1

Onderwerp: aardbeienbavarois als vulling?

even een vraagje ik heb van de week bij een taart en cake winkel een bakje aardbeienbavarois gekocht. Nu moet ik het met water en slagroom maken (staat op het bakje)  Er komt dus geen gelatine in zou de vulling dan ook in de taart kunnen?
En moet ik de bavarois eerst op laten stijven voordat hij in de taart gaat?

O ja wel belangrijk om te vermelden de taart  word niet bekleed

Re: aardbeienbavarois als vulling?

Ja hoor! Daar is dat prima geschikt voor!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

3

ik gebruikt heel vaak die bavaroise en is prima vulling en  :9

twijfel ook niet over de smaak  ;)

Maar zag hier bij de recepten bij bavarois staan dat er gelatine gebruikt word als je alles zelf maakt , dus twijfelde of zo'n bakje zonder gelatine dan wel kon ...

moet ik hem dan wel eerst op laten stijven voordat ik hem gebruik?

5

In die potjes bavarois mix zit al gelatine, kijk maar op het etiket.
Tenminste op die van mij, en bij mix uit een zakje hoef je het ook niet zelf door te doen. Stukjes of plakjes verse aardbei is er bij doordoen is ook heel lekker.

Christine.

6

Hai,

Pik even de topic in.... :cool: Ik heb de aardbeienbavarois hier van de site genomen om te maken. Gedaan wat er stond. Staat op het moment in de koelkast. Maar ik vind het er zo waterig uitzien. :/ Is dat normaal?? Zou het nog goed komen? Want de taart moet voor vanavond af zijn. Krijg een beetje spijt dat ik het niet van de winkel heb meegenomen, eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan. Lomp dus. :grr:

7

Pandora schreef:

Hai,

Pik even de topic in.... :cool: Ik heb de aardbeienbavarois hier van de site genomen om te maken. Gedaan wat er stond. Staat op het moment in de koelkast. Maar ik vind het er zo waterig uitzien. :/ Is dat normaal?? Zou het nog goed komen? Want de taart moet voor vanavond af zijn. Krijg een beetje spijt dat ik het niet van de winkel heb meegenomen, eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan. Lomp dus. :grr:

Verkeerd neergezet, moest kersen zijn... :s Ben blijkbaar nog niet goed wakker. Hihi Maar nogmaals gekeken, en het is helemaal niet opgesteven..... Hoe kan dat?? Ga toch maar uit de winkel halen.

8

Ga ik nog ff verder met topicvervuilen. ;)

Ik heb ook die van hier, het zakje. Maar bah wat is dat vies. Smaakt echt vies.Gisteren een taart mee gevuld en er maar verse aardbeien op gedaan anders durfde ik de taart niet te geven.
Ik dacht doe eens wat anders, zakje water slagroom voila bavarois...... :s

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

9

Is wel opgesteven... :) Maar duurde wel een paar uurtjes langer.

10

Soesie schreef:

Ik heb ook die van hier, het zakje. Maar bah wat is dat vies. Smaakt echt vies.Gisteren een taart mee gevuld en er maar verse aardbeien op gedaan anders durfde ik de taart niet te geven.

De meeste zakjes bavarois smaken ook mega chemisch, meestal doe ik er zelf smaak bij en koop k neutrale. al vind ik de neutrale van funcakes ook niet lekker en hij ruikt maf.

11

Ik heb de Bavarois ook net besteld wat is hierbij een lekker combi... Ik zat te denken aan jam en slagroom.. Iemand andere suggesties. :thumb:

Follow me...https://www.facebook.com/SelmasBakery?ref=hl

12

etmc schreef:
Soesie schreef:

De meeste zakjes bavarois smaken ook mega chemisch, meestal doe ik er zelf smaak bij en koop k neutrale. al vind ik de neutrale van funcakes ook niet lekker en hij ruikt maf.

:Y  niet voor herhaling vatbaar.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.