zonder. Heb al aan jam zitten denken, maar weet niet of dit voldoende plakt.

5

Als het echt alleen om het plakken gaat, zou ik wat abrikozenjam verwarmen en zeven, en dan met een kwastje de cake ermee bestrijken. Geen echte laag ertussen dus, dat gaat misschien wat glijden.

6

Annataart schreef:

Als het echt alleen om het plakken gaat, zou ik wat abrikozenjam verwarmen en zeven, en dan met een kwastje de cake ermee bestrijken. Geen echte laag ertussen dus, dat gaat misschien wat glijden.

Hier dacht ik dus ook al aan maar twijfelde. Ik ga dus voor de jam. Dankjewel! :thumb: