1

Onderwerp: Hoera! Onze Gijs is geboren!

Alweer bijna 3 maanden geleden hoor... Niet dat je dat aan mijn buik kan zien, die ziet eruit alsof de gyneacoloog is vergeten er nog een beebje uit te halen...  :o  :lol:

Ik had zoooooo'n ontzettend fijne gyneacoloog die me door deze zwangerschap heen heeft gesleept! De vorige zwangerschap was nogal spannend, met een ernstige HELLP, keizersnede zonder verdoving, en een prematuur babietje in de couveuse. Kortom, ik zat de 2e keer nou niet bepaald op een roze wolk. Dit keer is het gelukkig bij een flinke hypertensie en dreigende eclampsie gebleven, helaas wel weer een babietje op de kinderafdeling, maar niet in de couveuse! Hoera! De gyneacoloog was altijd zo lief en zorgzaam, had altijd tijd, vond nooit dat ik me aanstelde, EN heeft het ook nog de keizersnede kunnen doen (dit keer goed verdoofd, jeej!)... Samen uit samen thuis dus, en dat verdient een bedankje! Eentje met een knipoog...  ;)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C8BK43GH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VSYJT3NW.jpg

En ons lieve kleine mannetje toen hij een paar dagen oud was... Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat een leuke recente foto nog ontbreekt...  :o

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/205850_3528599139866_582028974_n.jpg

2

Re: Hoera! Onze Gijs is geboren!

Oh wat een mooi poppeke, je kleine manneke dus he  ;) ! En wat een prachtige taart! Mooi strak en een superleuke beeb erop. Gefeliciteerd dus alsnog  :)

Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa

3

Ohhh....wat een schatje!!!
En je taart ook. ;)  :D
Ben blij dat je deze keer beter door je bevalling heen bent gekomen.
Pfoehhh....wat een verhaal zeg,moet er niet aan denken,een keizersnee zonder verdoving...
Hoe kwam dat dan als ik vragen mag? ( sorry,ben niet nieuwsgierig  ;) )

groetjes yvon

4 Laatst bewerkt door "yvonne 72" (19-11-2012 00:01)

Oeps.....1x is genoeg Yvon... :o

groetjes yvon

5

"yvonne 72" schreef:

Ohhh....wat een schatje!!!
En je taart ook. ;)  :D
Ben blij dat je deze keer beter door je bevalling heen bent gekomen.
Pfoehhh....wat een verhaal zeg,moet er niet aan denken,een keizersnee zonder verdoving...
Hoe kwam dat dan als ik vragen mag? ( sorry,ben niet nieuwsgierig  ;) )

Nou, dat was niet expres natuurlijk...  :lol: Wat er mis is gegaan is niet helemaal duidelijk maar het blok kwam iig niet hoog genoeg. Mijn benen waren wel goed verdoofd (maar daar zat de baby niet in) en mijn buik dus niet. En omdat mijn toestand kritiek was konden ze niet stoppen toen ze eenmaal begonnen waren. Heb daarna ook nog maaaanden pijn aan mijn rug gehad op de plek van de ruggeprik. Dit keer voelde ik helemaal niets, maar kwam het blok tot mijn nek. Dus nu was ademhalen een beetje lastig en ik was zo stoned als een garnaal, haha! Ik wilde perse gaan slapen, maar dat mocht natuurlijk niet, en zou ook een beetje zonde zijn om de geboorte van mijn kindje te missen...  ;)

6

Het zou niet goed geweest zijn als de kleine in je benen had gezeten. :lol:  :lol:  :lol:
Denk dat er gewoon iets mis gegaan is met de ruggeprik toen.
Misschien verkeerd gezet of zo.
Dan liever ze stoned als een garnaal hoor!!  :Y  :lol:

groetjes yvon

7 Laatst bewerkt door fran4april1952 (19-11-2012 07:23)

wat een mooie taart!!!Die baby is zo leuk!Is die ook van bisquit gemaakt?En wat een schatje die zoon van je!!!!

8

Prachtige taart en wat leuk om die als bedankje te geven.
Wat een verhaal, fijn dat de tweede bevalling beter ging, een keizersnede zonder verdoving, brrr.... moet er niet aan denken!

9

Pffff wat een verhaal. En dan dacht ik dat ik een kritieke bevalling heb gehad...
Wat fijn dat het allemaal toch goed is afgelopen en
Superfijn dat je zo'n prettige gynaecoloog hebt gehad!

Nog gefeliciteerd met je mooie zoon en wat een mooi taartje en lief gebaar.
Knap geboetseerd ook!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

10

Dat je mooie poppetjes kon maken wist ik al, maar die kunnen niet op tegen dat echte kereltje hoor!! Dat is echt de mooiste van allemaal!!! PRACHTIG  :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

11

Pff je hebt je kinderen niet cadeau gekregen maar het is een prachtig kindje!!!!

12

Super geweldig!! Je zoontje he.... mooi manneke!! :thumb:  :Y En je taart ook natuurlijk!!! Geniet er lekker van, van beide..... :)

13

Wow, da's nog 's een verhaal achter een taart! Ik kan me niet voorstellen hoe dat zal zijn: een keizersnede zonder verdoving. Jeetje! Gelukkig nu minder heftig, maar nog steeds niet makkelijk voor je. Maar wat een prachtig mannetje heb je er voor terug gekregen! Alsnog gefeliciteerd! En je taart is superleuk, ontzettend mooi en nu je verhaal kennende extra speciaal.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

14

Mooie taart mooie baby
En allemaal gezond
Ruggenprik en infuus zetten is een kunst die ze niet overal beheersen :/

Omdat er in de kenissenkring ook iemand was met HELP tijdens de bevalling, heb ik 1 vraagje.
Als je geen antwoord hierop wil geven is het ook goed hoor :o 
Mag ook per email
Is het gebruikelijk dat na zo'n HELP aanval nog lange postnatale depressies voorkomen? ( ik maak me af en toe zorgen om die kennis vandaar mijn vraag)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

15

Gefeliciteerd met jullie wereldwonder! En wat een leuke bedank taart die is vast heel goed ontvangen.

16

Gefeliciteerd met je mannetje, en wat een leuke toepasselijke taart.

17

Een ontzettende leuke taart en een mooie zoon.

18

Wat een mooie taart en een mooie zoon. Nog van harte gefeliciteerd

19

Haha, geweldig taartje voor een gyn!! En wat een prachtig mannetje heb je op de wereld gezet!!

@ireen123, ik heb ook Hellp gehad, het is niet niks en hakt er meestal behoorlijk in. Maar een postnatale depressie kan na elke zwangerschap ontstaan en is dus niet perse gerelateerd aan hellp. Wel is de kans op een depressie iets groter als je in de zwangerschap veel stress hebt gehad, wat dus in de meeste HELLP gevallen zo is.

20

Wat een super leuk taartje!  :thumb:  Was de gynaecoloog zeker erg blij mee!  :lol:

21

@kez, bedankt voor je antwoord

22

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!!  :Y

Ireen, ik heb het even voor je opgezicht in mijn boek over HELLP (Geen roze wolk heet dat boek) en het komt wel vaak voor. Als ik over mezelf spreek, dan had ik het na de bevallig niet makkelijk. Heel veel verdriet, omdat ik zoveel heb moeten missen (niks leuk babietje op je borst, of uberhaupt maar babietje mee naar huis mogen nemen toen ik ontslagen werd), heel teleurgesteld in mijn eigen lichaam, schuldgevoel naar mijn kindje toe dat ik niet goed genoeg voor haar heb kunnen zorgen en ze het daarom nu zo moeilijk had, boosheid omdat verpleegkundigen mij vertelden wat ik wel en niet met mijn eigen kind mocht doen, en niet te vergeten was ik ook nog enorm ziek. Als je dan zo'n prematuurtje eenmaal mee naar huis mag nemen, is dat keihard werken, want soms moeten ze elke 2 uur drinken. Herstellen van HELLP duurt dan ook heel lang, een jaar is niks vreemds. Ik heb ook bij de huisarts gezeten omdat ik dacht dat ik misschien PND had. Wat mij erg hielp was dat hij zei dat met zoveel ellende het bijna niet te doen was om niet somber te zijn. Het is dus in principe normaal, maar wel heel vervelend natuurlijk. Ik vind het boek wel een aanrader, en een bezoek aan de huisarts kan ook nooit kwaad. Sterkte gewenst voor je vriendin! Als ze wilt dan kan ze altijd een mailtje sturen!

23

Eline, alsnog gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een schattig taartje. Mooie baby geboetseerd

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

24

@Eline, bedankt voor het delen en de tip.
Ik zal eens kijken hoe ik dat ga aankleden om met die tip, het boek Geen roze wolk, aan te komen. het is gevoelige materie.

Geniet van je baby, geniet van het moeder zijn, geniet dagelijks van  je gezin :thumb:

25

Mooie taart en super schattig kereltje!