1

Onderwerp: Help! Glutenvrij, melkvrij, eiwitvrij, sojavrije taart

Net mijn eerste glutenvrije taart gemaakt en meteen de vraag of ik hier iets mee kan!!!

HELP!!

Das veel allergie in 1 taart!!!!

Iemand ideeën?

Het is voor een jongetje van 4 dus zou top zijn als het zou lukken!

Groetjes Petra

2

Re: Help! Glutenvrij, melkvrij, eiwitvrij, sojavrije taart

Nog even:
Glutenvrij
Melkvrij
Sojavrij
Eiwitvrij

3

Ik lees even mee..
Heb die vraag een paar weken geleden ook gehad en heb de opdracht afgeslagen. Ik durfde het niet aan met zoveel allergieen.  :s
maar ben toch wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

4

Dan kijk ook ooit met de bakspray!
En kijk uit met die gehydroliseerd eiwit, en gehydroliseerd soja eiwit
Zit vaak verstopt tussen de ingredienten.
Wss is dit kind allergisch voor eiwitten in alle vormen :(

Verder, zoals ik altijd antwoord:
Wat zijn de reacties van het kind als het gluten, melk, soja, eiwit binnen krijgt. Voordat je ook maar wat riskeert.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=70887
ik denk dat je hier wat aan hebt. ik ga er tenminste vanuit dat je met eiwit kipenei eiwit bedoelt. als er helemaal geen enkel soort eiwit in mag zitten kan je niet veel bakken.

succes!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=70887
ik denk dat je hier wat aan hebt. ik ga er tenminste vanuit dat je met eiwit kipenei eiwit bedoelt. als er helemaal geen enkel soort eiwit in mag zitten kan je niet veel bakken.

succes!!

7

Dank voor jullie reacties.

Het is inderdaad een lastige en vind het ook moeilijk. Bang dat er iets misgaat.
En dan ergens in mijn hoofd weer een stemmetje dat zegt dat ook dit kind recht heeft op een taart!

Hmmmm...ik zal eens informeren naar de reacties en in welke mate.

Groetjes Petra

8

ik zou denk ik een klein taartje maken voor de jarige en een grote "gewone"voor de anderen.

9

Het zijn dus alle eiwitten die hij niet mag hebben en ik vind die eivervangers niet fijn om mee te werken.

Moeilijk!!!

10

Het zijn dus alle eiwitten die hij niet mag hebben en ik vind die eivervangers niet fijn om mee te werken.

Moeilijk!!!

11

Peetjuh schreef:

Moeilijk!!!

Wat triest.
Zijn er geen fora voor mensen met deze allergieën bij elkaar, daar moeten toch ook recepten zijn.
Bij mijn forum , coeliakie-en-tarweallergieforum.nl daar staan bijvoorbeeld heel veel recepten en ervaringen op hoe mensen sommige dingen oplossen met een gluten en tarwe allergie, dingen zoals traktaties op scholen, verjaardagen vieren, op vakantie enz.

Misschien kunnen de ouders op zo'n manier verder, om een oplossing te bedenken voor taart

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

12

eivervangers bestaan uit andere eiwitten, daar heb je dus al niets aan. In tarwe zit ook eiwit en in heel veel andere dingen ook. Heftig hoor!!!
Vraag aan de ouders wat hij wel mag eten, dat zal waarschijnlijk toch al een beperkt lijstje zijn. en kijk dan wat je met die producten kan.
Suiker kan dan iig wel en olie, maar dan nog iets om het doorheen te doen dus.......... :think: