Onderwerp: mijn stapeltaart voor zondag 21 okt... tips gevraagd!
Zondag wordt mijn dochter 3. Ik ga proberen een 3 laags stapeltaart te maken. Loop nu ongeveer al een maand er over na te denken en ben er bijna helemaal uit. Ik heb al een poppetje geboetseerd voor bovenop en alle ingrediënten in huis gehaald. toch heb ik nog wat vraagjes! hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik wilde donker roze marsepein voor 1 taart gebruiken. Nu heb ik rood met blanke marsepein gemengd en extra een beetje bruin toegevoegd. De kleur leek redelijk, maar de volgende dag was hij knal rood! Als ik er wit bij doe wordt hij wel roze, maar licht roze en ik wil DONKER roze!! hoe los ik dit op??
en dan betreft de planning. Zondag moet hij af zijn. Ik dacht vrijdag alle mixen te gaan maken, cake te bakken, taart te vullen en te bekleden en dan eventueel ook nog te decoreren, zaterdag heb ik daar ook nog de tijd voor. Zou dat werken voor een 3 laags stapel taart? of moet ik meer tijd nemen?
En dan betreft het aansnijden; Zondag rond 1 uur gaan we hem aansnijden, maar wil hem graag van 12 tot 5 in de kamer op tafel zetten. Al die tijd is hij dus buiten de koeling. Is dit een probleem?
alle tips zijn welkom!