Re: cupcakes voor school?

Miss Pebble schreef:

Ik bak cupcakes 25-30 minuten op 150 graden hetelucht ipv de vaak aanbevolen 18 min op 180 graden. Levert vrij platte maar toch luchtige cupcakes op.
Werkt eigenlijk wel met elke mix of recept, bij mij dan toch.
Soms moet er nog wel even een plank op, maar zeker niet om hele bergen naar binnen te duwen ;)

Oven moet overigens wel goed op temperatuur zijn als je de cc's erin stopt, anders bakt de bovenkant al voordat de binnenkant gaat rijzen door de hitte!!
De plank moet je er ook maar heel even op leggen, cake moet kunnen uitdampen anders wordt het klef (hoewel ik dat zelf juist lekker vind  O-) ). Dus ook niet te vroeg in een taartdoos of bewaarbak doen ofzo.

Zo doe ik het ook altijd, ik bak nooit op 180...

En ik hou niet van kleffe cakejes  O-)

I never met a calorie I didn't like....

27

slik.... 1000 cupcakes... Ik mag voor zaterdag 2 taarten maken ( vrijdag middag verjaardag, zaterdag hele dag verjaardag, jongste wordt 8) en zondag sinterklaas bij opa en oma.. Nu wil de schat maandag trakteren op.. cupcakes.. hahaha ik hoef er maar... 40 en zit al te stressen.....

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

28

Ik heb er ooit eens 700 gebakken, daar heb ik een hele dag over gedaan, van 9 tot middernacht. Steeds 30 tegelijk in de oven. Was wel een klus maar ik was gelukkig op tijd begonnen. Succes!

29

haha ja best veel he..... ppffff  :D

dank jullie wel, komt vast goed

I may not be perfect, but i'm always me

30

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=144630

Dit schijnt het lekkerste cupcake recept ooit te zijn. Heb het zelf niet geprobeerd, ik zweer bij het 4/4 recept. Mijn kinderen vinden die ook het lekkerst. Deze blijven volgens mij ook het langst vers/ smeuiig. Ik gebruik wel altijd roomboter. Maar ik weet niet of dit wat betreft de prijs voor school nog wel acceptabel is.

31

hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de vele reacties.

Ik heb gisteren een aantal cupcakes gebracht om te proeven en deze zijn uitstekend bevonden.
Ook het 'ontwerp' zijn we in principe uit.
had hier op het forum een recept gevonden voor een hele zoete toef, die heel mooi wit wordt en dus evt goed gekleurd kan worden.
en die bovendien buiten de koelkast houdbaar is.
Ze hoeven daarom dus niet meer plat en ik ga niet met fondant werken.....

Dank jullie allemaal enorm voor jullie goede ideeen en recepten.
Ik weet nu ook wat ik fout deed, ik liet er gewoon een uur een plank op liggen hahaha, waardoor ze dus zo klef werden.

Ben weer blij met jullie!  :D  tnx  :thumb:

I may not be perfect, but i'm always me