1

Onderwerp: Welke boter in botercreme?

Wat voor boter gebruiken jullie voor botercreme en dan vooral welk merk?
Want de boter die ik vorige keer gebruikt heb was niet lekker.
Ben benieuwd :)

2

Re: Welke boter in botercreme?

Ik gebruik altijd roomboter

Veel taart plezier

3

Roomboter, in principe kan t met elke roomboter alleen kan t zijn dat sommige zachter zijn maar dat merk je vanzelf. als je de zoekfunctie gebruikt kan je hier ook info over vinden

4

Zit.op mobiel, daarbij doet de zoekfunctie het niet

5

Welke boter heb je dan gebruikt die niet lekker was?
Ik heb altijd ruitjesboter, en die is prima

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

ook ruitjesroomboter. is goedkoop en stevig. grasboter wordt veel te zacht.

7

ongezouten euroshopper roomboter van de appie ;)

Altijd roomboter maar GEEN grasboter want die is inderdaad veelste zacht!

Groetjes P@trici@

9

Ik gebruik ook altijd de euroshopper roomboter en dat smaakt prima

Kijk ook eens op mijn site www.cakestoyou.nl

Eerder gebruikte ik blueband of roomboter, nu ik geen koemelk meer mag wajangboter. Ik moet er wel even aan wennen maar smaakt prima!

I just love cake!
Groetjes Laura

11 Laatst bewerkt door Laura's Cakery (29-10-2012 10:11)

1x is genoeg!

I just love cake!
Groetjes Laura

12

waar is deze ruitjesboter te koop en voor hoeveel?

13

in ieder geval bij deen.. weet niet waar nog meer.
voor 99 cent geloof ik.

14

biologische roomboter (van Appie) :Y

de euroshoppers en ruitjesboters... ik weet 't niet hoor..... is toch minder roomboter volgens mij :think:  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Euroshopper roomboter  of margarine, ik geloof 79 cru en 45 ct. De roomboter is wel veel lekkerder.

16

Carien schreef:

de euroshoppers en ruitjesboters... ik weet 't niet hoor..... is toch minder roomboter volgens mij :think:  :o

heb het even nagekeken. roomboter moet 82% vet (room) bevatten. maakt niet uit welk merk.
hier een link naar de ingredienten van biologische roomboter http://www.zuiverzuivel.nl/producten/bo … 250-g.aspx

in de ruitjes zit 82,1 % vet, 0,6 koolhydraten en 0,6 eiwit.

komt dus op hetzelfde neer :)
je betaald voor het eko-tekentje. wat natuurlijk goed is, maar er gaat zoveel doorheen.. en de klanten en wij proeven het verschil niet.

17

Ik heb ook altijd de euroshopper roomboter (AH zit gewoon het dichtste bij). Daar betaal je momenteel € 0,79 voor.

De Plus heeft ook ruitjes roomboter, daar betaal je € 0,99 voor.

Ik zou NIET voor de roomboter van de Aldi gaan, daar heb ik slechte ervaringen mee. Zit volgens mij veel water in en smaakt ook niet lekker.  :nooo

Dat is toch een TAART waard!

Ik gebruik of euroshopper roomboter of campina roomboter. Beide ongezouten. Zit weinig verschil tussen die 2. Van de lidl vind ik niet zo lekker en hij blijft vrij hard.
Appie heeft vaak de campina roomboter in de aanbieding voor €1.

Ik gebruik of euroshopper roomboter of campina roomboter. Beide ongezouten. Zit weinig verschil tussen die 2. Van de lidl vind ik niet zo lekker en hij blijft vrij hard.
Appie heeft vaak de campina roomboter in de aanbieding voor €1.

20 Laatst bewerkt door mieperdepiep (01-11-2012 12:37)

chantal1980 schreef:
Carien schreef:

heb het even nagekeken. roomboter moet 82% vet (room) bevatten. maakt niet uit welk merk.
hier een link naar de ingredienten van biologische roomboter http://www.zuiverzuivel.nl/producten/bo … 250-g.aspx

in de ruitjes zit 82,1 % vet, 0,6 koolhydraten en 0,6 eiwit.

komt dus op hetzelfde neer :)
je betaald voor het eko-tekentje. wat natuurlijk goed is, maar er gaat zoveel doorheen.. en de klanten en wij proeven het verschil niet.

Dat komt niet op hetzelfde neer, hoor! Het type vet dat een koe aanmaakt in zijn room is afhankelijk van zijn voeding, of hij wel of niet vers gras heeft gegeten bijvoorbeeld. Een biologische koe blijkt bijvoorbeeld meer onverzadigde vetten te maken. Daarnaast zitten er allerlei kleine deelstoffen als sporenelementen, vitaminen, anti-oxidanten en stoffen waarvoor de naam te ingewikkeld is om te onthouden, die uberhaupt niet op een etiket vermeld zijn, maar die wel verschillen van boter tot boter. Je ziet het ook aan de kleur. De gele roomboter smaakt veel romiger, terwijl de witte een veel vlakkere smaak heeft, ongeacht of er dan evenveel vetpercentage inzit. 
Zal nog even zoeken of ik ergens iets kan vinden van een linkje hierover.

edit: net even 2 seconden gegoogled en dan kom ik al op dit: geen idee wat de betrouwbaarheid is overigens van dit artikeltje. http://edepot.wur.nl/116224
Dus de vetzuursamenstelling is erg afhankelijk van wat een koe eet.

Ik vind biologische boter echt véél lekkerder, zo ook grasboter. En dat proef ik absoluut terug in mijn MBC. Alleen lastig dat deze zo zacht zijn, geeft probleem met strak afsmeren. Doe daarom vaak half om half.
Ben benieuwd hoe jij dit oplost Carien!

21

ik smeer af met ganache :D 

of met een dundundunlaagje 1:1 met smaakje (lc/verkruimelde koekjes) erdoor (alleen alst echt niet met ganache te combineren is).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

22

Carien schreef:

ik smeer af met ganache :D

ja, dat had ik natuurlijk kunnen weten.  :grr:  :lol:

23

Hier ook ruitjes roomboter 0,99 cent!

24 Laatst bewerkt door mieperdepiep (01-11-2012 12:59)

edit 2; hier nog een betere:
http://edepot.wur.nl/35076
Qua samenvatting; er is op verschillende stoffen; vetzuursamenstelling als mineralen en vitaminen en nog wat ingewikkelds een duidelijk verschil aangetoond. Een lekenproef gaf in smaak geen verschil.
Dat laatste geeft mij dan toch te denken.. ik proef het toch duidelijk..