1

Onderwerp: Bewaren / vervoeren

Hebben jullie bewaar, maar vooral vervoertips indien je een mooie taart hebt gemaakt die afgewerkt is met slagroom of boterroom?

Stel, je maakt zo'n mooie taart als Em met haar prachtige beer waar het echt wel peluche lijkt. Hoe krijg je zoiets vervoerd zonder dat de haartjes van de beer plat worden?

Of iets met bloemen in boterroom? Zelfs als je een mooie doos hebt, die taart schuift toch altijd wel een beetje in je auto (tenzij je natuurlijk iemand meehebt die de taart vasthoudt)? Hoe houden de bloemen hun vorm?

Sorry, lijken misschien domme vragen, maar ik zit er echt mee. Want ja, taarten bak je voornamelijk voor iemand anders, voor gelegenheden,...dus die moeten het huis uit. Fondant en marsepein lijken me al steviger, maar wat met zo'n mooie crème-au-beurre of slagroomtaart?

2

Re: Bewaren / vervoeren

Klein stukje antislipmat onder het taartkarton in de taartdoos >  dan schuift ie alvast niet in de doos.
Groot stuk antislipmat onder de doos op de vloer van de laadbak  > dan schuift de doos niet door de auto.

Rustig rijden, vooral bij hobbels en bochten.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

haha, super!!! De beste raadgevingen zijn soms zo eenvoudig dat je er niet aan denkt, hé:-) dank je wel:-)

4

Die antislipmat gebruik ik ook inderdaad! daarnaast zijn er hele hoge dozen te koop waar je ze in kunt vervoeren, ook in die doos leg ik dan onder de taart zelf nog zo'n anti slipmatje + meestal pak ik de taart nog in met doorzichtig inpakpapier! Grote strik eromheen, dan kunnen er ook geen dingen op komen e.d. en dat geeft veel leuker!

Izacakes: Creëer Aanschouw Kook Eet
https://www.facebook.com/www.izacakes.nl

5

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen