Onderwerp: Taartkarton blijft bij stapeltaart aan onderste taart kleven
Hallo,
Heb via de zoekfunctie een uur gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar niet gevonden, dus bij deze:
Ik heb laatst mijn eerste stapeltaart gemaakt. Netjes met dowels en een taartkarton gewerkt. Alleen bij het aansnijden had ik het volgende probleem: Het taartkarton onder het bovenste taartje bleef aan de marsepeinen bekleding van de onderste taart kleven. Ik heb hem 'eraf moeten snijden' en daarmee ontnam ik mijn gasten toch wel wat marsepein en het zag er daardoor ook minder mooi uit. Het taartkarton wat ik gebruikt had was een Wilton cake circle (bovenkant glad/ vetvrij, onderkant van bruin karton). Volgens de webshop van deleukstetaarten ideaal om mee te stapelen.......
Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
- Twee van die circles tegen elkaar plakken, zodat er aan beide zijden een vetvrije laag zit? (dan wordt het wel een heel dik karton)
- Ze insmeren met slagroom ?(ben ik ook ergens in mijn zoektocht op internet tegengekomen).
- Andere taartkartons gebruiken?
Nog een vraag:
- Wanneer stapelen jullie de taart? Ik had dit de dag van tevoren gedaan. Kwam erachter dat het toen moeilijk koel bewaren werd. (geen taartdoos of bewaardoos die meer paste). Heb hem noodgedwongen in vershoudfolie ingepakt (dom dom dom, hele wijze les, nooit meer doen ).
- Als jullie de taart van tevoren stapelen, hoe bewaren jullie hem dan?
Ik hoor graag jullie antwoorden en bedankt alsvast voor de moeite.
Vriendelijke groeten, Bloesem