1

Onderwerp: mousse en slagroom woensdag > vrijdag

Kan ik een taart met chocomousse en slagroom op woensdag maken, als deze vrijdag gegeten wordt?

Zelf gebruik ik geen slagroom, maar heb nu de vraag gehad.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: mousse en slagroom woensdag > vrijdag

Ik houd met slagroom altijd maximaal 3 dagen aan, dus volgens mijn regels zou het kunnen, haha!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

3

dank je wel voor je reactie
had zelf ook wel het idee dat het zou moeten kunnen, maar je twijfel he  :/

Ik zou t niet doen! Voor mezelf misschien wel, maar een klant verwacht een verse taart waar hij evt de dag erna nog restjes van kan eten.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

de moeder heeft zelf aangegeven dat ze de taart donderdag wilt halen voor de verjaardag van vrijdag. Dus ik moet de taart wel woensdag maken.

Ik besluit nu dus, dat ik de taart woensdag avond ga maken ipv overdag (dan verkort ik de tijd).

Het is een beetje wat je als norm wilt aan houden. Als je bakt voor anderen en je wilt je houden aan de banketbakkersregels dan mag je het maar 1 dag bewaren. Dus als de taart vrijdag gegeten wordt deze pas vrijdagochtend laten afhalen, zodat je deze donderdagavond kan vullen.
Oftewel, dan neem je geen bestelling aan die wil dat íe een dag eerder wordt opgehaald in de ochtend.

Voor jezelf is wat anders, want de ervaring leert dan het meestal wel goed gaat om de taart 2 dagen of zelfs 3 dagen later te eten.

Mijn persoonlijke menig is dat wanneer je serieus bakt voor anderen je ook aan de serieuze normen moet houden. Maar ik weet natuurlijk niet hoe 'serieus'  ;) jouw toko is..

7

@ mieperdemiep, bedankt voor je reactie. dan ga ik denk ik toch dat maar voorstellen (vrijdag halen).

8

@ mieperdemiep, bedankt voor je reactie. dan ga ik denk ik toch dat maar voorstellen (vrijdag halen).

9

wat ik echt niet begrijp,
je bakt taarten voor anderen, hebt een website, dus redelijk professioneel ?, en wilt een slagroomtaart 3 dagen van te voren maken?
dan zeg je toch gelijk tegen de klant dat dit niet kan?

slagroom moet je dagvers leveren,
lijkt mij :)

10

Ik gebruik eigenlijk nooit slagroom, wij eten het thuis ook nooit en het heeft niet mijn voorkeur voor in een taart. Vandaar mijn vraag.

11 Laatst bewerkt door Carien (24-11-2012 20:56)

:shh: er staan her en der wat taal/spelfouten op je site: bloementjes, belslag...
Misschien effies naar kijken ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Carien schreef:

:shh: er staan her en der wat taal/spelfouten op je site: bloementjes, belslag...
Misschien effies naar kijken ;)

thanks voor de oplettendheid :o