Onderwerp: patsseriebloem
Verkoopt de Sligro of de Makro patisseriebloem (wordt ook wel Zeeuws bloem genoemd)?
En weet je ook prijs/ minimale hoeveelheid?
(Ik bedoel dus niet de gewone bloem (patentbloem) uit de supermarkt).
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » patsseriebloem
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Verkoopt de Sligro of de Makro patisseriebloem (wordt ook wel Zeeuws bloem genoemd)?
En weet je ook prijs/ minimale hoeveelheid?
(Ik bedoel dus niet de gewone bloem (patentbloem) uit de supermarkt).
Ik heb het er nog nooit gezien...maar ja, dat wil niet zeggen dat het er niet is
Ik koop Zeeuwse bloem altijd bij onze ambachtelijke molen.Als er een molen bij je in de buurt zit kun je daar kijken.
verder wordt het ook online verkocht bij De Zuidmolen: € 1,85 per kilo (verzendkosten tot 28 kilo €6,75)
de-zuidmolen.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=4&Lit=VIEW&STIJL=1&QUERY=zmU_ShopArtikel.ArtikelGroepId=92%20and%20zmU_ShopArtikel.Zichtbaar='Ja'&Hmi=143
Ik heb het toevallig bij de Sligro in Emmen wel gezien. Gewoon even bellen en vragen is denk ik het handigst. Ze hadden hier in emmen 5kg verpakkingen.
Ik haal de patisseriebloem bij de Lidl.
Kilopak en ik betaal geloof ik 50 of 60 cent!
Das mooi om te horen dt Sligro het mogelijk heeft. NIet dat ik zelf een pas heb, maar.. . Mèn wat heb ik daar lang na moeten zoeken. Online bestellen vind ik zelf wat duur voor de hoeveelheden die ik koop. Heb het onlangs , iets vergelijkbaars, uit vakantie in Frankrijk moeten meenemen. Werd er wel véél mooier van, dus de moeite waard!
Bij Makro verkopen ze patisseriebloem van het merk Soubry
Ja maar dat is geen Zeeuwse bloem maar gewone tarwebloem volgens mij, dat van soubry.
Zeeuwse bloem koop ik ook bij de molen als ik t nodig heb
Nokkie,
Bij lidl idd hebben ze de patisserie bloem no 45.
Dat is goed en voordelig en ik gebruik het zelf vaak.
De Zeeuwse bloem is ongeveer hetzelfde (dus ook geschikt voor patisserie)met een klein smaakverschil (letterlijk iets zilter omdat het in het kustgebied groeit)
Hoop dat je er wat mee kunt.
Zeeuwse bloem heeft ook hele andere bakeigenschappen dan gewone patentbloem. het vloeit minder bijvoorbeeld.
Ja, dat ligt aan de eiwitten en gluten hoeveelheid die erin zit toch Etmc?
Ik haal altijd patisseriebloem bij de Makro! Het is gewoon van hun eigen Aro merk!
Met weinig gluten(=eiwitten) dus.
Was nieuwsgierig, dus google vertelde dat de definitie is:
Zeeuwse bloem/patiseriebloem = bloem met zeer laag eiwitgehalte, gebruikt voor koekjes en patisserie.
Volgens internet lekkerlerenkoken.
Ja zoiets zat er nog in mijn hoofd voor wat betreft het eiwit gehalte.
Was vergeten dat dat hetzelfde is als gluten.
Dank je voor het antwoord Ireen.
Super, bedankt voor het reageren en alle extra info. Goed om te weten.
Als we alles konden onthouden, hadden we een supergroot hoofd
Ireen,
Ja, dat ligt aan de eiwitten en gluten hoeveelheid die erin zit toch Etmc?
beetje laat maar inderdaad, hoe t precies ook alweer was zou k op moeten zoeken want t staat wel ergens (zoveel boeit bloem me ook weer niet om t te onthouden )
Etmc,
ja heb ik ook beetje last van en voor mij is het redelijk lang geleden dat ik het leerde maar bedankt!
Wat ik heb onthouden is dat patisseriebloem en zeeuwsche bloem een lager proteinengehalte (=eiwit) hebben in tegen stelling tot gewone tarwebloem. Vaak 9% i.p.v. 11 %. Hierdoor vormen zich, in combinatie met vocht en mengen uiteindelijk minder gluten in het beslag. Daardoor wordt het kruim veel fijner en zachter van structuur.
Ik vond het voor mij zelf echt een proefbaar verschil toen ik overstapte. Als je 2 foto's naast elkaar hebt, kun je als kenner het verschil ook zien.
Wat ik heb onthouden is dat patisseriebloem en zeeuwsche bloem een lager proteinengehalte (=eiwit) hebben in tegen stelling tot gewone tarwebloem. Vaak 9% i.p.v. 11 %. Hierdoor vormen zich, in combinatie met vocht en mengen uiteindelijk minder gluten in het beslag. Daardoor wordt het kruim veel fijner en zachter van structuur.
Ik vond het voor mij zelf echt een proefbaar verschil toen ik overstapte. Als je 2 foto's naast elkaar hebt, kun je als kenner het verschil ook zien.
Het bezit van smaakpapillen is ook belangrijk:D
Zo vind ik het ook altijd een wereld van verschil tussen bakken met puur rijstbloem of met een mix van melen, al of niet gv.
Je ziet en proeft het
Nieuwe info:
ik ben inmiddels naar de Sligro geweest.
Daar hebben ze patisseriebloem van het merk Saubry.
In pakken van 5 kilo. Kan je per stuk kopen.
Op de voorkant van de verpakking staat :bloem voor patisserie.
Op de achterkant noemen ze het patisseriebloem.
Ingrediënten: tarwebloem. Allergenen: gluten (tarwe).
Per 100 gram:
Energie:340 kcal/1441 kJ
Eiwitten: 9,3 g
Koolhydraten: 72 g waarvan suikers 2 g
Vetten: 1,6 g waarvan verzadigd 0,1 g
Voedingsvezel: weet ik niet meer
Natrium: 0,01 g
Op het label van de Sligro staat o.a. Soubry tarwebloem 5KG81156, 16628 en de prijs € 6,50 (excl. btw).
Medewerker van de Sligro wist niet of dit hetzelfde is als Zeeuwse bloem.
Bij Hanos zijn zo te zien pakken van 1 kilo te koop, maar niet per stuk?
zie folders.hanos.nl/Hanos/gaz_08_2012/magazine.php?spread=38#/zoompage/39/
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » patsseriebloem