1

Onderwerp: Mn eerste FLOP

Gisteren mn eerste taart gemaakt,,het werdt een grote flop..
Echt zo,n dag dat alles tegen zit en veel onwetendheid van mijn kant.
Zal proberen uit te leggen wat er gebeurdt is zodat ik betere adviezen en tips hoop te ontvangen..
Op voorhand een sinaasappel cake gebakken en in de vriezer gedaan.
S,morgens een capucino cake gebakken van 50 bij 30 en 8 hoog,,
Daarna mn vullingen gemaakt..bbr met cirtoen en bbr met passievrucht.
Ik had een zak TOPPING (een sooort slagroom maar volgens de winkel zou dit veel stijver zijn)
Capucino cake in 3 verdeeld en gevuld 1 laag citroen en 1 laag passievrucht en afgesmeerdt met topping en in de koelkast.
Sinaasappel cake uit de vrieser en er een beer van proberen te maken.
met dezelfde vullingen en afgesmeerdt met topping
Toen kwam ik er achter dat de 3,5 liter topping zoals op zak stond en in werkelijkheid nog geen 2 liter was niet genoeg was , dus erop uit om meer te kopen.
Na 2 maanden droogte barste er net op dat moment een tropische regen storm los 24mm regen in 2 uur en de temp zakte 10 graden en de luchtvochtigheid ging met 39% omhoog.
Toen ik terug kwam was er een voet van de beer gevallen en zn kop hing scheef,,,proberen te corrigeren en de fondant er op.
Fondant was redelijk steveig maar na op de beer gedaan te hebben werdt hij slap.
Daarna verder afgewerkt met topping.
Na een half uur zag ik al dat het niet goed ging,,voet er weer afgevallen en hoofd verder scheef, dus snel de camera gepakt om fotos te maken,camera viel op de grond en werkte niet meer ,,,webcam gepakt en proberen fotos te maken,,,webcam in spiegelbeeld dus het bordje met 43 is in spiegelbeeld .
Na het maken van de fotos heb ik zelf maar zn hoofd er af gehaald.
Gelukkig vond de familie de taart heel leuk en lekker en ik heb er veel van geleerd.
Alle adviezen en tips zijn welkom..

IK DURF HET BIJNA NIET TE LATEN ZIEN  :o

http://i15.photobucket.com/albums/a380/xuxa54801/Picture6.jpg

http://i15.photobucket.com/albums/a380/xuxa54801/Picture2-1.jpg

99% van de computer fouten zit tussen de stoel en het toetsenbord

2

Re: Mn eerste FLOP

Snoezige beer, denk ik als ik alleen je foto zie. Ik heb je verhaal ook gelezen: rottig voor je. Maar het resultaat is echt lang niet gek hoor. Gewoon nogeens proberen en dat wellicht met een gewone platte taart? 3D is moeilijk hoor (ik ga je ook even melden, want voor 3D is een aparte rubriek.

Tieneke

3

[MOVE] -> 3D

4

Ik weet niet wat voor soort topping dit precies was maar als de topping te veel water bevat dan smelt het fondant.

5

Misschien minder dikke lagen vulling? Daar gaat cake ook van schuiven, of een dowel er doorheen prikken dan kan er ook niets meer verschuiven....ben bnieuwd naar de tweede versie!

Bakt graag voor anderen .....Das beter voor mijn lijn ;)...
Nu ook op facebook, zoek op taartmama.nl

6

Ik vind hem ook niet gek hoor voor een eerste taart ! Je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt met een 3-D taart . Laat je niet uit het veld slaan en ga gewoon lekker door met taarten maken .

Maarre......mijn nieuwsgierigheid  :)  is gewekt n.a.v deze woorden :

" na 2 maanden van droogte " en "tropische regenstorm"

Waar woon jij dan ?  :think:

Carpe Diem !

7

Ik vind de cake heerlijk klinken, en je beertje ziet er lief uit!
Misschien meer stutten en inderdaad minder hoog vullen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Bedankt voor de opbeurende woorden,kan ze wel gebruiken :lol:
Ik woon in Brazilie , het grootste probleem is hier de warmte, het is maar een week of 6 onder de 20 graden,
Ik was gewend om ¨kale¨cakes te bakken en doe er daarom altijd een 250 ml cocos melk in en in plaats van melk gebruik ik soja met of zonder smaak en een iets extra olie tegen het snel uitdrogen..
Ze zijn heerlijk,,alleen wel zwaar, dit had ik ook voor de beer taart gedaan en het werdt een taart van 20 kilo,,, :s ondertaart is 50 bij 30 en de beer werdt 35 hoog,,
Volgende keer maar een luchtiger kapsel maken en kleiner.

99% van de computer fouten zit tussen de stoel en het toetsenbord

9

Wat denk je van de spongecake van cakeboss? Daar gaat weinig boter is en wat melk om hem smeuig te maken en hij is toch luchtig. Gebruik de zoekfunctie bij ingezonden recepten en dan vind je het wel.

Tieneke

10

xuxa5480 schreef:

Ik woon in Brazilie , het grootste probleem is hier de warmte, het is maar een week of 6 onder de 20 graden,

Ah,vandaar ! Ja , dan is taarten maken wel een uitdaging  :+

Carpe Diem !

11

Zonder je verhaald te lezen en alleen de foto, zietie er wel goed uit hoor.

VoorIedereGelegenheid is er wel een taart, cupcakes of high tea te verzinnen. www.vooriederegelegenheid.nl

12

Jeetje wat een avontuur! En dapper om meteen maar een beer te maken! Daar heb ik me nog niet aan gewaagd. Ondanks alle ellende vind ik je beertje een schatje! O teu ursinho e uma fofura! :-)

Oh en je mag best wel wat zon deze kant opsturen hoor  :Y

13

juist door "rampen" te laten zien krijg je weer tips om het volgende keer anders te kunnen proberen.
Maar ik vind dit alleen maar lef hebben en geen ramp. Knap gedaan!
Groetjes Karin

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

14

Nou het valt me nog reuze mee hoor. Ik vind het een heel project en toch knap gedaan!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!