51

Re: Kunst en Kitsch

Dames, dat er - niet altijd volgens verwachting - op een taart wordt gereageerd vind ik prima, maar het bediscussiëren van een website hoort niet in de Taarten parades. Graag ontopic, dus geef òf een reactie op de taart, òf zeg gewoon lekker niks.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

52

Je hebt gelijk Marianne, heb mijn bericht aangepast.
mijn excuus

groetjes José

53

Dames.. moet dat nou zo?
Ja, er zijn verbeter punten.. die zijn gezegd.. dus om nu met zn alle op haar te gaan lijkt me niet de bedoeling van dit forum.

jammer..

Carpe diem!

54

Evak schreef:

Dames.. moet dat nou zo?
Ja, er zijn verbeter punten.. die zijn gezegd.. dus om nu met zn alle op haar te gaan lijkt me niet de bedoeling van dit forum.

jammer..

bedankt.

55

Marianne schreef:

Dames, dat er - niet altijd volgens verwachting - op een taart wordt gereageerd vind ik prima, maar het bediscussiëren van een website hoort niet in de Taarten parades. Graag ontopic, dus geef òf een reactie op de taart, òf zeg gewoon lekker niks.

bedankt

laaddiiieesss.....................owww my god. Wat een lelijke reacties!!! krijg hier echt een beetje plaatsvervangende schaamte van hoor :nooo kan echt niet, word bijna bang om nog een taart te plaatsen hier. Dit kan toch niet de bedoeling zijn voor en forum. Je kan je reactie geven maar laat elkaar wel in de waarde. De mensen die bij haar een taart bestellen die weten ongetwijfeld wat ze ervan kunnen verwachten. Dus als ze daar dan voor willen betalen prima toch.

57

proudtobeyourmom schreef:

laaddiiieesss.....................owww my god. Wat een lelijke reacties!!! krijg hier echt een beetje plaatsvervangende schaamte van hoor :nooo kan echt niet, word bijna bang om nog een taart te plaatsen hier. Dit kan toch niet de bedoeling zijn voor en forum. Je kan je reactie geven maar laat elkaar wel in de waarde. De mensen die bij haar een taart bestellen die weten ongetwijfeld wat ze ervan kunnen verwachten. Dus als ze daar dan voor willen betalen prima toch.

hehe  eindelijk iets anders dan die andere reacties je maak mij blij met je bericht :)  naar alle die :nooo

58

Je hebt gelijk, het was allemaal wat hard.
Denk ook dat als de 1 begint het een soort vrijbrief lijkt voor de rest
Maar ik vind het wel jammer dat je geen antwoord geeft op de vragen over je site en mp advertentie, ookal is dit niet de plek daarvoor zoals Marianne zei.

Anyway, zoals ik al zei, ik hoop dat ie lekker was.
Waarmee waren ze gevuld eigenlijk?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

59

Ik snap de ophef niet echt. Ik neem aan dat vanwelle volwassen is? Dan kun je toch wel met kritiek omgaan? Helemaal als je een bedrijf hebt, lijkt me dat je tegen jezelf toch ook eerlijk kunt zijn en beseffen dat je blijkbaar ook wel eens iets maakt wat er niet perfect uitziet?

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

60

anouckjewel schreef:

Je hebt gelijk, het was allemaal wat hard.
Denk ook dat als de 1 begint het een soort vrijbrief lijkt voor de rest
Maar ik vind het wel jammer dat je geen antwoord geeft op de vragen over je site en mp advertentie, ookal is dit niet de plek daarvoor zoals Marianne zei.

Anyway, zoals ik al zei, ik hoop dat ie lekker was.
Waarmee waren ze gevuld eigenlijk?

het was ind.erg hard.vullingen
1e taart mokka,bonbloc,caramel,vanille,straciatella,aardbeien,
2e ganache puur chocolade smaak sinaasappel,ardbeien,sinaasappel ,vanille,ganache melk chocolade smaak caramel
naturlijk goed combinatie met smaken gedaan.

61

Kinke schreef:

Ik snap de ophef niet echt. Ik neem aan dat vanwelle volwassen is? Dan kun je toch wel met kritiek omgaan? Helemaal als je een bedrijf hebt, lijkt me dat je tegen jezelf toch ook eerlijk kunt zijn en beseffen dat je blijkbaar ook wel eens iets maakt wat er niet perfect uitziet?

hier geef ik geen reactie genoeg gelezen :(

62

Hmm, straciatella, hoe maak je die? :9

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

63

Ik denk dat TS ook niet helemaal verschoond is van ongezoute reacties. Ik denk ook eerder dat het een geval is van olie en het vuurtje ... TS is niet blij met de (opbouwende) kritiek en laat dat wat onbehouwen weten, de rest reageert daar op --- actie en gevolg.

Ik vind het knap dat je een topsy aandurft. Ik kom er voorlopig niet bij in de buurt zonder dat iemand mij de fijne kneepjes en de techniek heeft bijgeleerd  ;) "Doodeng" vind ik het ...  ;)

Het belangrijkst is of jij er tevreden mee bent en of de klant er blij mee was (indien deze taart in opdracht wat gemaakt).

...

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

64

anouckjewel schreef:

Hmm, straciatella, hoe maak je die? :9

ik zal je geheim vertelen ik koop bij bakzolder :D  en wat is die lekker zeg. :9

65

Wil me hier nog even bij aansluiten.
Want ik heb in het begin al heel lichtjes mijn mening door laten komen.
Maar ik vind het ook belachelijk wat er geplaatst wordt.
En nogmaals wat ik al eerder heb gepost vanwelie laat je niet uit het veld slaan.

Vind dat veel dames hier verder zijn gegaan dan opbouwende kritieken.
Opbouwend betekend dat je niet zegt ik zou het niet durven te verkopen of ik vind het echt niet mooi.
Opbouwend betekend dat je tips geeft over hoe het beter zou kunnen.

Vanwelie ik hoop dat je lekker door blijft gaan met taarten en sommige nare reacties snel vergeet en de opbouwende kritiek die jij fijn vindt lekker onthoudt en daarmee aan de slag gaat  ;)

Heb btw bij je andere taarten gekeken en die bomen vind ik echt enorm gaaf  :Y

A new hobby, a new challenge

ik wou dat ik zoveel reactie's kreeg op mijn taarten.. want bij mij is feedback altijd zeer welkom.. (maar behalve mooi of "leuk" krijg ik nooit echt een reactie zelfs neit als ik er groot feedback bij zet)

want ik leer er alleen maar van..

ik zie overigens wel de gedachte achter de taart en die is leuk..  absoluut maar voor de rest vind ik het voor een bedrijf vrij rommelig (de reden waarom ik geen bedrijf heb omdat ik mijn taarten qua afwerking nog te rommelig vind)

ik denk van wellie dat je het niet als aanval moet zien maar als tips om naar te kijken...

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

67

Beste vanwellie,

Ik begrijp je idee van kunst en kitsch, alleen zou ik denk ik wat verschillende soorten grootes doen van de bakvormen, dan heb je wat meer verschil tussen je lagen.

Zelf vind ik het nu zo'n hoge rechte toren lijken, met wat verschillende maten word het wellicht iets duidelijker? :)

Ik hoop dat je iets kunt met mijn feedback.

68

lindaxcxa schreef:

Wil me hier nog even bij aansluiten.
Want ik heb in het begin al heel lichtjes mijn mening door laten komen.
Maar ik vind het ook belachelijk wat er geplaatst wordt.
En nogmaals wat ik al eerder heb gepost vanwelie laat je niet uit het veld slaan.

Vind dat veel dames hier verder zijn gegaan dan opbouwende kritieken.
Opbouwend betekend dat je niet zegt ik zou het niet durven te verkopen of ik vind het echt niet mooi.
Opbouwend betekend dat je tips geeft over hoe het beter zou kunnen.

Vanwelie ik hoop dat je lekker door blijft gaan met taarten en sommige nare reacties snel vergeet en de opbouwende kritiek die jij fijn vindt lekker onthoudt en daarmee aan de slag gaat  ;)

Heb btw bij je andere taarten gekeken en die bomen vind ik echt enorm gaaf  :Y

bedankt,ik blijf op mijn veld staan hoor :)

69

TaartvanJolanda schreef:

Beste vanwellie,

Ik begrijp je idee van kunst en kitsch, alleen zou ik denk ik wat verschillende soorten grootes doen van de bakvormen, dan heb je wat meer verschil tussen je lagen.

Zelf vind ik het nu zo'n hoge rechte toren lijken, met wat verschillende maten word het wellicht iets duidelijker? :)

Ik hoop dat je iets kunt met mijn feedback.

zal ik onthouden.bedankt

70

Op zich vindt ik het idee achter je taarten wel leuk, maar ben het er mee eens dat ze echt wel strakker kunnen. Misschien eens een prive-workshopje taartbekleden volgen, dat helpt heel erg! En dan denk ik dat je je ideeen een stuk beter/mooier kan uitvoeren.

Wat betreft de positieve reakties van je klanten, die krijg ik ook heel vaak van de mensen waar ik de taarten voor maak, vaak zijn dat geen echte taartkenners, die kijken toch anders naar een taart als de mensen hier. En daarbij merk ik zelf dat ik mezelf lang niet goed genoeg vindt voor een bedrijfje. Ik heb nog zoveel te leren...en leer elke keer weer meer bij. En ambieer trouwens ook geen taartenbedrijfje, omdat ik een andere superleuke baan heb! Dus dit is voor mij pure hobby!
Succes ermee verder!

Groeten Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

71

Opbouwende kritiek leveren is ons niet door de 'natuur' mee gegeven..

Het is dan ook behoorlijk lastig om feedback te geven, op een manier dat het niet als 'aanval' voelt voor de ontvangende partij.. Want de opmerkingen zijn niet gemaakt als aanval, maar geplaatst in de hoop dat de andere partij er iets mee doet, zodat die beter wordt.

Eigenlijk kun je het beste als standaard houden, dat je 2 x zoveel aardige dingen zegt, dan het aantal verbeter punten.. En let dan ook zeker op de wijze waarop je positieve dingen zegt, dat zeg je dan ook 'aardiger' dan dat je dat op eigen toon zou doen. Op die manier 'verzacht' het de verbeter punten.

De ontvanger.. mensen zullen hier nooit iets zeggen om je af te kraken, maar juist om je beter te laten worden. En een geschreven woord komt altijd harder over zonder gezichtsuitdrukkingen en spreekwijze.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

72

Bommeltje schreef:

.. mensen zullen hier nooit iets zeggen om je af te kraken, maar juist om je beter te laten worden. .

Kijk eens aan.. na even nadenken zie ik dat ik mezelf kan quoten om een mooi voorbeeld aan te dragen  :lol:  :lol:

Hier had ik beter neer kunnen zetten. ... juist om je beter te laten worden dan je al bent!

Dat klinkt vriendelijker, en meer motiverend, dan de eerste zin  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

73 Laatst bewerkt door Paula66 (31-10-2012 01:11)

Ik heb er in eerste instantie voor gekozen om niet te reageren op jouw topic. Ik vind het stoer dat je je taarten durft te plaatsen en soms krijg je leuke, maar soms ook minder leuke reacties. Dat is het risico van plaatsen op een forum.

Nu moet ik toch even kwijt dat de laatste 2 zinnen van bovenstaande quote volgens mij niet helemaal op gaan, aangezien je een foto van Cotton & Crumbs op een opvallende plaats op je site hebt staan, die je als jouw eigen werk etaleert. Dat vind ik niet kunnen! Op die manier kweek je verwachtingen bij eventuele klanten die je misschien helemaal niet kunt waarmaken. En al kun je dat wel, dan nog hoor je geen fotomateriaal van anderen te gebruiken.
Ik vind ook, dat als je de naam van je eigen bedrijf noemt in je gegevens op het forum, dat je kunt verwachten dat mensen daar naar zullen kijken en eventueel op reageren. Aangezien we hier op het forum allemaal een beetje taart-gek zijn en graag inspiratie opdoen bij anderen, kun je ervan uit gaan dat foto's van derden herkend kunnen worden. Misschien een verstandige zet om deze van je site af te halen??? Ik wens je in ieder geval veel plezier en succes met je taarten!

74

Ik ga er vanuit dat je graag mijn oprechte mening wilt hebben:

Ik vind de taarten persoonlijk niet mooi, ten eerste omdat ik denk dat de taarten wat afwerking betreft beter kunnen. Ik krijg het idee dat je een topsy hebt willen maken en hoewel dat knap is om te proberen (ik heb het nog niet geprobeerd) ziet het er niet uit alsof het echt een topsy is. Misschien is de bedoeling heel anders, maar dan zou je nog eens kunnen kijken naar het bekleden.
Persoonlijk vind ik de kleurencombinaties ook niet mooi, maar dat heeft niets met techniek te maken en is mijn persoonlijke mening.
Ik denk oprecht dat je best hele mooie taarten zou kunnen maken, maar dat een basiscursus je misschien een eind op weg kan helpen om ook netjes af te werken.
Mijn persoonlijke mening over de teksten op je website zal ik voor me houden, ik wil je wel de tip meegeven om hier een keer naar te kijken. Het komt misschien anders over dan jij bedoelt.
Succes in de toekomst!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

75

Bommeltje schreef:

Opbouwende kritiek leveren is ons niet door de 'natuur' mee gegeven..

Het is dan ook behoorlijk lastig om feedback te geven, op een manier dat het niet als 'aanval' voelt voor de ontvangende partij.. Want de opmerkingen zijn niet gemaakt als aanval, maar geplaatst in de hoop dat de andere partij er iets mee doet, zodat die beter wordt.

Eigenlijk kun je het beste als standaard houden, dat je 2 x zoveel aardige dingen zegt, dan het aantal verbeter punten.. En let dan ook zeker op de wijze waarop je positieve dingen zegt, dat zeg je dan ook 'aardiger' dan dat je dat op eigen toon zou doen. Op die manier 'verzacht' het de verbeter punten.

De ontvanger.. mensen zullen hier nooit iets zeggen om je af te kraken, maar juist om je beter te laten worden. En een geschreven woord komt altijd harder over zonder gezichtsuitdrukkingen en spreekwijze.

Ik ben het met je eens hoor Bommeltje, maar sorry..als je iets op een forum laat zien kun je verschillende soorten meningen verwachten, het lijkt of TS alles negatief opneemt terwijl veel opbouwend is bedoelt. Ik vind de taart niet mooi en vind dat ik dat dan mag zeggen. Het is toch geen forum waarop je alleen positief mag reageren? Als ik alles in een zoete laag moet verpakken als ik iets zeg, dan komt de boodschap misschien niet over. Neemt niet weg dat je niet grof hoeft te zijn, dat is nergens voor nodig. Maar je eigen persoonlijke mening geven moet in mijn ogen kunnen.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!