Onderwerp: Mn eerste FLOP
Gisteren mn eerste taart gemaakt,,het werdt een grote flop..
Echt zo,n dag dat alles tegen zit en veel onwetendheid van mijn kant.
Zal proberen uit te leggen wat er gebeurdt is zodat ik betere adviezen en tips hoop te ontvangen..
Op voorhand een sinaasappel cake gebakken en in de vriezer gedaan.
S,morgens een capucino cake gebakken van 50 bij 30 en 8 hoog,,
Daarna mn vullingen gemaakt..bbr met cirtoen en bbr met passievrucht.
Ik had een zak TOPPING (een sooort slagroom maar volgens de winkel zou dit veel stijver zijn)
Capucino cake in 3 verdeeld en gevuld 1 laag citroen en 1 laag passievrucht en afgesmeerdt met topping en in de koelkast.
Sinaasappel cake uit de vrieser en er een beer van proberen te maken.
met dezelfde vullingen en afgesmeerdt met topping
Toen kwam ik er achter dat de 3,5 liter topping zoals op zak stond en in werkelijkheid nog geen 2 liter was niet genoeg was , dus erop uit om meer te kopen.
Na 2 maanden droogte barste er net op dat moment een tropische regen storm los 24mm regen in 2 uur en de temp zakte 10 graden en de luchtvochtigheid ging met 39% omhoog.
Toen ik terug kwam was er een voet van de beer gevallen en zn kop hing scheef,,,proberen te corrigeren en de fondant er op.
Fondant was redelijk steveig maar na op de beer gedaan te hebben werdt hij slap.
Daarna verder afgewerkt met topping.
Na een half uur zag ik al dat het niet goed ging,,voet er weer afgevallen en hoofd verder scheef, dus snel de camera gepakt om fotos te maken,camera viel op de grond en werkte niet meer ,,,webcam gepakt en proberen fotos te maken,,,webcam in spiegelbeeld dus het bordje met 43 is in spiegelbeeld .
Na het maken van de fotos heb ik zelf maar zn hoofd er af gehaald.
Gelukkig vond de familie de taart heel leuk en lekker en ik heb er veel van geleerd.
Alle adviezen en tips zijn welkom..
IK DURF HET BIJNA NIET TE LATEN ZIEN