1

Onderwerp: Zandkasteel voor een meisje en Lief !

Mijn achternichtje werd 2 jaar en ik mocht haar verjaardagstaart maken. Nicht ziet al jaren mijn taartfoto's voorbij komen en wilde graag een 3 laags stapeltaart. En toen kwam het thema: zandkasteel  :s . Ik heb daar niet zoveel mee.....dan moet het ergens op lijken en bovendien......het jarige meisje is een supervrolijk meisje meisje, daar vind ik zo'n zandkleurige taart helemaal niet zo leuk voor. Uiteraard mocht ik weer mijn eigen gang gaan  :D  en dit heb ik er van gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JU78ZWQP.jpg

De taart is chocoladebiscuit gevuld met aardbeienyoghurt-room met witte chocola en aardbeientoppings.

Ook afgelopen weekend mocht ik een 2 laags stapeltje maken in het thema Lief ! Dat vind ik zelf de leukere taarten! Moeder wilde in 1e instantie wel een lussenstrik, maar heb haar kunnen overtuigen, dat een vogelhuisje wel heel erg leuk zou zijn hierbij  :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JYU3D4AU.jpg
Deze is gevuld met mascarpone-slagroom en lemoncurd.

Ik post niet zoveel meer (het bekende verhaal van velen). Ik zet wel alle taarten op Facebook. Als je het wil volgen, moet je me daar maar even opzoeken. Omdat ik op deze taart veel leuke reacties kreeg, post ik ook even hier voor inspiratie.

Groet, Jolanda

2

Re: Zandkasteel voor een meisje en Lief !

Oooooooo die vind ik súperleuk!!!  :thumb:

3

Wauw! Beide zijn echt super mooi!

4

Ik vind je Lief! taart echt helemaal leuk!!

5

Beide taarten vind echt ontzettend leuk! Vooral je zandkasteeltaart vind ik leuk bedacht echt een meisjes zandkasteel.

6

Wow! Die lieftaart is echt te gek! Mag ik die opslaan?

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

7

Wow, ik zit me te vergapen aan alle kleine details! Echt prachtig :thumb:

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

8

Ontzettend leuk! Vooral de Lief! taart en ook zo mooi dat je de drum niet alleen hebt bekleed, maar ook nog versierd :D

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

9

wow wat zijn ze super mooi :thumb:

10

Hier kan ik maar één ding op zeggen: WAUW!  :thumb:
Beide taarten zijn ontzettend mooi.. je hebt echt talent en oog voor detail! Super mooi  :Y

Waar heb je het 'zand' van gemaakt? En hoe heb je dat zo mooi tegen de taart aan gekregen? Gewoon tegen botercreme, of heb je wat anders gebruikt? ben erg benieuwd.. alvast bedankt!

11

super op gelost met het zandkasteel, je moet echt met dit veel creativiteit hebben  :D en super gemaakt ook, allebei de taarten zijn super strak. en de vulling  :9 heerlijke hobby he  :D

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

12

Ik vind ze ook allebei heel mooi, die strandhuisjes onderaan de zandkasteel taart, zo leuk en de lief taart is ook heel mooi.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

13

Bedankt voor jullie reacties!

Maaike_87 schreef:

Beide taarten zijn ontzettend mooi.. je hebt echt talent en oog voor detail! Super mooi  :Y

Waar heb je het 'zand' van gemaakt? En hoe heb je dat zo mooi tegen de taart aan gekregen? Gewoon tegen botercreme, of heb je wat anders gebruikt? ben erg benieuwd.. alvast bedankt!

Ik heb het zand gemaakt van gemalen koekjes. Bij dit zandkasteel zijn het spritsen maar ik gebruik meestal Jodekoeken. Op de torens, die van kokertjes zijn gemaakt (karton, iets smaller dan keukenrol) heb ik het fondant ingesmeerd met pipinggel en hierop het zand geplakt. Ik vond het niet zo fris om de hele bovenste taart met pipinggel in te smeren, dus die heb ik zandloos gelaten.

Groet, Jolanda

14

Jol321 schreef:

Bedankt voor jullie reacties!

Maaike_87 schreef:

Ik heb het zand gemaakt van gemalen koekjes. Bij dit zandkasteel zijn het spritsen maar ik gebruik meestal Jodekoeken. Op de torens, die van kokertjes zijn gemaakt (karton, iets smaller dan keukenrol) heb ik het fondant ingesmeerd met pipinggel en hierop het zand geplakt. Ik vond het niet zo fris om de hele bovenste taart met pipinggel in te smeren, dus die heb ik zandloos gelaten.

Bedankt voor de tips! Ga het zeker een keer proberen :)

15

Heel erg leuk!! Welke uitsteker heb je gebruikt voor het deel waar de naam op staat? dus niet de letters zelf :p.. Zie hem vaker langskomen maar vergeet elke keer te vragen welke het is haha!

Hij is heel leuk geworden je zandkasteel taart.
En de tweede is zo lief :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

17

o vind ze allebij toppy Jolanda  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:
groetjes Carla

18

Ik vind ze SUPERLEUK!!!!!

Enne..... alsjeblieft je taarten ook hier gewoon blijven posten hoor  :Y Ik kan namelijk altijd enorm genieten van je prachtige kunstwerken en heb geen facebook...

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

19

Super!
Ik vind de zandkasteel-taart erg leuk gevonden op deze manier. Nog niet eerder gezien.
De lief-taart is ook echt lief. En een vogelhuisje vind ik veel leuker dan een lussenstrik  ;)

Mooie taarten allebei, maar de Lief-taart vind ik toch wel echt lief! Enne, dat vogelhuisje  :thumb:

21

Nikkiiieee schreef:

Heel erg leuk!! Welke uitsteker heb je gebruikt voor het deel waar de naam op staat? dus niet de letters zelf :p.. Zie hem vaker langskomen maar vergeet elke keer te vragen welke het is haha!

Dat is deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -p-68.html

Groet, Jolanda

22

Dank je wel! Hij staat op het verlanglijstje :)

23

24

25

De lief taart is zo leuk!