1 Laatst bewerkt door Kitchen94 (22-10-2012 17:07)

Onderwerp: slagroom mislukt steeds!!!

Hallo dames,

Mijn slagroom mislukt steeds..
Ik wil namelijk slagroom zoals hier op dit plaatje:

http://www.google.nl/imgres?q=cupcake+t … mp;bih=888

Maar dit lukt mij gwn niet, het wordt gwn niet stevig genoeg.
Ik doe slagroom met suiker en klopfix en mixen maar..
Wat doe ik verkeerd?

Wie o wie kan mij helpen!!?  :o

Liefde gaat door de maag!~ '

2

Re: slagroom mislukt steeds!!!

Hiernaast bij de recepten staat het recept van aangevette slagroom. Hiermee kan je wel toeven maken.
Als ik met slagroom in een taart vul doe ik er klopfix door.
Succes.

3

Wanneer doe je de suiker en de klop fix bij de slagroom? Ik begin altijd eerst met kloppen, pas als de room wat dikker wordt doe ik de suiker en de klopfix er pas bij. Wellicht heb je daar wat aan.
Succes!

4

Ten eerste is je slagroom wel goed koel?
Ten 2e is je kom waar je het in klopt wel smal ?
En is het vetgehalte wel 35 à 36 %.Dus geen slankroom gebruiken.

Voor de rest klop ik gewoon lekker de poeder suiker erdoor en gebruik ik alleen klopfix als het een paar uur goed stijf moet blijven.
Misschien kun je er wat mee.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

beter pan of iets anders ook in kolkast even doen en suiker en klopfix pas als is stevig je slagroom

Ik heb echt heel lang geen slagroom kunnen kloppen en ging aan alles twijfelen  :( Tot de gouden tip je doet de slagroom in de koelkast en je kom met gardes ook. Als alles goed koel is dan hup de slagroom in de kom en mixen maar. Het wordt heel snel stevig en wanneer de room op slagroom begint te lijken voeg ik de suiker toe om een iets zoetere smaak te krijgen. Dan de boel in een spuitzak, groot mondstuk erop van een sterretjes vorm en spuiten maar :) Succes! Ik weet hoe frustrerend het is als het niet lukt, maar gewoon blijven oefenen :)

Zeg het met taart! Of cupcakes, koekjes, chocola, enz :)

7

Trucje, lukt het nog niet met GEKOELDE slagroom+mascarpone+klopfix, dan neem je gewoon van Dr Oetker een pakje KLOPpudding met de smaak die jij er lekker bij vind passen, voeg er 350-400 cc slagroom aan toe en 2 min mixen.
Half uurtje minimaal laten opstijven in de koelkast, spuitzak vullen en opspuiten maar. Lukt zeker. :thumb:

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

8

Ben jullie ergggg dankbaar!!!  :thumb:  :thumb:

Liefde gaat door de maag!~ '

9

Beetje mascarpone erdoor als je het nog niet stevig genoeg krijgt!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"