Onderwerp: Korstdeeg met de kenwood maken?
hoi allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik wil een heerlijk uitziende taart maken: http://www.larecetadelafelicidad.com/en … -tart.html
Ik heb netjes de receptuur voor het bakken van de taart gevolgd. Eenmaal uit de oven bleken de wanden van mijn taart ingezakt. Nu heb ik na een rondje google ontdekt wat het probleem is (denk ik): het deeg moet gekneed worden met een foodprocessor omdat het anders te warm wordt door je handen.
Maar ja, zo'n keukenmachine heb ik niet. Wel een Kennie, maar ik weet niet zeker of die de koude boter aan kan. Heeft iemand daar ervaring mee? En welke klopper moet er dan op?
Aan de andere kant... Zulke korstdegen bestonden al voor de fancy keuken apparatuur. Dus hoe deden ze dat vroeger dan? Eerst een uur met je handen in de koelkast misschien?
Anyways, ik ga bij de volgende poging sowieso een steunvulling gebruiken. Maar ik wil zo veel mogelijk risico uitsluiten want de taart is voor een bakwedstrijd zaterdagmiddag en hij moet natuurlijk ook nog 24u in de koelkast. Dus, iemand die me uit de brand kan helpen?
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl