1 Laatst bewerkt door hme (29-10-2012 15:17)

Onderwerp: Safari cake, wiet weet een how to te vinden? Pleaseeeee!

http://www.flickr.com/photos/hoadim/8134902319/in/photostream

Ik vind deze cake erg leuk en dus ben op zoek naar een how-to. Wie weet waar te vinden is of heeft een idee hoe het moet?

Via de site op de foto kun je natuurlijk een how-to kopen maar ik wil eerst proberen via deze weg of iemand van ons iets weet. Who knows  :)

2 Laatst bewerkt door Carien (29-10-2012 15:13)

Re: Safari cake, wiet weet een how to te vinden? Pleaseeeee!

de zwarte beesten enz steek je uit al gebakken cake neem ik aan (net als bloemen en hartjes in cake) en plaats je dan in 3 kleurlagen beslag. Wel heel voorzichtig vullen en dan weer bakken. Lijkt mij altijd niet zo lekker eigenlijk, 2x gebakken cake... :think:
..... nog eens gekeken, lijkt er toch wel op dat die zwarten er later ingezet zijn....  :think:

De giraffevlekken... dat gaat mijn verstand te boven :(

Als jij het nou koopt en ons laat weten O-)  :P

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

De babbel is niet de plek om deze vraag te stellen..........

[MOVE] -> decoreren

4

Misschien dat je hier iets mee kunt:
http://www.cakefu.com/how-to-create-eff … ke-batter/
http://www.once-upon-a-pedestal.blogspo … twice.html

5

hihih...Dank je wel, Carien! Ik denk ook dat de beesten zijn uitgesneden cake ingezet in beslag, maar hoe doen we met die giraffevlekken?  :Y

6

Karin09, dank je wel! Nu nog "oefenen" voor de giraffevlekken  ;)

7 Laatst bewerkt door Em (30-10-2012 02:16)

Bij de giraffevlekken bakt ze denk ik in stappen. Eerst de eerste laag bruine vlekken, bakken, dan een dunne laag witte beslag, bakken, dan weer wat bruine vlekken, bakken, etc. Ik denk dat ze een hulpmiddel gebruikt om de bruine vlekken in vorm te houden.

Ik vind het ook een leuke cake, maar ik vind het belachelijk dat ze er $30 voor durft te vragen. De meeste cakers/cookiers vragen $1-$3 dollars voor een tutorial. En die tutorials gaan als zoete broodjes over de toonbank!

Het begon met de polkadot cake die inderdaad als eerst op de blog 'Once Upon a Pedestal' verscheen, zij heeft die taart gekopieerd, en durft vervolgens $30 voor een tutorial te vragen, van een cake die ze niet eens zelf verzonnen heeft! Haar andere taarten vind ik wel erg origineel, maar die prijs...  :nooo

MAARRRRR.... toch ben ik stiekem heel benieuwd hoe ze het doet  :D de vormpjes steekt ze uit met koekjescutters, waarschijnlijk uit een rol cake, want het loopt door de hele cake heen.

En tweemaal gebakken cake proef je niet, ik heb de polkadot cake gemaakt, en niemand proefde enig verschil!

Als er iemand de kosten van de tutorial (of alle tutorials) met mij wil delen wil ik er wel wat bestellen hoor (en via een pdf bestand delen). Ze heeft 4 tutorials voor $95.

8

@Em: Inderdaad, tweemaal gebakken cake proef je echt niet.

Over de giraffevlekken techniek: als het gaat om een dunne cake is het ok. Ik heb al geprobeerd met spongecake roll met aardbeien figuurtjes erop. Je bakt eerst de cake tot dat het net niet gaar is, dan spuit je een laagje beslaag met aardbeien kleur en vorm erop, bak je het verder totdat het gaar is. Het komt er goed uit. Maar nu een dikke cake. Hoe doe je dat?  :grr:

Als er meer mensen willen delen met alle tutorials, doe ik natuurlijk mee  :Y