1

Onderwerp: Biscuit 2x invriezen?

Heb van de week een biscuit gebakken en ingevroren. Nu wil ik hem eigenlijk morgen vullen en decoreren en terug invriezen. Hij is voor volgende week voor mijn zus namelijk..
Maar kun je een biscuit twee keer invriezen? Lijkt me niet eigenlijk maar misschien vinden jullie van wel :-)

2

Re: Biscuit 2x invriezen?

Liever niet , maar heb het ook wel eens gedaan  ;) en er was niets mis mee

Taart groetjes Ellen

3

Eigenlijk niets, kun je twee keer invriezen.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

4

ik heb begrepen dat je een kale biscuit mag ontdooien, vullen en weer invriezen :Y
dus niet eerst vullen, invriezen, ontdooien, bekleden, invriezen oid.
Alleen met kale biscuit :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ik zou het  niet doen. Daar wordt het droog van.

6

:think: kwestie van goed inpakken lijkt mij... :think:

7

Het gaat toch niet om het uitdrogen, maar om de vermeningvuldinging van de bacterieen bij het ontdooien?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

8

Quote:

Nooit opnieuw invriezen

Twee maal invriezen betekent ook twee maal ontdooien en opwarmen. Tijdens dit proces zal het aantal bacteriën uiteindelijk zeer sterk zijn toegenomen met alle extra risico’s op een voedselvergiftiging van dien. Daarnaast verliest een product bij ontdooien vocht waardoor het indroogt. Bij een tweede keer ontdooien gebeurt dit nogmaals wat de kwaliteit zeker niet ten goede komt.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

ik heb botercreme ook weleens 2 x ingevroren en daar was ook niks mee.

Doe wat jou het beste lijkt

10

:think: dit is weer duidelijk iets waar verschillende mensen verschillende meningen over hebben.
Dat van die biscuit heb ik gehoord van iemand die er verstand van heeft (volgens mij).
Botercrème zou ik persoonlijk dan weer niet doen, maar ja....  :think:

Ja, dat kan gewoon. Doen bakkers ook wel eens. Kaal biscuit goed ingepakt in de vriezer en ook ingepakt laten ontdooien. Vullen en bekleden en weer invriezen. Hierna wel uitpakken voordat je hem gaat ontdooien.

Zitten weinig bacteriegevoelige ingredienten in en echt droger wordt hij er niet van.

Maar dus alleen 2x invriezen als 1x ervan gewoon kaal is.

12 Laatst bewerkt door taartjesdroom (04-11-2012 08:47)

stomme IPad...  :/

13

Het is een kale biscuit die ik ingevroren heb. Maar heb toch besloten hem vrijdag pas te vullen en decoreren. Ga vandaag gewoon lekker freubelen zonder taart. :-)  Bedankt voor de antwoorden.

14

Het is een kale biscuit die ik ingevroren heb. Maar heb toch besloten hem vrijdag pas te vullen en decoreren. Ga vandaag gewoon lekker freubelen zonder taart. :-)  Bedankt voor de antwoorden.

15

anouckjewel schreef:

Quote:

Nooit opnieuw invriezen

Twee maal invriezen betekent ook twee maal ontdooien en opwarmen. Tijdens dit proces zal het aantal bacteriën uiteindelijk zeer sterk zijn toegenomen met alle extra risico’s op een voedselvergiftiging van dien. Daarnaast verliest een product bij ontdooien vocht waardoor het indroogt. Bij een tweede keer ontdooien gebeurt dit nogmaals wat de kwaliteit zeker niet ten goede komt.

Precies, waarom zou biscuit een uitzondering zijn?
Omdat dat sommige dat liever horen?

16 Laatst bewerkt door Carien (04-11-2012 13:13)

nee dus, om wat Taartjesdroom zegt, daarom :)

Voor de duidleijkheid, ik vries nooit een taart gevuld en bekleed in  :nooo (oké, 1x gedaan, maar dat was op verzoek van de bestellers en die biscuit had ik niet van tvoren ingevroren).

17

anouckjewel schreef:

Quote:

Nooit opnieuw invriezen

Je hebt het over opwarmen....een biscuit warm je toch niet op  :think: . Ik vries een biscuit ook niet 2x in maar het lijkt mij dat dit niet echt een probleem is. Bc vind ik wel weer anders omdat hier ook vocht in zit. Net als met vlees bv. Al vraag ik mij wel eens af of het vlees en vis wat wij in de supermarkten verkopen niet al eens ingevroren is.....

18

:Y dat is het wel, maar dat wordt anders (en dieper geloof ik) ingevroren :)

19

Mij is geleerd eender wat NOOIT 2 x in te vriezen... Alleen als je het "verwerkt" hebt.
Zoals je groenten invriezen, ontdooien voor soep en dan de soep terug invriezen.
Met rauw vlees ook, ontdooien, bakken en dan terug invriezen.

Maar een biscuit bekleden en vullen is hem volgens mij niet verwerken.  :think:

Ik zou het dus niet doen...

20

Heb het ook al een paar keer gedaan; niks mis mee, niemand dood van gegaan...  :)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

ik heb een kale biscuit ontdooid bekleed en weer in gevroren

vrijdag eruit gehaald voor zaterdag en hij is super mooi gebleven is niet gaan zweten en de biscuit was nog lekker vers

22

Wat ik me dan  afvraag: Ik lees hier altijd dat een biscuit lekkerder/ minder kruimels /beter snijbaar wordt wanneer je hem eerst voor het vullen een nacht in de vriezer hebt gehad. Velen hier doen dat altijd. Dat zou dan betekenen dat je (klant) dus nooit de taart kan invriezen, of het restant kan vriezen. Ik zelf heb er een hekel aan om iets weg te gooien, dus bij mij gaat het restant van de taart bijna altijd in de vriezer. Moet er wel bij zeggen dat een taart bij mij nooit lang uit de koeling op tafel staat. De taart is na ontdooien meestal nog net zo lekker, en er is nog nooit iemand ziek van geworden.

23

Er is verschil, of het voor jezelf is of een betalende klant.