Onderwerp: Oven vraag
Hallo
Laat ik maar met de deur in huis vallen.... ik start (vermoedelijk binnenkort) mijn eigen tearoom in Gent. Ik ga eigengemaakte taarten te koop aanbieden (appeltaarten, chocoladetaarten,cupcakes,.... zeker nog geen mooie versierde taarten zoals op dit forum maar de echte traditionele taarten) Ik maak al vele jaren taarten en nu gaan we de stap zetten om het te proberen....het zou een tearoom worden waar er kan gegeten worden en waar je ook taarten kan kopen om mee te nemen.
Maar ik zit met praktische vragen betreffende de ovens; ik bak thuis nog steeds met een goede oven van de Ikea (ben er zeer tevreden over misschien zijn er nog véél betere maar ik ben best tevreden nu) en ga dus op zoek moeten gaan naar grotere en goede ovens. Ik ben op bezoek geweest op de Horecabeurs in Gent om alle ovens te gaan bekijken en dat zijn er een heel pak. Ovens dit 6 tot 10 verdiepingen hebben, echt waauw om te zien.... prijzen ook natuurlijk haha.
Gisteren gingen we even naar de Ikea en keken we gewoon even naar de ovens (was niet van plan maar ja je bent er toch...) en mijn man zat zo te twijfelen waarom we dan een grote oven moeten gaan aanschaffen als je meer dan 1 soort taart gaat gaan maken... waarom dan niet 6 gewone ovens dan kan je toch ongeveer 6x2 verschillende taarten gaan afbakken. Ok daar heeft hij een punt in maar.... zou dat nu echt goed zijn? Ik hoorde van die verkopers op de beurs, 1 constante temperatuur op alle plaatsen terwijl een gewone keukenoven dat soms niet heeft, prijs is ook interessanter maar toch.... Is er iemand die dit kan uitleggen?
Wat zouden jullie doen??? Of hebben jullie tips?
Alvast bedankt
Fanny